Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 sty 2015, 21:55
 pomorskie
#159087
Marcin02011 pisze:ok dzięki jutro to sprawdzę .

a masz interfejs VCDS? Pamiętaj że auto musi być zupełnie zimne, w bardzo minusowych temperaturach będzie rozbieżność pomiędzy temp. otoczenia a pozostałymi, najlepiej to robić w zimnym garażu
By matmixmix -  03 sty 2016, 23:50
 dolnośląskie
#208366
odkopie troche tamat zwazywszy na panujaca obecnie temperature. dzisiaj pokonujac trase 20km przy -13 stopniach i wlaczonej grzalce elektrycznej moj golf 1,9 zlapal ledwo 85 stopni. jechalem ok 90-100km/h. gdy jade bardziej dynamicznie rozgrzewa sie szybciej i po pokonaniu ok 17km mial by juz te 90 stopni. ale znowu gdy jade pomalu to wogole nie chce sie rozgrzac. dojdzie do 70 moze. druga rzecz ze bardzo szybko wytraca temperature. podjechalem pod brame otowrzylem zamklem, patrze i juz temperatura z 85 spadla gdzies do 70. tak samo gdy jade powyzej 100km/h temperatura trzyma 90 a jak tylko jade spokojniej 70-80 albo po miescie, skrzyzowaniach itp zaraz temperatura zaczyna spadac. jadac kilka razy zatrzymywalem sie po drodze przy roznych temperaturach i sprawdzalem rury od chlodnicy. i czy bylo 60, 70, 80 stopni ,dolna rura byla wrecz lodowata a gorna ciepla wiec termostat raczej ok.
tez tak macie czy u was nagrzewa sie lepiej? moza przyslonic jakos chlodnice na te mrozy? albo sa jakies specjalne kratki zaslepione do zderzaka.
Awatar użytkownika
By Tyson -  04 sty 2016, 0:05
 mazowieckie
#208373
Ciekawe jak długo ujedzie, jak mu zaczną szyby parować :P
Tez dzis tak miałem, że przejechałem 20km temp niby doszła do 90, zostawiłem na chwilę uruchomione auto na postoju, wracam i wskazówka lekko opadła.
Wyłączenie klimy nieco poprawia sytuację.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 sty 2016, 0:18
 pomorskie
#208375
Tyson pisze: Wyłączenie klimy nieco poprawia sytuację.
hyy? znaczy nadmuchu?!

Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
matmixmix pisze:odkopie troche tamat zwazywszy na panujaca obecnie temperature. dzisiaj pokonujac trase 20km przy -13 stopniach i wlaczonej grzalce elektrycznej moj golf 1,9 zlapal ledwo 85 stopni. jechalem ok 90-100km/h. gdy jade bardziej dynamicznie rozgrzewa sie szybciej i po pokonaniu ok 17km mial by juz te 90 stopni. ale znowu gdy jade pomalu to wogole nie chce sie rozgrzac. dojdzie do 70 moze. druga rzecz ze bardzo szybko wytraca temperature. podjechalem pod brame otowrzylem zamklem, patrze i juz temperatura z 85 spadla gdzies do 70. tak samo gdy jade powyzej 100km/h temperatura trzyma 90 a jak tylko jade spokojniej 70-80 albo po miescie, skrzyzowaniach itp zaraz temperatura zaczyna spadac. jadac kilka razy zatrzymywalem sie po drodze przy roznych temperaturach i sprawdzalem rury od chlodnicy. i czy bylo 60, 70, 80 stopni ,dolna rura byla wrecz lodowata a gorna ciepla wiec termostat raczej ok.
tez tak macie czy u was nagrzewa sie lepiej? moza przyslonic jakos chlodnice na te mrozy? albo sa jakies specjalne kratki zaslepione do zderzaka.
mam tak samo w 8P i miałem tak samo w Mk5, przy obecnych temperaturach dopiero docenia się dogrzewacz spalinowy :yes2:
By Bartas -  04 sty 2016, 7:00
 kujawsko-pomorskie
#208380
Mettenoos pisze:
mam tak samo w 8P i miałem tak samo w Mk5, przy obecnych temperaturach dopiero docenia się dogrzewacz spalinowy :yes2:
No własnie, tylko czy dogrzewacz nie wylacza sie jak osiągnie 70 stopni ? ciekawy jestem jak jest z webasto? :wacko:
Awatar użytkownika
By Tyson -  04 sty 2016, 7:21
 mazowieckie
#208381
Mettenoos pisze:
Tyson pisze: Wyłączenie klimy nieco poprawia sytuację.
hyy? znaczy nadmuchu?!
jeżdżę na włączonej klimie przez cały rok (climatronic). Wiem, że poniżej 5* sprężarka się nie załączyć, ale zimową porą osusza powietrze. W takie mrozy gdy wyłączę guzik AC to silnik szybciej lapie temperaturę.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 sty 2016, 8:36
 pomorskie
#208396
Tyson pisze:
Mettenoos pisze:
Tyson pisze: Wyłączenie klimy nieco poprawia sytuację.
hyy? znaczy nadmuchu?!
jeżdżę na włączonej klimie przez cały rok (climatronic). Wiem, że poniżej 5* sprężarka się nie załączyć, ale zimową porą osusza powietrze. W takie mrozy gdy wyłączę guzik AC to silnik szybciej lapie temperaturę.
To ja poprostu wyłączam ECON i mamy to samo ;)

