Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By fredric -  12 paź 2012, 20:10
 mazowieckie
#84636
grejf pisze:olej zawsze będzie czarny po wymianie, ważne że sie nie przyczepia i nie narasta ten syf tylko krąży.
Ważne jest co może oczyścić z ewent. zapieczeń po olejowych !!
I co? Właściwie nic
masz rendgen w oczach? :D
A sprawdzasz olej w laboratorium za każdym razem jak zmieniasz???
Już wystarczy że olej lejemy specjalny do tdi aby wypłukał co ma wypłukać.
Dla mnie to placebo jak dodatki do paliwa na zimę i inne szpreje. Dieslami poruszam się nie pierwszy rok i nie jedną zimę, miałem różne auta stare nowe i nigdy nic nie dolałem do paliwa. Akurat w dieslu ważny jest aku więc zawsze miałem dobry i dobrze naładowany.
Awatar użytkownika
By grejf -  12 paź 2012, 21:17
 mazowieckie
#84654
piezoelektryki od naszej ''gnojówki'' wypala w oczach...od nagaru.
z pd podobnie.

pojedź do serwisu bosch'a i powiedz że chcesz się przyjrzeć pracy wydolności rozpylania wtryskiwaczy czystych i brudnych... że piszesz referat do ''szkoły'' :wink:
to zobaczysz jak rozpylają po naszym ''gnoju'' :wink:
Awatar użytkownika
By fredric -  12 paź 2012, 21:31
 mazowieckie
#84657
W takim razie 99% poruszających się diesli po naszych drogach ma problemy z ''wtryskiwaczami'' hmmm dziwne. Powiem tak na przykładzie pralki i kalgonu. Producent zaleca używanie kalgonu aby nam grzałka się nie zakamieniła hehe więc jak policzymy koszty kalgonu to możemy spokojnie raz na 5 lat wymienić sobie grzałkę na nową :] i kto na tym zarabia??? Wiem że nasze paliwo i oleje nie są idealne ale nie ma co popadać w paranoję bo do tego to doprowadzi. Będąc mechanikiem możesz sobie pozwolić na takie dbanie bo masz czas a jak nie to twój pracownik w wolnej chwili zrobi. Tylko pytanie czy jest sens?? Masz auto i jak znam życie polatasz nim 5-6 lat?? W takim czasie nic się nie stanie przy normalnym użytkowaniu i żadne ulepszacze nie są potrzebne.
Awatar użytkownika
By grejf -  15 paź 2012, 12:22
 mazowieckie
#84834
fredric tak, można to tak rozumieć już pomijam płukanki oli, ale xeramic na wtryski raz na 5tkm za 25zł w przypadku przewlekłego, profilaktycznego czyszczenia żyję dużo dłużej.
Mając jakieś mody, lejąc paliwa ze stacji X warto, nie poddymia wtrysk jest czysty nie oblepia go [syf] i ostatecznie nie wypala...

nie korekcje na wtryskach zawsze są wyznacznikiem ich stanu, a poniekąd wyrównanie kompresji na garkach jeżeli mamy odchylenia na P-wtrysku nr.3 oznacza to że może nadrabiać słabszy P-wtrysk nr. np. 1.
Już pomijam fakt Bipów, czasów wtrysków na zasmolonym PD. Szczególnie PDki ich siła wtrysku [2.2bara]i czas dla elastyki, mocy to priorytet aby jej nie ''gubić''

takowe lekkie rozwiniecie przez Marka z MT o PD.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93
stare, ale aktualne jak nigdy...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 paź 2012, 22:09
 pomorskie
#84865
unseen pisze:Widać różnice jeśli przepluczesz obieg samym specyfiki lub delikatnie rozcienczonym ,sam robiłem w dwu silnikach 1,9 i zmieniały się dawki na pompkach po zabiegu ,a w obecnym też próbowałem ale efekt był słabszy czyli nie były tak zawalone . Paliwa mamy do dupy i wcześniej czy później się zasraja .

ja wszystko rozumiem, rozumiem że taki efekt może dać dodatek do paliwa, ale dodatek do oleju musi być "cudowny" skoro poprawia reakcję PD na impuls elektromagnetyczny :D
Awatar użytkownika
By grejf -  16 paź 2012, 11:18
 mazowieckie
#84890
mettnos kolega fredric napisał o ''czyścikach" ogólnie, fakt zaczęliśmy od oleju płukanek temat się troszkę rozszerzył po płukanki/czyściki na inne rzeczy... z postu na post

fredric
Dla mnie to placebo jak dodatki do paliwa na zimę i inne szpreje. Dieslami poruszam się nie pierwszy rok i nie jedną zimę, miałem różne auta stare nowe i nigdy nic nie dolałem do paliwa. Akurat w dieslu ważny jest aku więc zawsze miałem dobry i dobrze naładowany.

