Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dejmiel -  08 sty 2013, 20:19
 -------
#90255
Cześć
Chciałem podzielić się problemem z moim golfem. Auto jest z 2004 roku, 1.9tdi, 105KM. Pierwsza rzecz jaka rzuciła mi się w oczy po zakupie to (subiektywnie) niedobór mocy ( auto maksymalnie osiąga niecałe licznikowe 170km/h). Poza tym przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach na 5 biegu ( skrzynia 5- biegowa) zdarza się że turbina wyłącza się, bez kontrolki "check engine", obroty spadają do ok. 2000, moc siada, auto ledwo jedzie. Nie towarzyszą temu dymy z tłumika ani tym podobne rzeczy. Po zatrzymaniu samochodu nawet na chwilę ( zgaszenie silnika) wszystko wraca do normy, turbina znowu działa.
W związku z tym mam do was pytanie czy ktoś miał podobne objawy lub wie co może być nie tak autem, jak ma się sprawa osiągów w waszych golfach ( oczywiście chodzi mi o golfy z tym samym silnikiem :) ) Auto podejrzewam o brak mocy ponieważ przesiadłem się z 90 konnego golfa IV, który wydawał mi się dużo bardziej "rześki", mimo że V jest trochę cięższa.
Brat podpinał samochód pod program ( niestety nie pamiętam wersji ani nazwy tego programu, jeśli to może być pomocne mogę zapytać i napisać), wyskoczył błąd z podciśnieniem, z tego co już zdążyłem się zorientować problem może być w turbinie, przewodach, egr.
I jeszcze mam pytanie czy znacie jakiś dobry warsztat w okolicach Krakowa, Tarnowa, Gorlic, Nowego Sącza, w którym można by było sprawdzić auto.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
Pozdrawiam
By dejmiel -  08 sty 2013, 21:40
 -------
#90260
Dzięki wielkie za odpowiedź. Zanim się zarejestrowałem przeczytałem kilka tematów z tego forum, niestety nie odpowiadają mojej usterce. Widząc, że jest wiele fachowych odpowiedzi postanowiłem spróbować i się zarejestrowałem. Przeczytałem regulamin, nic nie było tam napisane, że nie wolno zaczynać działalności na forum od prośby o pomoc. Nie wiem mam najpierw napisać 50 postów na inne tematy i dopiero później mogę prosić o pomoc? To że zaczynam działalność na forum od pytania nie znaczy, że nie zaglądałem tu wcześniej. Jeżeli czujesz się urażony moim bezczelnym wejściem na forum, przepraszam, chętnie wysłucham jak mogę naprawić swój błąd.
By jagood -  08 sty 2013, 21:55
 podkarpackie
#90262
dejmiel pisze:Cześć
Chciałem podzielić się problemem z moim golfem. Auto jest z 2004 roku, 1.9tdi, 105KM. Pierwsza rzecz jaka rzuciła mi się w oczy po zakupie to (subiektywnie) niedobór mocy ( auto maksymalnie osiąga niecałe licznikowe 170km/h). Poza tym przy dłuższej jeździe na wysokich obrotach na 5 biegu ( skrzynia 5- biegowa) zdarza się że turbina wyłącza się, bez kontrolki "check engine", obroty spadają do ok. 2000, moc siada, auto ledwo jedzie. Nie towarzyszą temu dymy z tłumika ani tym podobne rzeczy. Po zatrzymaniu samochodu nawet na chwilę ( zgaszenie silnika) wszystko wraca do normy, turbina znowu działa.
W związku z tym mam do was pytanie czy ktoś miał podobne objawy lub wie co może być nie tak autem, jak ma się sprawa osiągów w waszych golfach ( oczywiście chodzi mi o golfy z tym samym silnikiem :) ) Auto podejrzewam o brak mocy ponieważ przesiadłem się z 90 konnego golfa IV, który wydawał mi się dużo bardziej "rześki", mimo że V jest trochę cięższa.
Brat podpinał samochód pod program ( niestety nie pamiętam wersji ani nazwy tego programu, jeśli to może być pomocne mogę zapytać i napisać), wyskoczył błąd z podciśnieniem, z tego co już zdążyłem się zorientować problem może być w turbinie, przewodach, egr.
I jeszcze mam pytanie czy znacie jakiś dobry warsztat w okolicach Krakowa, Tarnowa, Gorlic, Nowego Sącza, w którym można by było sprawdzić auto.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
Pozdrawiam
w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, to standardowa rzecz w TDI.
By dejmiel -  09 sty 2013, 19:50
 -------
#90331
ok, czyli nie ma metody żeby jednoznacznie określić tę usterkę bez sprawdzenia wszystkich wymienionych wyżej elementów? I jeszcze w kwestii osiągów to jest moje mylne wrażenie czy rzeczywiście V ma takie osiągi?
By miro -  09 sty 2013, 20:22
 małopolskie
#90338
wpisz sobie nawet w google "notlauf" i przeczytaj co to jest, bo masz klasyczne objawy

nie mozna jezdzic z usterka "wylacza mi sie turbo" to satane, wylacze silnik, wlacze , jade dalej,
jesli komputer przechodzi w tryb awaryjny to chyba logiczne ze cos jest nie tak
moze to byc nieszczelnosc, moze turbo puszczac, najpewniej przeladowywuje i stad wpadanie w tryb awaryjny

ale nikt wrozka nie jest, bez podpiecia pod vcdsa, zczytania bledow, potem sprawdzenia tego i owego sie nie obejdzie

jezdzij tak dalej, a za chwile zalozysz temat, jakie turbo pasuje do mojego auta

http://dobrymechanik.net/mechanicy/krak ... skoda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
By Kiler -  09 sty 2013, 20:46
 wielkopolskie
#90342
dejmiel pisze:ok, czyli nie ma metody żeby jednoznacznie określić tę usterkę bez sprawdzenia wszystkich wymienionych wyżej elementów? I jeszcze w kwestii osiągów to jest moje mylne wrażenie czy rzeczywiście V ma takie osiągi?
jest kilka sposobów
1 Nikt nie jest wróżką wiec warto napisać (a najlepiej uzupełnić dane w profilu - w końcu do tego on jest ) jakie masz oznaczenie silnika bo silników 1.9 TDI jest daaardzo dużo odmian
2 również nikt jeśli nie podasz nie wymyśli jakie pojawiają się błędy na komputerze .
Określenie
wyskoczył błąd z podciśnieniem, z tego co już zdążyłem się zorientować problem może być w turbinie, przewodach, egr.
naprawdę daje tyle co nic
3 posłuchać kolegi post wyżej - poczytać o "nolaufie"
4 posłuchać kolegi który pierwszy ci odpowiedział :lol: i przejrzeć forum a na twoim miejscu zacząłbym od tego posta http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=6568" onclick="window.open(this.href);return false;
5 Porobić logi - może na ich podstawie koledzy coś więcej ci powiedzą

po zrobieniu tego wszystkiego można dalej myśleć
By dejmiel -  18 sty 2013, 18:28
 -------
#90908
Dzięki Kiler, twój post dużo wyjaśnia, sorry za zakładanie odrębnego tematu, ale nie szukałem po geometrii turbo. Mój przypadek wygląda prawie identycznie. Jak znajdę więcej czasu i uda mi się rozwiązać problem dam znać.