Dodano po 1 minucie 8 sekundach:
Bartas pisze:
Mettenoos pisze:
mam tak samo w 8P i miałem tak samo w Mk5, przy obecnych temperaturach dopiero docenia się dogrzewacz spalinowy :yes2:
No własnie, tylko czy dogrzewacz nie wylacza sie jak osiągnie 70 stopni ? ciekawy jestem jak jest z webasto? :wacko:
Oczywiście że się wyłącza tak jak i PTC się wyłącza
By Bartas -  04 sty 2016, 8:43
 kujawsko-pomorskie
#208399
Mettenoos pisze:
Bartas pisze:
Mettenoos pisze:
mam tak samo w 8P i miałem tak samo w Mk5, przy obecnych temperaturach dopiero docenia się dogrzewacz spalinowy :yes2:
No własnie, tylko czy dogrzewacz nie wylacza sie jak osiągnie 70 stopni ? ciekawy jestem jak jest z webasto? :wacko:
Oczywiście że się wyłącza tak jak i PTC się wyłącza
Ok, a jak znowu spadnie ponizej 70 do się załącza?
By maverick -  13 sty 2016, 19:28
 lubelskie
#210167
A ja jak jest zimno wlaczam obieg zamkniety.Po co pogrzewac powietrze ktore powiedzmy ma -5 stopni,jak mozna grzac to cieplejsze co jest juz wewnátrz.
Rzecz jasna trzeba uwazac i jak szyby zaczynajá parowac,to wtedy to wylaczamy.
Niewiele,bo niewiele,ale uwazam,ze troche to pomaga.
Awatar użytkownika
By Rumak -  08 lut 2016, 10:04
 pomorskie
#214505
matmixmix pisze:odkopie troche tamat zwazywszy na panujaca obecnie temperature. dzisiaj pokonujac trase 20km przy -13 stopniach i wlaczonej grzalce elektrycznej moj golf 1,9 zlapal ledwo 85 stopni. jechalem ok 90-100km/h. gdy jade bardziej dynamicznie rozgrzewa sie szybciej i po pokonaniu ok 17km mial by juz te 90 stopni. ale znowu gdy jade pomalu to wogole nie chce sie rozgrzac. dojdzie do 70 moze. druga rzecz ze bardzo szybko wytraca temperature. podjechalem pod brame otowrzylem zamklem, patrze i juz temperatura z 85 spadla gdzies do 70. tak samo gdy jade powyzej 100km/h temperatura trzyma 90 a jak tylko jade spokojniej 70-80 albo po miescie, skrzyzowaniach itp zaraz temperatura zaczyna spadac. jadac kilka razy zatrzymywalem sie po drodze przy roznych temperaturach i sprawdzalem rury od chlodnicy. i czy bylo 60, 70, 80 stopni ,dolna rura byla wrecz lodowata a gorna ciepla wiec termostat raczej ok.
tez tak macie czy u was nagrzewa sie lepiej? moza przyslonic jakos chlodnice na te mrozy? albo sa jakies specjalne kratki zaslepione do zderzaka.
Ale cos tu nie tak jeśli dojdzie do 90stop to czy jedziesz czy stoisz powinno je trzymać. U mnie po 4-5km mam na zegarkach zazwyczaj 65-70stop oczywiście dmuchawa włączona powiecmy na 2/3. I cały czas rośnie do 90. Nawet gdy włączę nawiew na full to nie zdarzyło.mi śie by spadała temp poniżej 90.Mimo wszystko obstawiam bym termostat gdyż może minimalnie puszczać i będzie powodował takie spadki. A co do zasłaniają kratek w zderzaku taki patent stosowało śie w dużym fiacie /polonezie a nie w nowożytnym aucie :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8