Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By piotrek91 -  21 sty 2013, 17:14
 -------
#91056
Witam Was Panowie!
Na początku chciałem się z Wami przywitać, mimo iż kiedyś już to robiłem w innym dziale. Jednak moja aktywność nie była zbyt duża więc myślę, że wypada jeszcze raz. Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe posty na tym forum, były podobne problemy ale nie znalazłem tam niestety odpowiedzi:(
Ostatnio moją golfinę spotkała bolączka. Przy mocnym przyśpieszaniu słychać (ciężko to nazwać) taki dmuch powietrza, tak jakby od strony kierowcy. Trwa on tak długo, dopóki nie puszcze nogi z gazu. Wcześniej towarzyszyło temu zapalanie się kontrolki świec żarowych oraz ograniczeniem mocy silnika do czasu ponownego uruchomienia. Po wyczyszczeniu EGR-a kontrolka przestała się już zapalać lecz dmuchanie nie ustąpiło.

Kod błędu przez auto-scana:
1 Fault Found:
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Mileage: 168839 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:31:36

Freeze Frame:
RPM: 2037 /min
Speed: 49.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.59 V
Bin. Bits: 00000000
Torque: 424.6 Nm
Temperature: 77.4°C

Czy macie może jakieś pomysły co do tego co to może być? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Ah i najważniejsze auto to wiadomo Golf V, silnik 2.0 TDI BMM
Pozdrawiam Piotrek :D
Awatar użytkownika
By fredric -  21 sty 2013, 19:30
 mazowieckie
#91063
jagood pisze:Rury od filtra powietrza do turbo sprawdzone? odpowietrzenie skrzyni korbowej sprawdzone? szczelne wszystko?
Przepatrz rury bo mogła zapinka puścić i dmucha nie tam gdzie trzeba. A jak z mocą??? Patrzyłeś czy przy mocnym przyspieszaniu za bardzo nie kopci???
By piotrek91 -  21 sty 2013, 20:38
 -------
#91073
Przede wszystkim dziękuje bardzo za odpowiedzi.
Wszystkie rury dolotu zostały ściągnietę i sprawdzone na szczelność, i niestety nic nie wyszlo.
Z tą mocą to ciężko powiedzieć, bo nie mogę teraz za mocno przyśpieszać bo boje się, żeby nic innego nie strzeliło przy tym :mrgreen:
Humm nie za bardzo wiem jak sprawdzić te odpowietrzenie skrzyni korbowej? A co do kopcenia to nic nie zauważyłem takiego, nie kopci w ogóle można powiedzieć.
Tak będe miał możliwość zrobienia logów, w miarę możliwości postaram się jak najszybciej zamieścić tu informacje :D
By piotrek91 -  23 sty 2013, 5:39
 -------
#91145
No to witam panownie ponownie!
Niestety wczoraj nie udało mi się zamieścić logów.
Zresztą logi, które wykonałem nie do końca wiem czy są poprawne. Wg. instrukcji do bloku np. 003 były trochę inne wartości. Sądzę, że korzystam z starszej wersji VCDS-a :(
No nic, zobaczcie sami, wrazie czego poprawcie mnie i jeśli możecie poinstruujcie w jaki sposób je poprawnie wykonać.


Tuesday,22,January,2013,16:45:02:10074,VCDS Version: Beta 11.2.0,Data version: 20110305
OBD --- --- --,
Marker,TIME,PID A - 017,TIME,PID B - 011,TIME,PID C - 016,TIME,PID D - 012
,STAMP,Throttle position sensor ( %),STAMP,Intake Manifold Absolute Pressure ( kPa abs),STAMP,Mass Air Flow ( g/s),STAMP,Engine RPM ( /min),

