Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pongo6 -  29 mar 2018, 21:41
 lubelskie
#263405
Witam mam duży problem około rok temu kupiłem golfa 5 TDI 105 KM z silnikiem BXE autko miało wgranego chipa na 130 KM najechane ok 250 tys. W piątek obróciło mi panewkę i wywaliło korbowód bokiem. Jestem zielony w tym temacie mechanik powiedział że do wymiany silnik tylko mam teraz kilka pytań bo mam do wyboru. Kupić silnik z rozbitka i przerzucić go (koszt silnika 2 tys zł) jednak troszkę się naczytałem na forum i zobaczyłem że w tych motorach lubią właśnie się obrócić panewki i wywalić korbe bokiem i boję się że jak kupie 2 silnik żebym nie miał powtórki z rozrywki mechaniek powiedział że bezpieczniej by było kupić silnik po regeneracji koszt ok 4.500 zł czyli sporo więcej ale wtedy jest większa szansa że wszystko będzie ok do tego dochodzi przy regeneracji gwarancja na rok bez limitu kilometrów. Jednak porozmawiałem ze znajomymi w pracy i powiedzieli mi że jak mam ładować takie pieniądze w ten samochód to już lepiej wrzucić jakiś większy silnik. Autkiem chciałbym jeszcze pojeździć niedawno regenerowałem turbinę jednak teraz zastanawiam się czy nie lepiej go sprzedać. Boję się że znowu będzie powtórka z rozrywki i pytanie do Was co robić czy w ogóle jest możliwe że chip dobił auto? Druga sprawa czy przerzucać silnik z innego samochodu czy bawić się w regenerację a może warto zastanowić się nad wrzuceniem czegoś mocniejszego. Auto jest w Bielsko Białej. . A jeszcze jedno oznaczenie silnika to BXEB72907 ( BXE rozumiem cyferki to pewnie numer silnika ale też nigdzie nie znalazłem informacji co to jest te B po BXE :) pozdrawiam
By pongo6 -  29 mar 2018, 23:39
 lubelskie
#263416
super czyli wyjdzie to taniej niż myślałem tylko jedno pytanie jak wezmę silnik z rozbitka praktycznie w żaden sposób nie mogę go sprawdzić czy wszystko jest ok jakieś porady sugestie czym się sugerować przy kupnie silnika żeby nie wziąć jakiegoś babola bo szczerze nie widzi mi się 2 raz rozbieranie i zakładanie nowego silnika czy jest w ogóle jakaś możliwość tego sprawdzenia jak to jest z ofertami na allegro czym się sugerować czy to raczej loteria to jest chyba jedyna rzecz jaka mnie blokuje przy tym żeby wziąć silnik z rozbitka lęk że późnej po montażu okaże się że coś jest nie tak
By dol4r2 -  01 kwie 2018, 14:25
 małopolskie
#263511
Najlepszym rozwiązaniem według mnie jest kupno silnika który jest jeszcze w samochodzie, można go jeszcze zapalić i ocenić w jakiej jest kondycji. Jak zachowuje się na ciepłym zimnym silniku itd. Jeśli sprzedawca jest ok to ściągnąć górna pokrywę i ocenić górny wałek i czystość silnika czy był serwisowany(wymiana oleju) i odrazu u po zakupie wymiana panewek i śrub. Oferty typu silnik z wraz z wymianą na all... Odpuść sobie. Ja pół roku temu wymieniłem silnik - kupiłem z anglika z jakiejś skody i okazał się ok.
Awatar użytkownika
By jihaad -  01 kwie 2018, 14:32
 dolnośląskie
#263512
pongo6 pisze:
29 mar 2018, 21:41
Witam mam duży problem około rok temu kupiłem golfa 5 TDI 105 KM z silnikiem BXE autko miało wgranego chipa na 130 KM najechane ok 250 tys. W piątek obróciło mi panewkę i wywaliło korbowód bokiem.

Rocznik auta?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 kwie 2018, 16:22
 śląskie
#263540
Nie wiem czy kupno używanego silnika jest dobrym pomysłem. Ja bym jednak zakupił ten po regeneracji bo jest z gwarancją. Kupisz używkę, to od razu musisz zmienić olej i rozrząd. W sumie wyjdzie ci nie wiele taniej jak ten regenerowany a pewności żadnej. Jeszcze jedno. Kupisz używkę BXE to musisz zmienić panewki ze śrubami. Jaki koszt już pewnie wiesz.
By ZaQu -  06 kwie 2018, 15:46
 podkarpackie
#263707
bxe 1.9 rok produkcji 08.2006 modelowy 2007 przebieg potwierdzony 207 tyś. W tym roczniku 2006 też jest zagrożenie wytarcia panewek? Łudzę się że może jest ok jak 200 tys przejechało
Awatar użytkownika
By jendrek1975 -  06 kwie 2018, 17:02
 podkarpackie
#263708
ZaQu pisze:
06 kwie 2018, 15:46
W tym roczniku 2006 też jest zagrożenie wytarcia panewek? Łudzę się że może jest ok jak 200 tys przejechało
Nikt ci tego nie powie,najlepiej to ściągnąć miskę i sprawdzić,kosz niewielki w porównaniu z remontem.
By ZaQu -  18 kwie 2018, 9:10
 podkarpackie
#264080
jutro jadę wymienić panewk 2006 r i i mam kilka pytań
Jak docierać panewki ? znalazłem takie info

Etap 1 1 minuta 1/3 n max
Etap 2 1 minuta 1/4 n max
Etap 3 1 minuta 1/2 n max
Etap 4 1 minuta 1/3 n max
trzeba ten etap zrobić czy tylko spokojnie jeździć ok 1 tyś i zmienić filtr i olej

nmax oznaczymy maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silnika tzn tą 1/3 liczę z max ile jest na blacie czy do czerwonej kreski 5000 obr?
jeśli stare będą dobre to je można założyć czy lepiej nowe?
Awatar użytkownika
By sebek1993 -  23 maja 2018, 13:07
 lubelskie
#265022
W piątek niestety wyleciał mi korbowód bokiem silnika, silnik BLS 2007r. 284k przebiegu. Mam zamiar wstawić silnik BKC, dużo jest przeróbek? Była zrobiona mapa na 130KM/350NM, to przez mapę urwało korbe?
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 58