Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By hubson77 -  25 mar 2013, 9:17
 mazowieckie
#94862
neoxxx pisze:Pomimo utrzymywania prędkości i obrotów - wypalanie kończy się po 20-30 sekundach.
Też miałem podobnie w sobotę, w pewnym momencie zaczęło się wypalanie, turbina zaczęła głośniej gwizdać, spalanie chwilowe wzrosło, ale trwało to może 1-2 minuty, potem wszystko wróciło do normy.. w sumie żadne kontrolki mnie nie pojawiają, ale myślałem, że potrwa to przynajmniej 5 minut. ile to powinno prawidłowo trwać?
#94863
To dopalanie się włącza jakoś automatycznie w zależności od zapełnienia dpfu? Czy można wywołać samemu jadąc odpowiednio? Dziś specjalnie jechałem do roboty przez 10 min utrzymując 100km/h na 4b - obr ok 2800 i nic się nie stało, żadnej kontrolki czy dymu za autem. Da się VCDSem sprawdzić % zapełnienia? albo zmusić do wypalenia ?
#94867
stefdeath pisze:Da się VCDSem sprawdzić % zapełnienia? albo zmusić do wypalenia ?
da się, w zależności od sterownika silnika mogą być różne kanały, dla 2.0 TDI sprawdzałem w kanałach od 100 do chyba 108, dla silników PD i CR sprawdza się to w inny chyba sposób, w nowszych VCDS wybiera się z listy wyboru

jest również takie coś:
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
By leoncjo -  25 mar 2013, 13:09
 małopolskie
#94868
Da się sprawdzić Vcds-em .tak w skrócie to dopalanie załancza sie automatycznie powyżej danej wartości zapełnienia dpf-u nagrzanego silnika i cos tam jescze. Można tez wymusić vcds, Ale nie jest wskazane nie potrzebne wypalanie to to ponoć skraca żywotność filtra! Z moich obserwacji na wpływ zapychania sie filtra ma -Paliwo (czym więcej dodatków(bio) tym szybciej się zapycha), jazda na krótkich odcinkach, a największy wpływ ma agresywna nie jednostajna jazda czyli deptanie po gazie nawet jak samochód jest dobrze zagrzany. Jeżdżąc umiarkowanie na dłużnych odcinkach najwolniej się zapełnia zapełnia
By leoncjo -  25 mar 2013, 15:15
 małopolskie
#94882
unseen pisze:W 2,0 tdi 16 V kanały od 068 do 075 , temp płynu chłodzącego jest ważna i po zatrzymaniu na wolnych obrotach jest przerywana procedura wypalania.
jesteś pewny?
na wolnych obrotach dalej trwa procedura wypalania, bieg jałowy jest podwyższony wyższe spalanie l/h ..przy hamowaniu silnikiem nawet wtryskiwane jest paliwo-
By darecki -  13 kwie 2013, 23:08
 mazowieckie
#96076
Mi w Bls padl czujnik roznicy cisnien. Wymienilem, pojechalem na autobana wypalic filtr i po kilku miutach spadlo do 0. Wymuszalem vcds. Procedura wypalania wylaczyla sie w czasie jazdy.
Mialem malo zapchane, bo 13%.

Auto malo jezdzi po miescie.
By Shrek5891 -  05 kwie 2020, 23:45
 śląskie
#280752
Witam. Temat ucichł, ale mam pytanie. Jestem świeżym użytkownikiem golfa 5,siknij bls 105 km. Wykonuje taką procedurę : podłączam VCDS, wchodzę w silnik, bloki pomiarowe. Wybieram 68, 70,75. Wartości są załóżmy 7,8 % zapełnienia dpfa. Jadę sobie spokojnie, silnik się ruzgrzrwa. Temperatura wzrasta do 450 oC zaczynają procenty spadać. Po 5 min już jest 0,00. W zakładce adaptacja wybieram kanał (czy jak to się nazywa) 12. Widzę obroty, następnie 41 czegoś (pisze z pamięci więc mogę nie znacz podpisu pól) , następnie jest konsumpcja paliwa 7,4 l a na końcu jest dystans 130 km. Te wartości się w adaptacji się nie zmieniają bez względu czy dpf zapchany czy nie. Pojazd ma przejechane na dzień dzisiejszy 190000. Wyskakuje kalkulator. Z tego co opisuje to można zmienić wartość 41, tylko czy powinienem?