Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By fredric -  02 paź 2012, 20:11
 mazowieckie
#83752
Dla mnie jak silnik jeździ normalnie i nie ma z nim problemów to taka płukanka jest na równi z dodatkami do paliwa i innymi magnetyzerami. Takie placebo :mrgreen:
Awatar użytkownika
By grejf -  02 paź 2012, 20:57
 mazowieckie
#83757
lepiej myć zęby markową pastą niż pastą ząbek... niby też myjesz :D
zasadnicza różnica, stara prosta zasada.

A co do dodatków do paliwa, które czyszczą wtryski Ty tego nie odczujesz bo to nie 3/4 :D
lecz syf który lejemy, zasyfia wtryski. Poprawne rozpylanie wtrysku (na jego stan) bezcenne...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 paź 2012, 21:03
 pomorskie
#83759
grejf dobrze wiesz że jeśli silnik regularnie jeździ na markowym syntetyku, które de facto mają znakomite właściwości myjące, to absolutnie nie ma potrzeby używania płukanek i nabijania kabzy ich producentom lub sprzedawcom, chyba że jesteś sprzedawcą to sorry 8) Mój Mk5 TDI miał +/-300kkm, żadnych płukanek, żadnych dodatków do paliwa nie widział i nie strajkował z tego powodu, drugie 300kkm przy rozsądnej jeździe powinien zrobić bez kiwnięcia palcem
Awatar użytkownika
By grejf -  02 paź 2012, 21:21
 mazowieckie
#83767
mettenos oczywiście że tak, piszę tylko że można stosować nic się nie stanie... no chyba że co wymianę to strata kasy.
W olejach są bazy czyszczące, lecz mniej "agresywne" i motory po b.dużych przebiegach czasem dobrze jak by spuściły bałagan korkiem w misce. Lecz nie jest to przymusem jak już napisałem. Raczej był bym za płukankami w silnikach FSI szczególnie bez odmowych co śred. 30tkm np. 3.2FSI, 4.2 FSI. Widziałem środek po przebiegu 140k w 4.2 FSI to można było łyżką stołową wybierać.
Awatar użytkownika
By grejf -  02 paź 2012, 21:34
 mazowieckie
#83772
małpie umieszczenie wtryskiwacza w cylindrze powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową, osadzają się na nich i efektownie 'pieką', tworząc czarne złogi.
FSI (tzw puszka pandory)
po 40kk

http://i46.photobucket.com/albums/f129/ ... an_001.jpg
Awatar użytkownika
By krz_p -  07 paź 2012, 21:16
 wielkopolskie
#84209
grejf pisze: Raczej był bym za płukankami w silnikach FSI szczególnie bez odmowych co śred. 30tkm np. 3.2FSI, 4.2 FSI. Widziałem środek po przebiegu 140k w 4.2 FSI to można było łyżką stołową wybierać.
jak płukanka dodawana do oleju ma wypłukać syf z kanałów dolotowych?
nie rób jaj, chyba, że wlejesz tę płukankę w dolot :mrgreen:
Awatar użytkownika
By grejf -  08 paź 2012, 21:58
 mazowieckie
#84341
kto napisał że do kanałów dolotowych się leje płukankę, żeby oczyścić ? :lol:
w/w zdjęcie poglądowe czystości FSI.
są środki do czyszczenia zaworów Liqui Moly czyści także, kanały ssące komory spalania...
Awatar użytkownika
By krz_p -  09 paź 2012, 9:58
 wielkopolskie
#84366
to nie pisz, że dodanie płukanki do oleju oczyści silnik typu FSI
bo na syf w kanałach dolotowych i na zaworach to pomorze dokładnie tyle co umarłemu kadzidło
a jeszcze ktoś się zainspiruje i będzie oczekiwał cudów po wlaniu tej płukanki
Awatar użytkownika
By grejf -  09 paź 2012, 13:09
 mazowieckie
#84372
krz_p pisze:to nie pisz, że dodanie płukanki do oleju oczyści silnik typu FSI
bo na syf w kanałach dolotowych i na zaworach to pomorze dokładnie tyle co umarłemu kadzidło
a jeszcze ktoś się zainspiruje i będzie oczekiwał cudów po wlaniu tej płukanki
Chyba kiepsko widziałeś silnik od środka FSI, czyści się go adekwatną metodą w zależności co chcemy czyścić... nie sprowadzaj płukanki olejowej do czyszczenia całego brudasa FSI. Bo nic takiego nie napisałem :roll:
Podnieś choć w jednym FSI dekieli same :!: po przelocie np. 100kk zobaczysz co płukanka może wyczyścić...

a Pomorze* kolego krzy_p to nad morzem.

@antoś pomoże ''czyścik'' zaworowy jak by go nie nazwać oczyszcza z brudów od wysokich przebiegów/nagaru wytrącania się pary/wody.
Stosowałem w 2.5TDi
nie polecam jedynie ''płukanek'' ukł. chłodzenia. Reszta ''czyścików'' nie zaszkodzi na pewno, jeżeli są stosowane czasem, profilaktycznie i Nas na nie stać.
By antoś -  09 paź 2012, 13:35
 łódzkie
#84374
podobno w tfsi można ją wpuścić przez kolektor dolotowy. Natomiast on sam jest z plastiku i jakoś nie miałbym pewności czy coś się z nim nie stanie. Lepiej chyba go zdjąć i wyczyścić zawory mechanicznie. ;)
Awatar użytkownika
By grejf -  09 paź 2012, 14:00
 mazowieckie
#84375
antoś pisze:podobno w tfsi można ją wpuścić przez kolektor dolotowy. Natomiast on sam jest z plastiku i jakoś nie miałbym pewności czy coś się z nim nie stanie. Lepiej chyba go zdjąć i wyczyścić zawory mechanicznie. ;)
Tak mechanicznie z pewnością dadzą lepszy skutek :wink:
By jhosef -  12 paź 2012, 12:43
 -------
#84607
grejf pisze:lepiej myć zęby markową pastą niż pastą ząbek... niby też myjesz :D
zasadnicza różnica, stara prosta zasada.

A co do dodatków do paliwa, które czyszczą wtryski Ty tego nie odczujesz bo to nie 3/4 :D
lecz syf który lejemy, zasyfia wtryski. Poprawne rozpylanie wtrysku (na jego stan) bezcenne...
No cóż. Dentysta się z tobą nie zgodzi. Lepiej myć dobrze zęby. Pasta ma najmniejsze w tym znaczenie. Liczy się technika mycia.

Ja ten dodatek zastosowałem raz do AAZ. I co? Właściwie nic. Może olej zamiast zasyfić się po 4 obrotach zasyfił się po 15 na czarno.
Jak ktoś chce to raczej nie zaszkodzi. Ale nie spodziewałbym się jakiś większych skutków.
Awatar użytkownika
By grejf -  12 paź 2012, 12:58
 mazowieckie
#84609
olej zawsze będzie czarny po wymianie, ważne że sie nie przyczepia i nie narasta ten syf tylko krąży.
Ważne jest co może oczyścić z ewent. zapieczeń po olejowych !!
I co? Właściwie nic
masz rendgen w oczach? :D