Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  22 lut 2017, 22:12
 wielkopolskie
#247976
Hmm nie dam sobie ręki uciąć, u mnie czyjniki g2 i g62 pokazywały to samo, więc ciężko mi stwierdzić co czyta klimatronic. Coś w tym jest co mówisz, bo na nim odczytany też prędkość więc będzie ciągnął dane z licznika...chyba

Na miejscu kolegi zrobiłbym tak jeśli ma kabel:
- Wskazania G62 (temperatura silnika dla komputera) odczytujemy w [01 – Engine] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 007.

- Wskazania G2 (temperatura silnika dla zegarów) odczytujemy w [17 – Instruments] potem [Meas. Blocks – 08] i log grupy 003


Analiza logów:
- jeżeli są różnice w wynikach Coolant Temperature czujnika G62 i G2 - czujnik działa nieprawidłowo (wartości temperatur powinny być zbliżone).
- jeżeli temperatury czujników G62 i G2 są zbliżone, a auto nie dogrzewa się - prawdopodobnie uszkodzony jest termostat.
- temperatury czujników G62 i G2 są zbliżone, a auto dogrzewa się - wszystko jest O'K
Źródło http://forum.newbeetle.pl/
By konradkry -  03 kwie 2017, 15:37
 łódzkie
#249944
TDI ogólnie słabo się rozgrzewają,
W tym roku wymieniłem termostat i czujnik temperatury sadząc ze to jest przyczyną, choć wszystko wskazywało ze to jest ten trop. Na 50 stopniach były ciepłe węże przy chłodnicy doprowadzający i odprowadzający.
Rozwiązanie jest prostsze choć mniej atrakcyjne wizualnie.
Trzeba od strony zderzaka zakryć kratki wlotowe powietrza tak by podczas jazdy silnik nie obmywało zimne powietrze.
Efekt rewelacja, po 3 km temperatura optymalna, poprzednio i 10 km było za mało.
By przemq -  30 maja 2018, 17:42
 świętokrzyskie
#265182
pytanie, czy przy tych upałach warto zasłaniać chłodnicę? Kupiłem na zimę taką specjalną zastawkę na chłodnicę i auto od razu lepiej się grzało. Przy obecnych upałach osiąga 90*C już po 5km a robię tylko około 12km do pracy Zastanawiam się czy nie zdjąć tej osłony i czy przy małym kilometrażu lepiej jeździć z zasłoniętą chłodnicą czy bez. Trochę się boje przegrzać silnik ale z drugiej strony niedogrzany to też nie za dobrze.
By Dareku22 -  18 lut 2020, 14:58
 zachodniopomorskie
#280096
Mam problem z nagrzewaniem 1.9 TDI BLS w VW Jetta V. Przy 2,5 st. na zewnątrz nagrzał mi się do 90 st. dopiero po 18 km. Dla porównania 2.0 TDI BMM w tych samych warunkach miał 90 st już po 12 km. Czy przyczyną może być brak dolnej osłony silnika w tym 1.9 ?
By Dareku22 -  19 lut 2020, 11:00
 zachodniopomorskie
#280108
A czy w tych generacjach TDI występuje coś takiego jak podgrzewacz płynu chłodzącego, tzn. trzy świece żarowe ? Jeśli tak to gdzie one się znajdują i przy jakiej temperaturze zewnętrznej się włączają ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 lut 2020, 12:05
 pomorskie
#280109
Dareku22 pisze:
19 lut 2020, 11:00
A czy w tych generacjach TDI występuje coś takiego jak podgrzewacz płynu chłodzącego, tzn. trzy świece żarowe ?
nie, ewentualnie w wersjach skandynawskich
Dareku22 pisze:
18 lut 2020, 14:58
1.9 TDI BLS w VW Jetta V. Przy 2,5 st. na zewnątrz nagrzał mi się do 90 st. dopiero po 18 km.
Miałem tak samo w swoim BLS a w 2.0 TDI CJCA w A4 B8 było jeszcze gorzej

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
przemq pisze:
18 lut 2020, 18:25
Może ale nie musi, tym bardziej teraz kiedy jest plucha na zewnątrz, może też być termostat, czujnik itd
Skoro osiąga 90st i trzyma to termostat jest OK
By Dareku22 -  19 lut 2020, 13:38
 zachodniopomorskie
#280112
Mettenoos pisze:
19 lut 2020, 12:09
Skoro osiąga 90st i trzyma to termostat jest OK
Jak już osiągnie 90 st to trzyma.
buczek pisze:Nie wiem czy aż na taką skalę, ale znaczenie może mieć też to, jak były ustawione nawiewy w obu golfach - na którym biegu, czy nawiew na przednią szybę, itd.
Były ustawione tak samo.
Awatar użytkownika
By Cimek -  19 lut 2020, 21:11
 opolskie
#280120
@Dareku22 Porównujesz do siebie 2 różne silniki. Załóż osłonę, przysłoń chłodnicę klimatyzacji (bo ich stan na pewno się różni) jest zawalona i mniejszy przepływ powietrza, styl jazdy i warunki na drodze też masz różne. Nie wiem jak jest z pompą wody w BLS i BMM.
By buczek -  19 lut 2020, 21:56
 mazowieckie
#280121
Cimek pisze:
19 lut 2020, 21:11
@Dareku22 Nie wiem jak jest z pompą wody w BLS i BMM.
Pompy wody teoretycznie (katalogowo) różne, w praktyce jestem przekonany, że zaminnie pasują.
Zresztą te bloki różni niemal wyłącznie średnica cylindrów.

Nawet gdyby to były dwa identyczne silniki, to takie porównywanie dla mnie nie ma sensu. Gdyby zawsze rozgrzewał sie do 10 km, a teraz zaczął dopiero po 18km, to rozumiem, że coś jest nie tak, ale porównywać do innego silnika nie ma sensu.
Jest zbyt dużo zmiennych, które mogą mieć wpływ.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8