Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By arianm -  08 lut 2016, 10:34
 mazowieckie
#214508
Rumak pisze:Ale cos tu nie tak jeśli dojdzie do 90stop to czy jedziesz czy stoisz powinno je trzymać.
Nie musi trzymać - powód oczywisty . Jeżeli straty ciepła są większe od możliwości "produkcyjnych "silnika .
Zakrywanie wlotów powietrza zarówno w golfie v jak i fiat 125 daje pozytywny efekt . Gorzej z wykonalnością -jakoś ciężko
się zebrać by to zrobić ,zresztą co to za zimy teraz .
Ze trzy lata temu osłoniłem wloty , komora silnika miała mniejsze węntylowanie i szybciej łapał temperaturę .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lut 2016, 11:42
 pomorskie
#214522
arianm pisze:
Rumak pisze:Ale cos tu nie tak jeśli dojdzie do 90stop to czy jedziesz czy stoisz powinno je trzymać.
Nie musi trzymać - powód oczywisty . Jeżeli straty ciepła są większe od możliwości "produkcyjnych "silnika .

dokładnie, ciepło musi się z czegoś brak
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lut 2016, 14:23
 pomorskie
#214542
Rumak pisze:Przecież nie takie mądre głowy myślała nad tym by te straty ciepła były zrównoważone z jego uzyskiwaniem.
może i myślały ale nie wymyśliły


jak chcesz nadrobić straty ciepła przy -20 podczas postoju albo hamowania silnikiem? paliwa dodatkowo nie podasz, grzałka PTC już nie działa....
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lut 2016, 14:33
 pomorskie
#214545
A-R-T-U-R pisze:może tak zapytam....

czy jest tu ktoś komu golf w dieslu nagrzewa się na biegu jałowym...
:laugh: :ok:


:hmmm: w moich tdi i sdi w przeszłości i obecnie .... wskazówka w sporych mrozach na postoju idzie w lewo .... :hmmm: podobnie jak ta od paliwa :)
By maverick -  08 lut 2016, 18:51
 lubelskie
#214575
Rumak pisze:Przecież nie takie mądre głowy myślała nad tym by te straty ciepła były zrównoważone z jego uzyskiwaniem.
To zjawisko nazywa sie "sprawnosc silnika"
Chodzi tutaj o to,zeby jak najwiecej spalonego paliwa poszlo w kola,a nie w cieplo ogrzewajac atmosfere.
1.9 dlugo sie nagrzewa,a w 1.6 tdi trwa to jeszcze dluzej.I pewnie dzieki temu pali zauwazalnie mniej.I to nawet u mnie.
Awatar użytkownika
By Rumak -  08 lut 2016, 21:17
 pomorskie
#214630
A-R-T-U-R pisze:może tak zapytam....

czy jest tu ktoś komu golf w dieslu nagrzewa się na biegu jałowym...
No nie wiem jak u was ale mój ostatnio jak odpaliłem po 15min na postoju na zegarach pokazał 50stop wiec hmmm.. chyba jakaś awaria :eek: :roll: .

maverick pisze:
Rumak pisze:Przecież nie takie mądre głowy myślała nad tym by te straty ciepła były zrównoważone z jego uzyskiwaniem.
To zjawisko nazywa sie "sprawnosc silnika"
Chodzi tutaj o to,zeby jak najwiecej spalonego paliwa poszlo w kola,a nie w cieplo ogrzewajac atmosfere.
1.9 dlugo sie nagrzewa,a w 1.6 tdi trwa to jeszcze dluzej.I pewnie dzieki temu pali zauwazalnie mniej.I to nawet u mnie.
Nie ma co ukrywać teraz każde nowsze auto jest z naciskiem na ekologie i wydobycie z każdej kropli paliwa jak najwięcej korzyści.
Awatar użytkownika
By Kuki -  08 lut 2016, 21:20
 śląskie
#214634
maverick pisze:
Rumak pisze:Przecież nie takie mądre głowy myślała nad tym by te straty ciepła były zrównoważone z jego uzyskiwaniem.
To zjawisko nazywa sie "sprawnosc silnika"
Chodzi tutaj o to,zeby jak najwiecej spalonego paliwa poszlo w kola,a nie w cieplo ogrzewajac atmosfere.
1.9 dlugo sie nagrzewa,a w 1.6 tdi trwa to jeszcze dluzej.I pewnie dzieki temu pali zauwazalnie mniej.I to nawet u mnie.
Mówimy tu o nagrzaniu do 90 stopni ? Dziwne, nie mówię że nie masz racji, ale rękę dałbym sobie uciąć, że 1.6 tdi się szybciej nagrzeje..
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lut 2016, 21:26
 pomorskie
#214637
Rumak pisze:
A-R-T-U-R pisze:może tak zapytam....

