Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By neoxxx -  22 mar 2013, 19:12
 -------
#94686
Witam wszytskich.

Posiadam VW GOLF MK5 1.9 TDI (rocznik 2008, wersja 105km).

w/w samochód posiada nieszczęsny filtr cząstek stałych.. nieszczęsny gdyż mam wielkie problemy z jego wypalaniem. Doprowadzenie samochodu do procedury wypalenia filtru (temperatura, odpowiednie obroty) nie jest problemem. Czuć delikatne "szarpnięcie" i zza samochodu rozciąga się chmura białego dymu. Pomimo utrzymywania prędkości i obrotów - wypalanie kończy się po 20-30 sekundach. W efekcie nie mogę w pełni porządnie wypalić DPFu i po kilku miesiacach "nieudolnych" prób wypalania - samochód przechodzi w tryb awaryjny - konieczny jest serwis i programowe wymuszenie wypalania DPFu. W czasie poltora roku już 2-krotnie musiałem w ten sposób wypalać filtr.

W samochodzie praktycznie cały czas świecą się 2 lub 3 kontrolki:

Obrazek

kontrolka sondy, sprężynka (mruga) i dodatkowo czasami pojawia się kontrolka filtra. Obrazek Po wymuszeniu wypalania w serwisie oczywiście kontrolki się nie wyświetlają ale pojawiają się juz po przejechaniu 200km. Koledzy, doradźcie co z tym zrobić.
By orh -  23 mar 2013, 9:03
 małopolskie
#94707
Panowie napiszcie do unseen, chłopak wycinał DPF parę miesięcy temu i jeździ :mrgreen: . Z tego co wiem jest zadowolony i nafjniesze to że nie kosztowało to aż tyle , coś koło 1000pln za wszystko. Ale tak jak mówię uderzajcie do Mariusza....
#94709
Ale ja nie chcę wycinać DPF. U mnie problem występuje prawdopodobnie z powodu jakiegoś czujnika, który jest uszkodzony i przekazuje błędne dane do komputera. Mam inny samochód, także z filtrem DPF i procedura wypalania przebiega bezproblemowo tak jak powinno być to w teorii..
By miro -  23 mar 2013, 16:24
 małopolskie
#94718
zanim bedziecie wycinac, a nie da sie zrobic do konca czy w ogole procedury wypalania DPF, to proponuje wymienic sobie czujnik roznicy cisnien, ktory kosztuje ok 130-150zl
w 7/10 przypadkow gdzie chca wycinac DPF, okazuje sie ze wystarcza wymiana tegoz

de facto np w silniku BMM byla akcja serwisowa w Niemcowni na niego, 23B2

numer czesci 03G 906 051A


jeszcze jedna rzecz, niektorzy maja problemy z DPF niedlugo po wymianie rozrzadu, przyczyna jest zly walek
By miro -  23 mar 2013, 16:56
 małopolskie
#94724
chodzi o o nic innego tylko walek rozrzadu

w przypadku BLS i BMM np , jest to 038109101AH
powinno sie go wymieniac z rozrzadem choc malo kto to robi, a dlaczego, a dlatego ze sie wyciera

obok kiwajacych sie pompowtryskow jest to glowna usterka BMM i BLS
#94767
miro pisze: powinno sie go wymieniac z rozrzadem choc malo kto to robi, a dlaczego, a dlatego ze sie wyciera

nawet ASO tego nie robią, chyba informacja na wyrost, każdy wałek się wyciera bez względu na to czy to BLS, BMM czy BRU BKC itp... natomiast faktem chyba jest że BLS i BMM mają inny wałek od wersji bez DPF, zastanawiam się jak jest wałek w miom BLS który fabrycznie jest bez DPF-u,
By miro -  24 mar 2013, 9:06
 małopolskie
#94772
ASO nie jest dla mnie zadnym wyznacznikiem
oni pracuja wedlug scislych norm i zeszytow serwisowych.
Dla nich mnostwo rzeczy jest niewykonalnych, bo nie maja tego w ELSIE czy ETOS, nie bylo na szkoleniu
a ogarnietych mechanikow i elektronikow mozna policzyc na palcach jednej reki.



dalem informacje, o ktorej powie Ci kazdy ogarniety mechanik/tuner, wiedzacy co moze powodowac problemy z DPF, a nie odrazu wyciac, bo tak najprosciej.
dopoki nie ma takiej potrzeby, to dla 3PS wiecej i efektu psychologicznego ze nam auto lepiej "jedzie" , moim zdaniem trzeba go zostawic w spokoju, przynajmniej nie zostawiamy za soba kupy czarnego dymu, ale to juz jak kto uwaza...

jaki masz walek, Metti , VIN w ETKE i widzisz jak na dloni
BMM nie ma dwoch rodzajow walkow, bo nie ma BMM bez DPFa

luzno patrzac w etke, to bls tez ma tylko jeden rodzaj

a z wycinaniem DPF tez jest roznie, jedni wsadzaja emulatory, drudzy robia to tylko programowo, trzeci faktycznie fizycznie wycinaja sam DPF i potem jego w programie
robienie chipa w aucie ktory ma dpf tez ma dwa konce, fajnie to Rumianko (brk tuning) napisal :

przy dpf nie wprawny "tuner" zabije go od reki, czemu? bo nie widzi zadymienia........

wprawny tuner nauczy się na sondzie AFR i hamowni jak zrobić dobrze program i zrobi go




pzdr
By leoncjo -  24 mar 2013, 22:23
 małopolskie
#94843
miro pisze:chodzi o o nic innego tylko walek rozrzadu

w przypadku BLS i BMM np , jest to 038109101AH
powinno sie go wymieniac z rozrzadem choc malo kto to robi, a dlaczego, a dlatego ze sie wyciera
Wałek jest Bolączką BLS-ów z Dpfem jak i bez niego. Wyciera się czasami po 100 a czasami po 400
Także bezsens jest wyminiać go nie potrzebnie z rozrządem , a tani nie jest