Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By NEROX -  27 kwie 2013, 10:02
 -------
#97162
Witam,
Brak mi już siły z moją "piątką".

Opis problemu:
Najczęsciej gdy przycisne lub jadac pod góre zapowietrzy się moja "piątka". Zauwazylem, ze zapowietrza się jedynie kiedy potrzebuje wieksza dawke paliwa lub gdy go wyzej krece.

Wymienilem:
- Wszystkie filtry
- Uszczelniacze na pompowtryskach
- Czujnik walka rozrzadu ( byly problemy z zapaleniem - po wymianie pali normalnie , ale golfik dalej sie zapowietrza wiec tu raczej nie ma nic do rzeczy)

Ze znajomym mechanikiem sprawdzilem pompe paliwowa i wszystko daje jak nalezy. Zostala rozebrana na czesci pierwsze i okazalo sie, byl tam syf, tak jakby kawalek materialu ktory mogl wtrzymywac wiekszy pobor paliwa gdy auto potrzebowalo wiekszej dawki. Pompa wyczyszczona, jak nowa, wszystko elegancko - ale golfik dalej sie zapowietrza.

Czy macie jakies pomysly? Mial ktos podobny problem?

Z góry dziekuje za odpowiedz!

Pozdrawiam
NEROX
Awatar użytkownika
By Krzycho -  27 kwie 2013, 13:30
 małopolskie
#97168
A przypadkiem nie masz przewodow gdzies przygniecionych, zrob tz maly obieg... Czyli butelka z paliwem a raczej sloik albo puszka omijajac caly uklad paliwowy...
By NEROX -  27 kwie 2013, 20:57
 -------
#97193
Unseen dzieki za rade. Napewno wyprobujemy.

Objawy sa takie, ze gdy przycisne na wysokich obrotach lub po prostu jadwc szybciej pod gore gasnie i zapowietrza sie. Musze wtedy pokrecic, na hol lub z gorki go pale zeby pociagnal rope i odpala.
By pszczolek -  27 kwie 2013, 21:42
 mazowieckie
#97195
najlepiej abys podłaczył pod butelke z ropą układ zasilania i zobaczyl co wtedy się bedzie działo..
Moze być winą pompa tandemowa która nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia sprawa ma ok 5 bar
By volf -  29 kwie 2013, 0:25
 -------
#97278
może filtr paliwa do D ? przerabiałem ostatnio taki temat w MK4, też nowy filtr i nie tani.. a puszczał po wsadzeniu knechta nic..
By NEROX -  01 maja 2013, 20:19
 -------
#97411
Witam,
Zamiwilem nowa pompe. Ostatnio po odkreceniu dekielka od filtru paliwa zauwazylem, ze nie jest zapelniony do pelna lecz gdzies w okolicach polowy. Zobaczymy czy to wina pompy..
By pszczolek -  01 maja 2013, 21:40
 mazowieckie
#97419
Gratuluje..Nie na tym polega diagnostyka samochodu aby wymieniac części bez zasadnie :P
Pompa w baku ma za zadanie tylko wspomóc odpalenie autka głowna pompa podająca paliwo na wtryski jest umiejscowiona po prawej stronie silnika jak patrzysz od przodu auta da się sprawdzic na niej cisnienie jakie wytwarza odkręcając srube imbusową i wkręcając zamiast niej manometr..

Moim zdaniem nie tędy droga kolego
By arianm -  01 maja 2013, 21:55
 mazowieckie
#97420
Skoro mowa o pompie -to mam pytanie . jaką role spełnia pompa - ta w zbiorniku . To że pompuje paliwo to wiadomo .
Pytanie- czy tylko przed uruchomieniem ,czy też i w trakcie pracy silnika .Przyznam się , że spotkałem się z opiniami
sprzecznymi . Po zwertowaniu dostępnych materiałów skłaniam się ku twierdzeniu , że po uruchomieniu silnika nie pracuje.
Gdyby tak było to kłopoty opisane wyżej wynikałyby z innej przyczyny .