czy jest tu ktoś komu golf w dieslu nagrzewa się na biegu jałowym...
No nie wiem jak u was ale mój ostatnio jak odpaliłem po 15min na postoju na zegarach pokazał 50stop wiec hmmm.. chyba jakaś awaria
Ty nam lepiej powiedz po jakim czasie na postoju będzie u ciebie 90 st :naughty: i to najlepiej jakby było tak -10st C ;)
By maverick -  08 lut 2016, 21:40
 lubelskie
#214645
Kuki pisze:
maverick pisze:
Rumak pisze:Przecież nie takie mądre głowy myślała nad tym by te straty ciepła były zrównoważone z jego uzyskiwaniem.
To zjawisko nazywa sie "sprawnosc silnika"
Chodzi tutaj o to,zeby jak najwiecej spalonego paliwa poszlo w kola,a nie w cieplo ogrzewajac atmosfere.
1.9 dlugo sie nagrzewa,a w 1.6 tdi trwa to jeszcze dluzej.I pewnie dzieki temu pali zauwazalnie mniej.I to nawet u mnie.
Mówimy tu o nagrzaniu do 90 stopni ? Dziwne, nie mówię że nie masz racji, ale rękę dałbym sobie uciąć, że 1.6 tdi się szybciej nagrzeje..
Jezdzilem do roboty Mk5 i wskazówka od temperatury byla w pionie w pewnym miejscu.Na poczatku lasu :)
Teraz w Mk6 prawie mijam ten las zanim wskazowka jest w pionie.
W pracy,jak czasami wymienia sie chlodnice,to jest taka zasada zeby auto zagrzac az do wlaczenia sie wentylatora.Zeby miec pewnosc,ze dziala,zeby dobrze sie odpowietrzylo.Teraz robilem GTD.Jako ze nie chcialo mi sie tam siedziec i go gazowac (na jalowym nigdy by sie nie zagrzal) to zapodalem rozpórke miedzy pedalem i siedzeniem.2500 rpm,bo wiecej sie nie da na postoju.25 minut go meczylem zeby wentylator sie wlaczyl na hali gdzie bylo ze 12 stopni.
naprawde nie wiem gdzie to cieplo idzie,ale wolno sie nagrzewa i koniec.Zwlaszcza bez obciazenia.
By Wojtus1599 -  22 lut 2017, 18:54
 świętokrzyskie
#247960
Witam . U mnie jest ten sam problem . Szybko się nagrzeje ale gdy podczas jazdy wezmę na HI ewidentnie przy prędkości 70 spada obrazu temp silnika. Nawiew włączony na 4 bieg . Wina termostatu ? Obrazu mówię że temp zewnętrzna to 3 stopnie. Co dziwne gdy jest wskazówka na 90 i max temp nie czuć tego ciepła w aucie. Jest ciepłe ale nie to co powinno być
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 lut 2017, 19:46
 pomorskie
#247965
Wojtus1599 pisze:Witam . U mnie jest ten sam problem . Szybko się nagrzeje ale gdy podczas jazdy wezmę na HI ewidentnie przy prędkości 70 spada obrazu temp silnika. Nawiew włączony na 4 bieg . Wina termostatu ? Obrazu mówię że temp zewnętrzna to 3 stopnie. Co dziwne gdy jest wskazówka na 90 i max temp nie czuć tego ciepła w aucie. Jest ciepłe ale nie to co powinno być
nadmuch do kabiny to kwestia poprawności działania klapek a to czy i jak termostat trzyma temperature trzeba odczytać VCDS-em, przy wskazaniu na zegarach 90 st odczyt z ECU dla TDI powinien wynosić co najmniej 80 st.. Poza tym przy max nawiewie i temperaturze zewnętrznej zbliżonej do 0 stopni na jałowym ma prawo spaść
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  22 lut 2017, 20:03
 wielkopolskie
#247966
Jeśli ma ktoś climatronic to może odczytać temp bez VCDS'a.
Wystarczy wejść do menu, kanał 19-2 i mamy temp silnika, która jest identyczna ja tak odczytana VCDSem. Jedziemy i obserwujemy albo wyłaczamy wszystko i po 10min włączamy menu i odczytujemy.
Tak jak kolega wyżej powiedział, zawsze temp spadnie jak damy na HI nadmuch, no chyba że na dworze jest +30st ::D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8