Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Kiler -  17 lut 2013, 22:56
 wielkopolskie
#92780
8 minut i 23i pół sekundy :lol:
A tak poważniej to rozgrzewanie się silnika jest uzależnione od tak wielu warunków że na tak zadane pytanie nigdy nie uzyskasz miarodajnej odpowiedzi
By paweu -  18 lut 2013, 14:40
 podkarpackie
#92803
Przy obecnych temp. bardzo długo, aż boję się pomyśleć co by było przy -20
W moim przypadku około 12 km, przy średniej prędkości 60-70 km/h
Jako ciekawostkę, warto sprawdzić temp na klimatroniku w kanale 19,2, wskazówka stoi na baczność, a na klimatroniku jest dopiero około 70 stopni
U mnie po zmianie termostatu, rozgrzewa się do 87-89 stopni, w lecie będzie pewnie wyżej
By stillo -  19 lut 2013, 20:29
 -------
#92863
chciałem się dowiedzieć po ilu km się rozgrzewa. chce kupić diesla a od kilku miesięcy dziennie w 1 strone do pracy robię 10km, wcześniej nie było problemu. Aktualnie mam auto z silnikiem SDI i temperatura nie osiąga nawet 80'C. Ledwo co się nagrzeje i koniec. Więc się zastanawiam czy z racji dziennego przebiegu nie wybrać benzyny... Miałem nadzieje, że nowe diesle szybciej się rozgrzewają...
By Kiler -  19 lut 2013, 20:51
 wielkopolskie
#92865
Kurcze - do czego ci przy takim przebiegu diesel ???
Rożnica w cenie zwróci się za 10 albo więcej lat . Nie wspominając o wyższych kosztach serwisowania
Diesle są dla ludzi którzy robią dużo większe przebiegi
Nowe diesle rozgrzewają się tez długo a myślę że nawet dłużej niż stare
By patlapucio23 -  19 lut 2013, 20:57
 -------
#92866
Silnik 1.9 bxe 105 km . Temp powietrza oscyluje w tej chwili z rana 1-5 stopni C.
Trasa wygląda następująco . 1 km dojazd do autostrady , następnie 5 km autostrady ( prędkość do 110km/h ) i 1.5 km dojazd do pracy. W sumie 7.5 km i auto nie zdąży się nagrzać do 90.
Od czasu do czasu robie dłuższe trasy oczywiście :)

Jeśli jeździsz głownie dom -praca , i masz 10 km dystansu to rzeczywiście musisz się dobrze zastanowić .
Ja bym brał benzynę ;)
By stillo -  19 lut 2013, 21:08
 -------
#92869
za dieslem poza oszczędnością na paliwie przemawia możliwość "podkręcenia" silnika. Zastanawiam się jeszcze nad 1.6 102km tylko nie wiem czy nie będzie za słaby. Jak kupię benzynę to już zamknę sobie furtkę na jakiekolwiek zmiany w silniku.
By stillo -  19 lut 2013, 23:10
 -------
#92878
wydaje mi się, że problem rozgrzewania będzie wystepował tylko w zimie bo powyżej 10'C powinien się dużo szybciej rozgrzewać. Praca, która mam nie jest pracą docelową. W niedalekiej przyszłości będę robił w jedną stronę 20-25km, nie wiem czy to dużo czy mało bo nie wiem co oznacza termin "dużo" patrząc na diesla. Auto chcę na kolejne 10lat, a że lubię coś pozmieniać/podlubać to tdi daje większe pole manewru. 150KM raczej powinno mi wystarczyć. Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia więc byc może i to 150km może okazać się mało. Szukam auta, ktorym nie będę mial problemu wyprzedzać auto jadące 70km/h i takie, które z 120km/h na trasie potrafi dynamicznie się rozpędzać.
By jagood -  20 lut 2013, 7:31
 podkarpackie
#92882
stillo pisze:wydaje mi się, że problem rozgrzewania będzie wystepował tylko w zimie bo powyżej 10'C powinien się dużo szybciej rozgrzewać. Praca, która mam nie jest pracą docelową. W niedalekiej przyszłości będę robił w jedną stronę 20-25km, nie wiem czy to dużo czy mało bo nie wiem co oznacza termin "dużo" patrząc na diesla. Auto chcę na kolejne 10lat, a że lubię coś pozmieniać/podlubać to tdi daje większe pole manewru. 150KM raczej powinno mi wystarczyć. Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia więc byc może i to 150km może okazać się mało. Szukam auta, ktorym nie będę mial problemu wyprzedzać auto jadące 70km/h i takie, które ze 120km/h na trasie potrafi dynamicznie się rozpędzać.
Jak tak to tylko jakieś 3 litry albo 2.0 tfsi :)
By Stachoo -  14 kwie 2013, 0:33
 małopolskie
#96083
Ja codziennie przez miasto pokonuje dystans około 8km, pokonuje to bez korków w około 15-20 minut, w zime nie da rady się zagrzać albo ewentualnie będzie miał to 60C zależy od temperatury, natomiast latem w połowie trasy już mu było ciepło :)
By karlos019 -  27 kwie 2014, 21:31
 -------
#129283
witam
nie sprawdzałem tego, ale podobno mam dodatkowe ogrzewanie płynu chłodzącego. Jak jest w granicach 3-5"C to przy nie dynamicznej jeździe do pracy a mam 10km w granicach półmetku mam pod 80"C a ciepłe powietrze jest praktycznie po chwili aż byłem w szoku :shock: że tak szybko się nagrzewa.
By beka112 -  01 gru 2014, 21:21
 kujawsko-pomorskie
#152569
Witam. Samochod w srodku bardzo wolno i slabo sie nagrzewa do tego stopnia ze pojechalem z nim do mechanika ktory stwierdzil ze na grzalce sa jakies zimne luty czy cos takiego i dlatego nie daje ciepla ( silnik sie normalnie rozgrzewa) Gdy odebralem samochod mechanik powiedzial mi autko nie daje ciepla gdy jest wlaczonny na "econ" bo po prostu takie ustaywienia ma climatronik. Stwiedzil ze aby auto sie w srodku nagrzalo trzeba wlaczyc obieg wewnetrzny na ok. 5 min az sie grzalka nagrzeje i pozniej na auto. Faktycznie gdy mam wlaczone "obiegowe" ze wszystkich kratek leci cieple powietrze,choc jak dla mnie nie jest to 29.5 stopnia jak mam na ekranie klimatronika. a Gdy przelacze na auto wydaje mi sie ze powietrze z kratek jest zimniejsze niz gdy obieg jest wlaczony. Prosze o porade Czy ten klimatronik dziala poprawnie i czy faktycznie trzeba to wszystko tak wlaczac. z Gory dziekuje.Pozdrawiam Rocznik auta 2004
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8