Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pokapoka -  31 gru 2012, 15:32
 -------
#89842
Witam Forumowiczów!

Na wstępie,
jestem posiadaczem Golfa mk5 2.0 TDI BKD 16v 140km rok 2007/grudzień od 2 lat, kupiłem go jako 2 latka z autoryzowanego salonu WAG , jako auto używane. Poprzedni właściciel zakupu dokonał również w tym salonie, z czasem zostawił golfinkę w rozliczeniu i nabył coś nowszego.
W dow. rej. jak karcie pojazdu mam jasno napisane, że mam 103 kw , czyli 140 km. Niestety na koniec roku(2 dni temu) turbina się posypała, decyzja - kupuję nową (3k pln). Jakie moje zdziwienie, gdy po wymontowaniu ukręconej turbiny( poszła przy 198k) i po podaniu numeru wychodzi, że mam turbinę 136 km , bo do 140 km jest ponoć inna.
Proszę o jakieś wyjaśnienia, czy zostałem oszukany podczas zakupu, czy jak ? Czy mam silnik 136 km czy 140 km ?

BTW. Auto jak najbardziej oceniam bardzo dobrze, baaa nawet z wielkim sentymentem :)

I
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 gru 2012, 15:42
 pomorskie
#89843
nie chciałbym cię wprowadzić w błąd ale w Mk5 nie było wersji 136ps, były BGW 136ps w Passacie B5FL i AZV 136ps w Touranach ale przyznaję że mogę się mylić

edit: sprawdziłem w ETKA i wychodzi że AZV i BKD mają taką samą turbosprężarkę
By Kiler -  31 gru 2012, 15:44
 wielkopolskie
#89844
ha ha ha chwalenie bezawaryjności 2.0 TDI a szczególnie BKD jest tu ostatnio małym faux pax :lol:
ale tak poważniej - ja osobiście założyłbym taka turbinę jak miałeś . tych kilku KM nie odczujesz a przynajmniej wiesz że tamta konfiguracja się sprawdziła
By pokapoka -  01 sty 2013, 18:32
 -------
#89886
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

Juto mam do odbioru taka samą turbinę jak miałem(po nr HGR 03G 253014H) - 2500 pln netto. Proszę o korektę, jeżeli źle zrozumiałem, moja golfina (2.0 BKD) jest 140 konna, ale turbinę ma jak modele silników 136 konnych, np. AZV ?
Myślałem, aby wstawić mocniejszą turbinę, ale nie potrafiłem w krótkim czasie zebrać potrzebnych informacji jaką, wymagane modyfikację itd. itp. a auto jak ręka, ciężko bez niej. Obecnie spodziewam się potomka, jednym słowem rodzinna się rozrasta, zatem będę potrzebował jeszcze jedno auto.
"Czarna perełka mk5" zostanie dla żony, a sam gdzieś za rok planuje roczne mk7, po wnikliwej analizie modelu silnika po roku od wejścia do sprzedaży. Nie ukrywam, że bardzo chwale obecnie posiadany model, awaria turbiny przy blisko 200k(110k moje użytkowanie) przebiegu to jedyna awaria jaką miałem. Leje Castrol Edge 5w30 co 15k plus wszystkie filtry i niestety muszę przyznać, że do 1,5 l dolewki między serwisami. Nie oszczędzałem raczej mojej perełki, ale z zachowaniem przykazań użytkownika Diesla.
Czytałem dużo o mapowaniu softu, skłamał bym, gdym napisał, że o tym nie myślałem. Nawet na ten zakładany rok mojego użytkowania wydaje mi się to za ciekawe rozwiązanie. Frajda z możliwości i bezpieczniejszych(szybszych) manewrów jest mniam. Jeździłem golfiną 170 ps i naprawdę w odczuciu dwa różne auta...
Dlatego pytanie(mln pewnie) czy ten mój bliżej nie określony model silnika przyjmie bezproblemowo nową mapę !

Pozdrawiam!

edit : Pytanie extra : Sklep zaproponował mi upust w wysokości 100-150 pln, w zamian za starą turbinę. Iść na to ?
By pokapoka -  01 sty 2013, 21:14
 -------
#89893
Fajna sprawa z tym upgrade'em turbiny, ubolewam że musiałem być zmuszony do wyboru takiej samej turbiny jaką miałem z racji potrzeby szybkiej naprawy usterki.
Nie ukrywam,że w najbliższym czasie, możliwe że podejmę się tego tematu i popłynę lekko na "kosztach" z tym związanych.
Na szczęście mam możliwość realizować męskie hobby robienia z auta skarbonki bez dna...
A Gofina bez DPF'a na PD jest (6M gearbox).
By miro -  08 sty 2013, 7:31
 małopolskie
#90224
nie ma czegos takiego jak turbina z AZV

AZV i BKD to dokladnie te same jednostki do ostatniej srubki

roznica w mocy jest tylko na papierze i wynika ze sprzedazy w krajach gdzie moc ma znaczenie przy oplatach
AZV oferowany byl w autach VAG glownie w krajach Beneluxu i we Francji.
Stad tez sporo np Leonow czy A3 z tymi silnikami sciagnietych np z Belgii

2,5tys netto zaa turbo to faktycznie sporo, no ale...

przy takich cenach mozna sie juz pokusic o cos innego.
w niewiele wiekszych pieniadzach turbo z BMN lub BRD (170PS) ze strojeniem na okolice 200ps
taniej jakas hybryda,ktora wchodzi p&p, choc to loteria
ale jak sie kupi dobra, w moim poprzednim aucie zrobila juz 80tys km , setup na 215PS, bezproblemowo.

obecnie najpopularniejszy i przynoszacy nawiecej efektow mod, to wsadzenie GTB22, troche wieksze pieniadze , ale i efekty nieporownywalne, przy starym BKD i wtryskach B, mozna liczyc na 220PS>.
przy wtryskach G na 240>

sporo juz takich projektow na forum a3