Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Kiler -  20 lis 2012, 21:48
 wielkopolskie
#87345
Golf 2005 silnik BKD ok 100 tys km na blacie
jakiś 15 może 20 tys temu program na 180 KM w tej firmie http://www.dyno.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (problem pierwszy raz pojawił się jeszcze przed zrobieniem programu )

Sprawa zaczęła się ponad rok temu

ZDARZAŁO się raz na może 1000 km może raz na 1500 km w każdym razie bardzo rzadko że silnik jakby odłączał turbo
tzn kręcił się max do ok 3000 obrotów i nic więcej . Wystarczyło go zgasić i odpalić i znowu był spokój na dłuuugo
wtedy miałem się tym zająć ale ........ nie była to taka wielka dokuczliwa awaria żeby się jakoś bardzo starać dojść przyczyny
Teraz po dłuższym postoju (9 miesięcy nie używany/nie odpalany) zjawisko się nasila - w mieście nie zdarzyło się ale w czasie jazdy na trasie co 30-40 km pojawia się ten problem czyli kreci do ok 3000 i koniec . wystarczy zgasić , odpalić i problem znika na kolejne ok 30 km
Dodatkowo kiedy ta "awaria " nie występuje silnik jest trochę mułowaty z dołu obrotów natomiast kiedy przekracza 3000 zapi......a bardzo dobrze . w sumie gdyby cały czas mu trzymać wysokie obroty to nie zauważa się problemu
VCDS odczytuje błąd ciśnienia doładowania ale przecież wieeele czynników może taki błąd powodować
Najdziwniejsze że nie zapala się kontrolka CHECK
Tak na zdrowy rozum i podpierając się ciut tym co piszą o tym w necie ja myślę ze może to być spowodowane złą praca zmiennej geometrii turbiny ale ....... no właśnie może ktoś ma większe doświadczenie w tym temacie i podpowie gdzie zacząć szukać awarii
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 lis 2012, 22:33
 pomorskie
#87347
Kiler pisze:w tej firmie http://www.dyno.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (problem pierwszy raz pojawił się jeszcze przed zrobieniem programu )
skoro firma robi program w niesprawnym aucie tj. w takim które łapie klasyczny notlauf to ja dziękuję za takie usługi, do dupy jest po prostu


najprawdopodobniej coś się dzieje ze sterowaniem turbosprężarki, czy to na pewno zapieczone kierownice tego na 100% nikt ci nie powie, musisz zrobić logi
By volf -  22 lis 2012, 14:25
 -------
#87442
zrób logi dynamicznie (nawet bez podłogi), zobacz jak wyglądają ciśnienia zadane / osiągnę i w jakich zakresach. albo jedź do kogoś kto się na tym zna, nie podejmuj nigdy decyzji na podstawie forum / internetu (bzdur nie brakuje).
By Kiler -  23 lis 2012, 0:33
 wielkopolskie
#87465
volf pisze:albo jedź do kogoś kto się na tym zna,
bardzo chętnie bym podjechał do kogoś mądrego w temacie ale nie znam nikogo kto jest dobry w temacie TDi a nie naprawia na zasadzie - panie to pewnie turbina , wymienimy i zobaczymy czy będzie lepiej a jak nie będzie to wymienimy coś innego i może to właśnie to :evil:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  24 lis 2012, 9:02
 kujawsko-pomorskie
#87541
Kiler pisze:kurcze próbowałem robić logi :D
wyszło mi coś takiego i nie mam pojęcia czy dobrze czy do d........ :lol:
Thursday,22,November,2012,23:46:12:37412,VCDS Version: Release 11.11.0,Data version: 20111111
03G 906 016 HJ,,R4 2.0L EDC G000AG 7001,

Ściągnij sobie CSVConv i przekonwertuj bo tak to można faktycznie oczy stracić
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 lis 2012, 14:52
 pomorskie
#87557
Kiler, twoje turbo żyje własnym życiem a raczej zaczyna się odzywać że istnieje dopiero przy 3000 rpm gdzie powinno przy około 1800 rpm, masz niedoładowanie, sprawdzałeś czy sztanga w ogóle się porusza? I zrób logi porządnie bo patrzeć się na to nie chce
By Kiler -  24 lis 2012, 21:18
 wielkopolskie
#87577
dobra wrzuciłem to vag-log
http://vaglog.rtnet.pl/jerzy.kiler_105801.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/jerzy.kiler_105802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/jerzy.kiler_105803.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/jerzy.kiler_105804.html" onclick="window.open(this.href);return false;

To były w sumie pierwsze logi w moim życiu i nawet nie wiedziałem czy dobrze je robiłem :lol:
mettenos pisze: sprawdzałeś czy sztanga w ogóle się porusza?
Na chodzącym silniku nie sprawdzałem . Na podnośniku kiedy chwycę ja ręka to da się nią poruszać
By mwsoft -  25 lis 2012, 21:26
 dolnośląskie
#87639
unseen pisze:A ja bym się przyjrzał układowi paliwowemu bo max dawkę paliwa masz dopiero przy 2700 obrotów .
Głupie pytanie - tą wartość "Injection quantity" to nie jest po prostu wartość jaka wynika z mapy dla danego zdanego obciążenia?
Czy on ją sobie oblicza na podstawie reakcji silnika na dane wysterowania wtryskiwaczy?

Chodzi mi o to, czy po tej wartości można faktycznie zauważyć np. słabe ciśnienie dawane przez tandem-pompe.
By Kiler -  29 lis 2012, 19:42
 wielkopolskie
#87976
16683 - Boost Pressure Regulation
taki błąd się pojawia . Co najciekawsze - co jakiś czas zapala się przy tym kontrolka check a najczęściej nie :D
dolot sprawdzony - dosyć brutalne szarpanie wszystkich połączeń , obejrzenie rur które się dało obejrzeć i słuchanie czy nigdzie szumi i nie gwiżdże . Gruszka sprawia wrażenie sprawnej oprócz wszystkiego sztanga chodzi płynnie i bez zacięć więc CHYBA to nie wina turbo . padło podejrzenie że to zawór który tym steruje 1K0 825 237 . Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy dobrze działa ???