Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Wieslaw3 -  24 lip 2020, 10:05
 wielkopolskie
#282723
Doradźcie jakich panewek szukać GLYCO czy Kolbenschmidt
Może ma ktoś możliwość wyszukania po VIN-ie: WVWZZZ1KZ9P006855
Chodzi mi o numer panewki i numer śrub.
Radzicie by szukać w dobrym sklepie. Sklep w moim mieście ma ceny zaporowe dla detalistów (502zł za panewki, 206zł za śruby) więc i tak pewnie zamówię w sieci. Jak macie jakieś sprawdzonych dostawców bo będę wdzięczny.
By Erowin90 -  01 sie 2020, 20:14
 podkarpackie
#282833
Zrobiłem dzisiaj 400 kilometrów i niby wszystko gra, silnik bym powiedział że ciszej chodzi ale coś jest nie tak... Czuć że jest słabszy ... Na autostradzie wyciągnąłem 190 ale trwało to wieczność.... I widać że nie wchodzi na obroty tak jak na starym silniku. Na starym 180 moment było potem trochę to trwało ale do 200 się bujnął. Macie jakiś pomysł co może być nie tak? Czuć że ma turbo dziurę
By Wieslaw3 -  08 sie 2020, 12:59
 wielkopolskie
#282915
Panewki wymienione. Tak wyglądają te zdjęte z auta:
Obrazek

Obrazek
Gdyby nie ta czwarta górna można by powiedzieć że niepotrzebny wydatek.
Koszty:
Panewki GLYCO - 4 x 88,56 zł= 354,24zł
Śruby 8 x 23,44zł = 187,52zł
Silikon 70ml 34,44zł
By sar44 -  04 lis 2020, 20:14
 pomorskie
#284014
Witam u mnie passat 2008 1.9 TDI bxe padły panewki przy 210 tyś.Wywaliło dziurę w bloku silnika.Olej wymieniany co 10tyś.
Przy tym silniku choćby nie wiem jak dbał i tak się rozleci.
Taka jego wada.
Awatar użytkownika
By Sekulo111 -  25 kwie 2021, 12:26
 mazowieckie
#285961
Ja wczoraj profilaktycznie wymieniłem w swoim .
Vw golf 5 1,9 tdi 2008 . Około 180 tys przebiegu . Mechanik powiedział ,że to dobra decyzja . Od roku zastanawiałem się czy wymieniać czy nie . Koszt z olejem i robocizną około 1000 zł
Obrazek
Awatar użytkownika
By DeNiro -  09 gru 2021, 10:32
 opolskie
#287805
Siemaneczko,
wrzucam garść najważniejszych informacji, z mojej pracy dyplomowej pt: "ANALIZA METALOGRAFICZNA ZNISZCZENIA ŁOŻYSKA ŚLIZGOWEGO". Oczywiście chodzi o panewki z silników BXE/BLS, które otrzymałem m.in. od użytkowników tego forum, za co dziękuję.

Panewka nr 1- nowa (zamiennik), 0km
Panewka nr 11 - używana, 60 tys km
Panewka nr 4 - używana, 240 tys km

1. Badania twardości
Obrazek

Każda panewka składa się z płaszcza stalowego oraz stopu łożyskowego (ten się łuszczy). Stop łożyskowy nowej panewki nr 1 jest o 38% twardszy niż panewki nr 11, oraz 45% twardszy niż panewki nr 4.

2. Badania mikroskopowe
Obrazek
Struktura przypomina budowę brązu cynowo-ołowiowego. Ciemne struktury są rozmieszczone równomiernie na jasnym tle. Może to być roztwór stały dodatków stopowych takich jak cyna, nikiel, srebro z miedzią.

Obrazek
Na obrazie powiększonym nr 4 widoczne jest główne pęknięcie materiału na całej obserwowanej szerokości oraz mniejsze pęknięcia w całej objętości materiału.
Na obrazie nr 5 występują pęknięcia warstwy ślizgowej na całej obserwowanej szerokości. Może to być obszar, który podczas dalszej eksploatacji byłby szczególnie narażony na oderwanie.

Obrazek
Widoczne jest poprzeczne pęknięcie. Jego początek mógł mieć miejsce w materiale, który uległ oderwaniu lub w miejscu obserwowanym na obrazie. Pęknięcie prawdopodobnie może się przyczynić do oderwania kolejnej partii materiału w przypadku dalszej eksploatacji.
Na obrazie nr 4 widoczne jest pęknięcie warstwy ślizgowej występujące pod granicą łączenia obu warstw. Występuje także duży ubytek materiału w okolicy pęknięcia.

Wnioski:
-za ubytek materiału odpowiedzialne są procesy zmęczeniowe, uwidocznione jako pęknięcia w zależności od materiału, na granicy łączenia warstw lub postępujące stopniowo od powierzchni zewnętrznej stopu łożyskowego,
- dominującym procesem niszczenia nie jest zużycie poprzez tarcie,
- na uszkodzenia warstwy ślizgowej nie wpływają w istotny sposób zjawiska wywoływane odkształceniem plastycznym,
- panewki stosowane obecnie jako oryginalne zamienniki są wykonane z innych materiałów (stopy łożyskowe na bazie miedzi – brązy), niż badane panewki wymontowane z silników z określonymi przebiegami eksploatacyjnymi, gdzie stosowano jako stopy łożyskowe materiały na bazie aluminium,
- obecnie stosowany materiał stopu łożyskowego jest zdecydowanie twardszy od materiałów stosowanych we wcześniejszych latach produkcji
By Mati072000 -  05 cze 2022, 9:19
 śląskie
#288995
Hejka, może trochę odkopuję ale dobra.
Mam pytanie. Ojciec kupił Golfa V 1.9 TDi BXE 2008 r. Pierwsza data rejestracji auta to marzec 2008 r.
Czy da się jakoś sprawdzić po numerze silnika czy coś które BXE miały problemy z panewkami?
Auto ma 204k km i silnik pracuje wzorowo, jest sens patrzeć w panewki?
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58