Ups. no to odpowiedż wcześniej niż pytanie -ale tak to jest jak się dużo myśli a wolno pisze -dzięki pszczolek
By pszczolek -  01 maja 2013, 22:51
 mazowieckie
#97427
powiem Ci nawet ze pierwsze tdi pd np ajm nie mialy pompy w baku i jakos to odpalalo i jezdzilo :wink:
By NEROX -  02 maja 2013, 2:14
 -------
#97431
Po kolei lecimy droga eliminacji. W baku byly jakies kawalki plastiku w tym samym kolorze co pompa, lecz nie byla ona nigdzie uszkodzona. Czy to nie pompa paliwowa ma za zadanie napelniac odpowiednio filtr paliwa? Wybaczcie, mechanikiem nie jestem ale tak to wzialem na swoja logike ze jezeli filtr nie jest zalewany w 100% to pompa nie ogarnia pompowania przy wiekszych obrotach? Na szczescie zamowilem uzywke i nie bedzie mnie kosztowac majatku w razie gdyby to nie bylo przyczyna problemu.
By arianm -  02 maja 2013, 11:05
 mazowieckie
#97440
Skoro wyjaśniło się do czego służy pompa w zbiorniku - powodem Twoich kłopotów może być :
- zdławiony przepływ paliwa ( przewody ,filtr ,a nawet pompa paliwa w zbiorniku -nieznam jej budowy -a wspominasz
o plastikach w zbiorniku ) .
- podsysanie powietrza ( począwszy od pompy w zbiorniku -jakaś nieszczelność nad poziomem paliwa, do króćca
pompy zasilającej -tej przy silniku) . Dobrze byłoby sprawdzić w widocznych miejscach czy nie ma wycieków paliwa
bo kiedy pompa w zbiorniku podpompowuje paliwo, powinno w potencjalnym miejscu nieszczelności się pokazać .
- zapchane-uniedrożnione odpowietrzenie zbiornika
-małe ciśnienie wstępne - zła praca zaworu regulacyjnego ( jeżeli jest) - kończy się pompa zasilająca ( ta przy silniku )
- Awaria w pracy pompowtryskiwaczy .
Jest tego troszke a i tak pewnie nie wszystko wymieniłem , niemniej zmierzenie ciśnienia pompy zasilającej ,
jak już Ci ktoś radził wcześniej ,wyjaśniło by dużo .
By NEROX -  02 maja 2013, 17:19
 -------
#97451
Panowie chyba znalazlem rozwiazanie.

Nie wiem co za mechanik grzebal wczesniej w tym samochodzie ale... prawdopodobnie wezyki byly zamienione miejscami. Dzisiaj sprawdzilismy to dokladnie i samochod smiga - nie zapowietrza sie. Byc moze to chwilowe dlatego napisze za kilka dni czy problem calkowicie zniknal.

Pompa niepotrzebnie zamowiona ale 80zl to nie majatek. Wystawie na allegro i moze zwroca mi sie pieniazki. Dziekuje za swietne rady. Naprawde wiele mi pomogliscie - tak jak sugestia z wezykami trafila w sedno. No ale na wszelki wypadek dam znac za kilka dni czy wszystko "hula jak nalezy" :)

Pozdrawiam, NEROX!
By pszczolek -  02 maja 2013, 18:33
 mazowieckie
#97452
ciekawe kto te wezyki pozamienial :P jak do wymiany filtra nie trzeba ich ruszac ^^ ale dobrze aby to bylo przyczyna Twoich problemow
By NEROX -  04 maja 2013, 1:42
 -------
#97492
No oby, oby :) a golfik byl uderzony i "dobry mechanik" znajomego mi go zlozyl. Widac jaki dobry, podejrzewam, ze to on narobil ambarasu. Narazie golf jezdzi az milo :)