,273.63,94.9,273.93,134,274.22,102.47,273.35,2451
,274.78,94.9,275.07,198,275.35,119.00,274.50,3058
,275.93,94.9,276.22,190,276.50,130.61,275.63,3473
,277.06,94.9,277.34,195,277.62,134.97,276.78,3953
,278.20,94.9,278.48,142,278.75,60.52,277.91,4483
,279.32,94.9,279.60,145,279.89,108.50,279.04,2855
,280.46,94.9,280.74,220,281.04,133.25,280.18,3008
,281.60,94.9,281.88,219,282.16,137.28,281.32,3319
,282.72,94.9,283.00,213,283.28,139.28,282.44,3640
,283.85,94.9,284.13,211,284.41,138.33,283.56,3929
,284.97,94.9,285.25,116,285.53,55.50,284.69,3748
,286.09,94.9,286.37,156,286.65,93.36,285.81,3001
,287.22,94.9,287.50,148,287.78,81.97,286.94,3044
,288.35,94.9,288.63,109,288.90,48.58,288.06,3021
,289.46,94.9,289.75,103,290.03,45.58,289.19,3003
,290.59,94.9,290.87,103,291.15,47.30,290.31,2925
,291.71,94.9,291.99,131,292.28,108.97,291.43,2871
,292.84,94.9,293.13,224,293.41,58.02,292.56,2912
,293.97,94.9,294.26,107,294.54,46.75,293.69,2912
,295.11,94.9,295.40,104,295.68,43.69,294.82,2778
,296.24,94.9,296.53,104,296.81,41.47,295.96,2569
,297.38,94.9,297.66,105,297.94,40.02,297.10,2409
,298.52,94.9,298.80,104,299.09,38.33,298.24,2300
,299.65,94.9,299.93,103,300.21,35.38,299.37,2206
,300.77,94.9,301.04,103,301.33,35.88,300.49,2133
,301.89,94.9,302.18,102,302.46,33.16,301.61,2070
,303.00,94.9,303.30,102,303.58,32.19,302.74,2001
,304.14,94.9,304.42,101,304.71,30.80,303.86,1945
,305.27,94.9,305.55,101,305.83,30.19,304.99,1894
,306.38,94.9,306.66,100,306.94,29.00,306.10,1848
,307.50,94.9,307.78,100,308.06,27.97,307.22,1806
,308.62,94.9,308.90,100,309.18,26.83,308.34,1768
,309.75,94.9,310.03,100,310.31,20.88,309.47,1734
,310.87,94.9,311.15,100,311.44,20.13,310.59,1739
,312.00,94.9,312.29,101,312.57,21.16,311.72,1727
,313.13,94.9,313.42,102,313.70,20.27,312.85,1753
,314.27,94.9,314.55,100,314.84,18.66,313.98,1769
,315.42,94.9,315.70,99,315.98,19.47,315.12,1755
,316.55,94.9,316.83,99,317.12,19.25,316.27,1735
,317.70,94.9,317.98,97,318.26,26.25,317.41,1737
,318.82,94.9,319.10,100,319.38,26.77,318.54,1714
,319.94,94.9,320.21,101,320.50,26.47,319.66,1682
,321.07,94.9,321.35,100,321.64,25.25,320.78,1647
,322.20,94.9,322.50,100,322.78,22.38,321.93,1557
,323.37,94.9,323.65,100,323.94,21.44,323.08,1449
,324.50,94.9,324.78,102,325.06,8.02,324.22,1108
,325.62,94.9,325.91,99,326.19,8.55,325.34,865
,326.76,94.9,327.04,98,327.31,8.83,326.47,858
,327.87,94.9,328.15,98,328.44,9.08,327.59,859
,328.99,94.9,329.27,99,329.56,9.36,328.71,859
,330.12,94.9,330.40,99,330.68,14.19,329.84,859

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 08 lut 2013, 5:28 przez piotrek91, łącznie zmieniany 1 raz.
By piotrek91 -  23 sty 2013, 20:38
 -------
#91170
Proszę bardzo:
http://vaglog.rtnet.pl/piteros_ksg_111614.html" onclick="window.open(this.href);return false;

No i jak panowie?
Dziś sobota udało się znaleść trochę czasu aby wszystko dokładnie obejrzeć.
Wszystkie rury o których pisaliście wcześniej zdają sie być szczelne, jedynie co nie mam pewności co do tej:
http://zapodaj.net/1c16ec49ead88.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oring tak jakby do końca nie trzymał.
Teraz to co myślę, że jest winne temu dmuchaniu:
http://zapodaj.net/7b31f20684361.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rękoma jest tam bardzo ciężko dojść, tak wiec musiałem robić to metodą zdjęć.
Jak myślicie co to jest i czy to może być przyczyną tej awarii?
Pozdrawiam Piotrek!
By piotrek91 -  31 sty 2013, 19:17
 -------
#91739
Z góry przepraszam za odnowe tematu!
Z wartości, których podałem wyżej widać, że czujnik położenia przepustnicy jest zepsuty, przepustnica jest zepsuta, lub przepustnica nie jest w ogóle zaadaptowana :x
Teraz kieruje pytanie do Was, czy mogę przeprowadzić adaptacje przepustnicy z błędem, który jest opisany wyżej?
Wg. ross tech adaptacje powinno przeprowadzać się tylko wtedy gdy nie ma żadnych błędów.
Proszę o pomoc :)
By piotrek91 -  05 lut 2013, 20:41
 -------
#92035
Kolejne nowości odnośnie mego Gofera.
Mechanik stwierdził, że przyczyną dmuchania jest otwierający się przy 2tys obrotów zawór przeciążeniowy turbiny.
Problem jest taki, że nie wie dlaczego tak sie dzieje.
Jakieś pomysły?