odpisałem:
fredric tak, można to tak rozumieć już pomijam płukanki oli, ale xeramic na wtryski raz na 5tkm za 25zł warto
Xeramic to dodatek do ON, lepszy niż STP, bo STP to raczej witamina ogólna.

o ten konkretnie - http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/288-x ... 250ml.html
:wink:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 paź 2012, 19:31
 pomorskie
#84920
grejf pisze:mettnos kolega fredric napisał o ''czyścikach" ogólnie, fakt zaczęliśmy od oleju płukanek temat się troszkę rozszerzył po płukanki/czyściki na inne rzeczy... z postu na post

OK, w takim razie zbyt uogólniłem :D

unseen pisze: żona nie potrafi zrozumieć dlaczego wymieniam olej co 8-10 tys a nie 25 tys km.
gdyby nie ja to żonie MOŻE przypomniałoby się po 100 tyś km że trzeba wymienić olej nie wspomnę o filtrach itd... :lol: na moje pytanie "jak tam twoje auto się sprawuje" słyszę odpowiedź "nie wiem, przecież ty się nim zajmujesz" :lol:
Awatar użytkownika
By grejf -  17 paź 2012, 12:13
 mazowieckie
#85016
:lol:

a moja Mamusia zna się na olejach i wie jak działa silnik wysokoprężny i Turbo :wink: ma naklejkę TDi Engine for senior 275ps :twisted: wiek 65lat 8)
jak poddymiają jakieś ''padła'' na ulicy wpada w dyskusję ze mną [o przyczynie], nie lubi benzyn bo dla niej to ''nie ma niuta'' :P

a co zabawne nie lubi aftomatów bo nie ma fanu z jazdy jak z mieszkiem... :lol:
Za to dziewczyna zarżnęła 2 silnik bo na oleju robiła ~55tkm :D 206 1.4, corsę B 1.7TD
Sam robiłem 6lat w oplu :oops: '90 latach
By rosk -  23 paź 2012, 18:27
 -------
#85362
rosk pisze:czy LIQUI MOLY DIESEL purge to to samo co LIQUI MOLY DIESEL Spülung
nikt nie udzielił mi odpowiedzi więc skontaktowałem się z LIQUI MOLY i okazało się,że obydwa especyfiki to to samo - purge to nazwa na usa(niedostępny w polsce)a spulung na europe

i jeszcze jedno pytanie,czyszczenie wtrysków wykonać na ciepłym silniku,czy nie ma to znaczenia :?:
By mwsoft -  23 paź 2012, 22:06
 dolnośląskie
#85390
rosk pisze:
rosk pisze:czy LIQUI MOLY DIESEL purge to to samo co LIQUI MOLY DIESEL Spülung
nikt nie udzielił mi odpowiedzi więc skontaktowałem się z LIQUI MOLY i okazało się,że obydwa especyfiki to to samo - purge to nazwa na usa(niedostępny w polsce)a spulung na europe

i jeszcze jedno pytanie,czyszczenie wtrysków wykonać na ciepłym silniku,czy nie ma to znaczenia :?:
W którymś filmiku-instrukcji na YT gość mówił że na ciepłym, ale tak naprawdę diabli wiedzą :)
Raczej trzeba mu dać chwilę, zanim się zacznie rozłączać węże z gorącym paliwem itp. ;)

Już mam wężyki, filterek paliwa z cinko-cieńko za 7zł i specyfik - w weekend zobaczymy co z tego czyszczenia wyjdzie ;)
Trzeba będzie zlogować korekcje na wtryskiwaczach przed i po, żeby nie było, że się tylko wydaje że pomogło :D
Awatar użytkownika
By marnon -  10 mar 2013, 16:51
 śląskie
#93995
odn płukania silnika przed wymianą oleju a ja się nie będę spierał czy to efekt daje czy tylko placebo - po prostu sam zastosuję, czytałem podobny temat na forum tourana - podrzucam linka http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; zobaczcie posty w szczególności użytkownika JacaTouran gość ma warsztat zna się na rzeczy i podaje fakty jakie są korzyści płukania silnika przed zmianą oleju. każdy robi po swojemu, nie będę się z nikim spierał czy to daje czy nie jakiś efekt, ale ja np uważam że paliwa premium mają sens, tak samo chcę się przekonać z tymi płukankami ale mowa o markowych takich jak LM ,Motul i wspomniany na forum tourana PRO-TEC , warunek jedynie taki że musi być silnik suchy bez wycieków. Nie chcę czytać postów od ludzi którzy coś tam się naczytali , kumpel mi mówił itp. bo to rodzi niepotrzebny śmietnik wiedzy na forum.