Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Lukas -  02 mar 2008, 13:24
 -------
#8292
Witam. Silnik 2.0 TDI 140. Zacze³o sie mi to dziaæ od dwóch dni, jak rozpedzam auto od drugiego biegu przy obrotach pomiedzy 1800 a 2200 slychac taki pisk, po przekroczeniu tych obrotów wszystko ok nie ma tego dziwnego pisku auto spala normalnie, nie ma spadku mocy, zaznacze ze tylko pod obciazeniem tz jak auto stoi i przegazuje to nie ma nic silnikj pracuje normalnie. Obecnie mam 86 tys przejechane, na 52 tys wymienilem przepustnice na kolektorze ss±cym- czy to moze ona byc zas powodem tego dziwnego pisku?
Pozdrawiam
By Lukas -  01 lis 2009, 18:50
 -------
#17908
Witam mam taki problem jest to silnik 2.0 TDI 140ps BKD, 2004rok. Podczas łagodnego dodawania gazu w przedziale obrotów od 1800 do 2800 syłchać pisk (gwizd), taki metaliczny, a przy gwałtowym przyspieszaniu tego nie słychać, na wolnych obrotach tego nie ma, nie zależnie od prędkości tez to słychac. Co to może być? Może ktoś z Was się spotkał z tym. dodam że 2 lata temu wymieniłem przepustnice gdyż silniczek padł po wymianie tego nie było przez jakiś czas ale teraz się to nasila i coraz głośniejszy jest ten dzwiek. Byłem na hamowni i wszytsko ok, nic nie wyszło żeby coś z mocą czy turbiną. Jeden mechanik twierdził ze turbina do wymiany ze niby napęczniała albo wałek krzywy, ale po tej diagnozie przejechałem juz ponad 6 tys km i jak na razie wszystko ok turbo nie padło.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Bruce -  01 lis 2009, 19:16
 mazowieckie
#17909
Lukas pisze:Witam mam taki problem jest to silnik 2.0 TDI 140ps BKD, 2004rok. Podczas łagodnego dodawania gazu w przedziale obrotów od 1800 do 2800 syłchać pisk (gwizd), taki metaliczny, a przy gwałtowym przyspieszaniu tego nie słychać, na wolnych obrotach tego nie ma, nie zależnie od prędkości tez to słychac. Co to może być? Może ktoś z Was się spotkał z tym. dodam że 2 lata temu wymieniłem przepustnice gdyż silniczek padł po wymianie tego nie było przez jakiś czas ale teraz się to nasila i coraz głośniejszy jest ten dzwiek. Byłem na hamowni i wszytsko ok, nic nie wyszło żeby coś z mocą czy turbiną. Jeden mechanik twierdził ze turbina do wymiany ze niby napęczniała albo wałek krzywy, ale po tej diagnozie przejechałem juz ponad 6 tys km i jak na razie wszystko ok turbo nie padło.
Pozdrawiam.
Z Turbina jak pada, z reguly towarzysz dzwiek karetki.
By pszczolek -  01 lis 2009, 20:02
 mazowieckie
#17910
Chyba nie koniecznie..
Mi akurat turba nie było słychac przed programem.Natomiast po chipie słychac turbo jak schodzi samochod z obrotu ;)
Jest to taki cichy fajny gwizd,nie mylić z gwizdem zajechanej turbiny w Lublinie ^^
By kuba94 -  21 gru 2009, 16:05
 pomorskie
#19673
Mam to samo jedno piśniecie jak przekraczam 2000-2500 obrotów i tylko jak jade np. pod górę . Nie jest to pasek ponieważ wymieniłem pasek razem z łożyskiem alternatora kupiłem cały zestaw naprawczy ASO VW i sam zmieniłem. Spytałem się mechanika nie bardzo wiedział co to może być .Nic sie nie dziej to juz nie drążę tematu mam to z 1.5 roku
By jarek23 -  23 sty 2010, 20:50
 -------
#20753
A u mnie to był problem z turbina - początki padania turbiny później doszło do tego ze na wolnych obrotach jak pochodził było słychać taki pisk... Nie miałem żadnego spadku mocy.
By stepniak.p -  23 sty 2010, 22:24
 -------
#20758
moim zdaniem to turbina....zakres obr. to mniej więcej ten okres gdzie turbo sie włącza....
może już pada...trzeba by ją wyciągnąć, zobaczyć i jak już zregenerować za w czasu...
By LeszekR -  24 sty 2010, 10:36
 wielkopolskie
#20768
Ja u siebie też zauważyłem, że w moim 1,9 TDI podczas gwałtownego przyspieszania w pewnym zakresie zwiększania obrotów słychać jakby gwizd-świst turbosprężarki. Dalsze zwiększanie obrotów następuje już bez tego delikatniutkiego gwizdu. Jest to bardzo bardzo ciche i trzeba się wsłuchać. Kiedy przyspieszam tempem spacerowym raczej tego nie słychać. Dźwięk raczej przyjemny dla ucha.
Nie wiem czy ktoś z Was zaobserwował podobne zjawisko. Mam nadzieję że to normalna praca turbiny bo poza tym żadnych niepokojących zjawisk :)
By Lukas -  24 sty 2010, 12:18
 -------
#20776
A jak długo pada turbo? Bo przejechałem z tą dolegliwościa 59 tys km, samochód był sprawdzany na hamowni w sierpniu 2009 roku, wszystko wyszło poprawnie, żadnego ubytku mocy (Max torque PS/kW 142,7/104,9 at 3960 rpms; Max torque Nm 344 at 2396 rpms; Max speed km/h 190 Max RPMs 1/min 4533 Avr.torque PS/kW 103,1/75.8; Avr.torque Nm 258), są to wyniki pomiaru z hamowni. Jezeli sie mi uda to wstawie zdjęcie pomiaru.
Pozdrawiam
By pioter117 -  24 sty 2010, 15:09
 świętokrzyskie
#20793
3/4 tematów w dziale Dieslowcy to problemy z TDI.Przeczytaj a będziesz miał kompletną wiedzę.
Jest to cytat kolegi Hulaj.
Pozdrawiam.
By szikeza -  17 cze 2019, 11:24
 dolnośląskie
#275130
Z góry przepraszam, że odświeżam temat ale mam ten sam problem (chociaż nie w całości). Podczas przyspieszania od biegu II przy obrotach 2000 w górę słychać świst. Na każdym biegu tak mam od II do V. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu nie ma tego świstu, tylko przy jeździe. Macie na to pomysł ? Mechanik dostępny dopiero po niedzieli a ja w środę jadę na Niemcy i nie wiem jak to robić. Pomóżcie proszę
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 cze 2019, 11:42
 pomorskie
#275131
Szklana kula mi mowi, że może to być surge choć tu ona raczej się myli, bo surge powstaje podczas schodzenia z obrotów, że może to być przytarty wirnik, że mogą to być pokaleczone łopatki wirnika, że może to być nieszczelność dolotu i ..... wyłączyła się