Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By jabart -  17 sty 2007, 0:53
 -------
#1355
maluszek pisze:jabart, naklei³e¶ ju¿ królika :-) ?

robi³e¶ jak±¶ modyfikacjê mocowania skrzyni do pó³ki zawieszenia? asfalt Ci zwija, bo silnik za bardzo lata. sprzêg³o fabryczne dwumasowe? Ty masz 6-biegów wiêc 240mm. Nie ¶lizga Ci siê sprzêg³o przy takim momencie obrotowym przy przyspieszaniu poni¿ej 2000 obrotów?

Witam!
Podziêkawania z królika z US , niestety nie naklei³em bo obecnie napisy zalecaj± odklejac przy temp wysokich jak siê blacha nagrzeje wiec poczekam do wiosny.
Nie przyspieszam gwa³townie od 2000 tylko od 2500-4200 i zapina jak wsciek³y :twisted: :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
By jabart -  08 kwie 2007, 8:01
 -------
#3934
maluszek pisze:goniê Cie :-) - 155 koni i 345 Nm wysz³o po wizycie na hamowni :-)
151@339 wysz³o w seri czyli niewiele mniej
PS Ostro da³e¶ koksu tej 105.....
Awatar użytkownika
By jabart -  08 kwie 2007, 16:02
 -------
#3948
maluszek pisze:
jabart pisze:PS Ostro da³e¶ koksu tej 105.....
To jest potencja³ pi±tki, g³ównie przez du¿y interqler :-) .
Wiem bo do 230KM daje rade , ale turbawka ....
Ja docelowo chce to: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
By maluszek -  08 kwie 2007, 19:25
 mazowieckie
#3949
jabart pisze:Wiem bo do 230KM daje rade , ale turbawka ....
Ja docelowo chce to: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
Dlatego wiêksza turbawka ju¿ w drodze :-) . No prawie, kupi³em u¿ywan± i muszê znale¼æ jaki¶ zak³ad, który mi j± zregeneruje. Znacie kogo¶, kto siê tym zajmuje? Mam na my¶li okolice Lechistanu oczywi¶cie, bo turbinka przylecia³a do moich rodziców zza Odry :-).

Do tego pójdzie pewnie prosty wydech za katalizatorem, za¶lepienie EGR, filtr CCV (¿eby siê syf nie robi³ w dolocie) i jakie¶ 1.5 bara. A potem bêdê musia³ do tego napêd na cztery ³apy wrzuciæ, bo ju¿ teraz z tym momentem co mam ¶lizgam siê momentami na czwórce...

Je¶li planujesz 170/445 to te¿ bym siê zastanowi³ nad wrzuceniem 4-motion. I nie wiem do ilu doci±gnie Twoje sprzêg³o... Jaki masz silnik: 2.0L 16V? To pakuj turbinê od BMM-a :-) . Powinna pasowaæ jak ula³.
By Hulaj -  08 kwie 2007, 19:26
 mazowieckie
#3950
Czym sie rozni SDI od TDI?? :?
Awatar użytkownika
By jabart -  08 kwie 2007, 19:31
 -------
#3951
Dlatego wiêksza turbawka ju¿ w drodze :-) . No prawie, kupi³em u¿ywan± i muszê znale¼æ jaki¶ zak³ad, który mi j± zregeneruje. Znacie kogo¶, kto siê tym zajmuje? Mam na my¶li okolice Lechistanu oczywi¶cie, bo turbinka przylecia³a do moich rodziców zza Odry :-).

Do tego pójdzie pewnie prosty wydech za katalizatorem, za¶lepienie EGR, filtr CCV (¿eby siê syf nie robi³ w dolocie) i jakie¶ 1.5 bara. A potem bêdê musia³ do tego napêd na cztery ³apy wrzuciæ, bo ju¿ teraz z tym momentem co mam ¶lizgam siê momentami na czwórce...

