Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 cze 2016, 12:01
 zachodniopomorskie
#230491
miro30 pisze:Niczego nie oczekuje ,w sumie jesteś już kolejna osoba która mi mówi że skoro nic się nie dzieje to nie grzebać bo można pogorszyć.
Jak ktoś nie ma pojęcia to lepiej nie ruszać bo na prawdę sobie pogorszy :laugh: To stwierdzenie jest typu - nie ruszam wałka rozrządu mimo że jest wytarty bo sobie pogorszę. Albo...... typu nie zmieniam żony bo sobie mogę pogorszyć- ale w tym coś może być :fluff: Pewnie o to chodziło mechanikowi :naughty: Ja potrafię zrobić za razem 1500km i nie chce mi się holować auta wiec wymieniłem i juz mi to nie siedzi na sercu pierdyknie, czy nie pierdyknie :tooth: Psychika i komfort myśli - bezcenne :P
Awatar użytkownika
By paku -  07 cze 2016, 12:25
 małopolskie
#230497
A-R-T-U-R pisze:zaproponuj lepsze rozwiązanie, mniej czasochłonne i mniej kosztowne.
skoro uważasz, iż warto zaufać informacjom z serwisu... (przecież oficjalnie żaden z silników VW nie ma problemu z dziurą w boku silnika) to nie wymieniaj i rób chipsa - Ty byś tak zrobił prawda?
Nie. Po prostu zapytałem czy Wy od razu wszystko wymieniacie co potencjalnie może się zepsuć ;)
I nie denerwuj się, bo grzecznie zapytałem. Na szczęście temat panewek mnie nie dotyka, i szczerze mam większe problemy niż panewki. Teraz będzie problem pękającej głowicy w 2.0 tdi :D
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  07 cze 2016, 12:42
 dolnośląskie
#230499
paku pisze:
A-R-T-U-R pisze:zaproponuj lepsze rozwiązanie, mniej czasochłonne i mniej kosztowne.
skoro uważasz, iż warto zaufać informacjom z serwisu... (przecież oficjalnie żaden z silników VW nie ma problemu z dziurą w boku silnika) to nie wymieniaj i rób chipsa - Ty byś tak zrobił prawda?
Nie. Po prostu zapytałem czy Wy od razu wszystko wymieniacie co potencjalnie może się zepsuć ;)
I nie denerwuj się, bo grzecznie zapytałem. Na szczęście temat panewek mnie nie dotyka, i szczerze mam większe problemy niż panewki. Teraz będzie problem pękającej głowicy w 2.0 tdi :D
potencjalnie zepsuc sie moze wszystko :laugh: ale jesli mialbym tym autem jezdzic w trasy a nie tylko wokol komina to wymieniłbym panewki i mial spokoj. przynajmniej lepsze samopoczucie bym mial :tooth:
By miro30 -  07 cze 2016, 20:43
 dolnośląskie
#230529
Auto podstawione do mechanika na wymianę rozrządu,filtry+olej i panewki.
po rozmowie I moich obawach stwierdził że miał dwa auta z dziurami po korbowodach oba BXE i w kilku egzemplarzach wymieniał panewki które po wyjęciu nadawały się na złom i że warto się po kusić na wymianę i olej maks co 15000km wymieniać.
i na koniec żebym za dużo nie czytał na forach bo nie każdego to dotyka :)

