Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Grodziu4 -  06 gru 2012, 23:06
 łódzkie
#88343
Witam
W moim 1.9TDI 2005 z manualną klimatyzacją borykam się z problemem zanikającego ogrzewania. Ogrzewanie przez pierwsze kilkanaście kilometrów działa prawidłowo, następnie jest różnie przeważnie na wolnych obrotach leci letnie powietrze a po zwiększeniu obrotów powyżej 2000 leci momentalnie cieplejsze powietrze i na wolnych obrotach po chwili ponownie letnie.
Wymieniłem:
- silniczek klapy zimno/ciepło
- Termostat
- Korek zbiorniczka wyrównawczego
- Pompę wody (tutaj problem zanikł na dwa miesiące po czym wrócił więc w ASO rzekomo wymienili mi ponownie pompę i nic)

W momencie kiedy przestaje grzać poziom w zbiorniczku rośnie i słychać przelewanie się płynu w okolicy nagrzewnicy, więc wygląda na zapowietrzenie układu.

Jak mogę odpowietrzyć układ chłodzenia , ewentualnie nagrzewnicę??? (powinien się sam odpowietrzyć ale może to u mnie nie działa)
By Grodziu4 -  07 gru 2012, 21:16
 łódzkie
#88377
Sprawdzę , dzisiaj np. wąż górny od chłodnicy był letni po przejechaniu 13 km , również wężyk którym wraca płyn do zbiorniczka był letni.
Kolega miał bardzo podobny problem i okazało się że zapchał się mu właśnie ten cienki wężyk powrotny do zbiorniczka, po przeczyszczeniu układ się odpowietrzył i ogrzewanie działa.
By Grodziu4 -  18 gru 2012, 21:51
 łódzkie
#89055
Układ się zapowietrza gdy silnik pracuję na wysokich obrotach przy dużym obciążeniu. Przejeździłem spokojnie 50 km i ogrzewanie działało, dopiero po dynamicznej jeździe ogrzewanie zanikało. Poniżej film obrazujący zapowietrzanie układu chłodzenia po tym jak przestało działać ogrzewanie.
[youtube]http://youtu.be/j8rvXxWeU48[/youtube]
Wygląda na uszczelkę ale mam wlany marker wykrywający obecność spalin + test zrobiony innym płynem i nic nie wykazało , skąd te bąble ???
#89056
No wygląda to na uszczelkę

niech auto postoi całą noc i rano jak będzie zimne to odpal i odkręc korek z płynem i sprawdz czy nie czuc spalinami.

A jak pojeździsz z większymi obrotami i jak się zapowietrzy nagrzewnica i potem odkręcisz korek płynu po całkowitym ostudzeniu silnika np po nocy stania to nie syczy przy odkręcaniu?
Tak samo po długiej jeździe nie twardnieją ci węże ?
By Grodziu4 -  13 sty 2013, 0:08
 łódzkie
#90507
Zrobiłem jeszcze raz test spalin z niebieskawym płynem w podwójnym zbiorniczku wkładanym na zbiornik wyrównawczy i płyn zmienił kolor na zielonkawy więc ostatecznie wyszło że spaliny są, dziwi mnie że w ASO Łódź nie wykryli swoim markerem spalin (Nie można dzisiaj nikomu ufać)
Finalnie wymieniłem uszczelkę , głowica po planowaniu PROBLEM ROZWIĄZANY OGRZEWANIE DZIAŁA http://vwgolfv.pl/posting.php?mode=reply&f=3&t=6662#" onclick="window.open(this.href);return false; był widoczny przedmuch na bloku silnika pod uszczelką.

P.S Info dla osób które mają 1.9TDI z 200tyś przebiegiem czego mogą się spodziewać:
Wymieniłem też wałek rozrządu AE 600zł (ASO 2700zł!!!) śruby głowicy oczywiście nowe Victor Reintz 50 zł (ASO 200zł!!!)
Uszczelka Victor Reinz 120zł (ASO 240zł), Popychacze INA 70złx8 (ASO 131złx8), panewki Glyco + wymiana zaworów wylotowych , wymiana wszystkich prowadnic zaworów + wszystkie uszczelki (kolektor wylotowy, wlotowy, oring wału) komplet uszczelek pompowtryskiwaczy Victor Reinz 50złx4
A najśmieszniejsze że wymianę zleciłem w ASO ale ze swoimi częściami. Na razie jestem zadowolony.
Jak sam nie zdiagnozujesz to nikt nie jest w stanie ci pomóc , to smutne.
By Grodziu4 -  13 sty 2013, 17:30
 łódzkie
#90529
Tak mi doradzili w ASO. Popychacze rzeczywiście były wybite i to akurat było widoczne, wałek też miał jakieś delikatne rysy.
Co do samej głowicy to oddałem ją do zakładu gdzie zajmują się silnikami i oni mi wymielili zawory wydechowe + 8xprowadnice+planowanie + lekkie wygładzenie powierzchni przy pompowtryskach (są mocowane w jednym punkcie co podobno wyciera powierzchnie) koszt 560zł więc raczej w normie.