Je¶li planujesz 170/445 to te¿ bym siê zastanowi³ nad wrzuceniem 4-motion.
Widze ze twoj tjuner ma zazwyczaj dawaæ koksu z do³u (445NM a tylko 170KM w/g Ciebie) , lepiej daæ wieksze turbo , po¿niej moment , mniejszy ale p³asko do 4200 obr... , wtedy nie ma problemów ze sprzeg³emJest ju¿ 180@380 :twisted: :twisted:
I nie wiem do ilu doci±gnie Twoje sprzêg³o...
sprzêg³o w BKD jest mocne i daje rade do 230@430
Jaki masz silnik: 2.0L 16V?
2.0 16V BKD
To pakuj turbinê od BMM-a :-) .
co to jest za silnik? 170KM?
To nie pasuje jak ula³...
Powinna pasowaæ jak ula³.[/quote]
Turbo bêdzie by Compsort (ch³opaki nie chc± mówiæ jakie) wydajne do 2,5 bara :twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
By jabart -  08 kwie 2007, 19:35
 -------
#3952
Hulaj pisze:Czym sie rozni SDI od TDI?? :?
SDI = 75KM bez turbo...
Awatar użytkownika
By maluszek -  08 kwie 2007, 20:10
 mazowieckie
#3955
jabart pisze:2.0 16V BKD
Nigdy nie pamiêtam: turbina jest u góry, czy u do³u?
jabart pisze:To pakuj turbinê od BMM-a :-) .
co to jest za silnik? 170KM? To nie pasuje jak ula³...
Tak, BMM to jest 170KM. Je¶li nie pasuje jak ula³ (np. u Ciebie jest u do³u), to z tego co siê orientujê mo¿na j± odwróciæ o 180 stopni po drobnych modyfikacjach. W ka¿dym razie uk³ad szpilek na kolektorze i przy³±cze do wydechu i dolotu powinny byæ takie same.
jabart pisze:Turbo bêdzie by Compsort (ch³opaki nie chc± mówiæ jakie) wydajne do 2,5 bara :twisted: :twisted:
Wiesz jak to jest z tymi du¿ymi turbinami: 2.5 bara wytrzyma, ale bêdziesz musia³ krêciæ miêdzy 3.5 i 4 tysi±ce obrotów, ¿eby turbina wogóle zamieli³a. Nie bez powodu BMW w³adowa³o do swojej rzêdowej dwulitrowej czwórki dwie turbiny: ma³± i du¿±. No i oczywi¶cie bêdziesz musia³ zrobiæ kolektor wydechowy i ca³y wydech, co generalnie nie jest wiêkszym problemem, ale ja mam po prostu inne za³o¿enia. I jeszcze kwestia zasilania tej turbiny w olej, ¿eby tego wszystkiego nie usma¿yæ.

W ka¿dym razie czekam na zdjêcia Twojego zestawu. I oczywi¶cie wyniki z hamowni.
Awatar użytkownika
By jabart -  08 kwie 2007, 20:49
 -------
#3956
Zobacz ten wykres dok³adnie:
Obrazek

Czy tam widaæ ze trzeba trzymac 3,5-4.0 rpm?
Bo wed³ug mnie to ju¿ 300NM jest od 1800 obr , a od 2000 obr autko ciagnie ju¿ jak w¶ciek³e?
Myle siê?

tj
- big turbo by compsport
- wydech 3"
- oczywiscie kolektor
- cena jesli chcesz to na priv
Awatar użytkownika
By maluszek -  09 kwie 2007, 0:04
 mazowieckie
#3959
jabart pisze:Czy tam widaæ ze trzeba trzymac 3,5-4.0 rpm?
Bo wed³ug mnie to ju¿ 300NM jest od 1800 obr , a od 2000 obr autko ciagnie ju¿ jak w¶ciek³e?
W samej rzeczy - powinno cign±æ jak w¶ciek³e :-) . Zapomnia³em spytaæ: te 2.5 bara to bezwzglêdnego, czy ponad atmosferyczne?
jabart pisze:tj
- big turbo by compsport
- wydech 3"
- oczywiscie kolektor
- cena jesli chcesz to na priv
Dziêki, ale nic mi ta cena nie da. Bardziej ciekawy za to jestem co to za turbina i jaki kolektor. Jak ju¿ bêdziesz mia³, to mo¿esz mi na priva zdjêcia podes³aæ. Ja siê mogê co najwy¿ej domy¶laæ.
Awatar użytkownika
By jabart -  09 kwie 2007, 10:07
 -------
#3961
maluszek pisze:
jabart pisze:Czy tam widaæ ze trzeba trzymac 3,5-4.0 rpm?
Bo wed³ug mnie to ju¿ 300NM jest od 1800 obr , a od 2000 obr autko ciagnie ju¿ jak w¶ciek³e?
W samej rzeczy - powinno cign±æ jak w¶ciek³e :-) . Zapomnia³em spytaæ: te 2.5 bara to bezwzglêdnego, czy ponad atmosferyczne?
te 2,5 bara to zapas sprê¿arki , nie bedzie ona tyle dmuchaæ
jabart pisze:tj
- big turbo by compsport
- wydech 3"
- oczywiscie kolektor
- cena jesli chcesz to na priv
Dziêki, ale nic mi ta cena nie da. Bardziej ciekawy za to jestem co to za turbina i jaki kolektor. Jak ju¿ bêdziesz mia³, to mo¿esz mi na priva zdjêcia podes³aæ. Ja siê mogê co najwy¿ej domy¶laæ.
oczywi¶cie
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  09 kwie 2007, 19:48
 -------
#3971
maluszek pisze:155 koni i 345 Nm wysz³o po wizycie na hamowni :-)
Lomatko ale moc :shock: ja zrobilem 140 i 310 bo balem sie, ze mi sie sprzeglo rozwali :evil: coz troche wymieklem, trzeba twardym byc 8)
Awatar użytkownika
By jabart -  09 kwie 2007, 19:55
 -------
#3972
MarekPolhagen pisze:
maluszek pisze:155 koni i 345 Nm wysz³o po wizycie na hamowni :-)
Lomatko ale moc :shock: ja zrobilem 140 i 310 bo balem sie, ze mi sie sprzeglo rozwali :evil: coz troche wymieklem, trzeba twardym byc 8)
kolega maluszek nie ma seryjnego sprzêg³a...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102