ps.za nim pojechałem do niego dzwoniłem do innego mechanika tylko wspomniałem panewki i silnik 1.9 tdi to od razu czy rozerwało silnik czy zapobiegawcza wymiana
By sekano -  08 cze 2016, 22:19
 świętokrzyskie
#230661
Koledzy!
Jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem Skody Octavia II z 2008 roku z silnikiem BXE. Chciałbym trochę obalić mit korbowodów wychodzących bokiem w silnikach BXE. Od nowości do chwili obecnej zrobiłem nią 395 tys km bez żadnych poważnych przygód. Kilka dni temu wymieniałem olej (jak to zwykle czynione było od nowości wymiana była na olej LL). Podczas wkręcania korka, śruba się wkręciła ale nie chciała się dokręcić (zerwał się gwint). No i nie dało się jej już wykręcić. W poszukiwaniu nowej miski olejowej natknąłem się na Wasze forum i dowiedziałem się z niego o problemach z panewkami w silnikach BXE !!! :wacko: :fluff: :ireful: W miarę zagłębiania się w wątek panewek zacząłem odczuwać niepokój, bo na liczniku mam 395 tys km a moja Skoda dalej nieźle śmiga!!!! Dla świętego spokoju wymienię chyba te panewki :oczko: . Chyba mam jakiś unikatowy egzemplarz, bo jeszcze nie wymieniałem dwumasy, sprzegła i turbo (choć auto wydaje się być troszkę słabsze niż na początku). Auto nie kopci, nic nie stuka i prawdę mówiąc jest nieźle!!! Moim zdaniem nie powinniście się bać tych silników, a dla świętego spokoju można wymienić panewki - z tego co się już zorientowałem ich koszt jest niewielki, tym bardziej że auta z tymi silnikami odwdzięczają się niedużymi kosztami eksploatacji.
Pozdrawiam
Sebastian
ps.
jak wymienię panewki to zamieszczę fotki tych starych z przebiegiem prawie 400 tys km!!!!! :yes: :yes:
By michulek -  18 cze 2016, 14:00
 dolnośląskie
#231661
Seat Leon II 1P 1.9 TDI BXE
Przebieg 120 tyś
Rocznik 2008

Chciałem wymienić panewki - ale mechanik stwierdził, żeby sprawdzić bo po co wymieniać jak będzie ok - i dobra decyzja , dzięki kimoch za pomoc :)

Obrazek
By vkubav -  19 lip 2016, 12:56
 małopolskie
#234525
Ja również zleciłem wymianę panewek mechanikowi. Zdjął ze wszystkich czopów i dzwoni żebym przyjechał bo panewki w idealnym stanie i bez sensu wymieniać. Wsadzi te ''niby stare'' panewki i śpię spokojnie ;) Aktualny przebieg 120 tysięcy. A do 90 tys. wymiana oleju w trybie Long Life/
By gajdek419 -  21 sie 2016, 14:43
 łódzkie
#237469
Witam.
Parę dni temu z mojego BXE korbowod próbował wydostać się z miski olejowej....
Silnik do wymiany...
Silnik 286kkm przebiegu, serwisowany, olej co 15kkm.
Wg rozmówców spotykali się z BXE z wymienionymi panewkami z których korby wychodziły bokiem- Wg nich winne są odchudzone korbowody w porównaniu do poprzednika czyli BKC.
By michulek -  21 sie 2016, 15:00
 dolnośląskie
#237473
gajdek419 pisze:Witam.
Parę dni temu z mojego BXE korbowod próbował wydostać się z miski olejowej....
Silnik do wymiany...
Silnik 286kkm przebiegu, serwisowany, olej co 15kkm.
Wg rozmówców spotykali się z BXE z wymienionymi panewkami z których korby wychodziły bokiem- Wg nich winne są odchudzone korbowody w porównaniu do poprzednika czyli BKC.
Na forum nie znalazłem informacji aby komuś po wymianie panewek korba wyskoczyła bokiem..
By Wombat -  13 wrz 2016, 12:14
 podkarpackie
#239052
Witam, to temat z vag-podkarpacie.pl i mój przypadek opisywany. VW caddy maxi 1,9 tdi BLS 2008r vin 09r 240 tys km zero objawów tylko chwile przed małe stukanie i dziura w bloku i olej na autostradzie na szczęscie niedaleko. Zdecydowałem na wymiane na BKC i usuniecie DPF-a.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 58