Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By chochlik437 -  25 sie 2017, 12:33
 podkarpackie
#256141
Z tego co probowalem sie dowiedziec to nie ma lepszego rozwiazania oprocz wymiany na starsze mniej zawodne slupki
Co do docierania to chyba nie ma specjalnych wymogow oprocz lagodniejszego traktowania go :tooth:
Na forum leonclub jest duzo informacji na ten temat
By pieczyk111 -  30 sie 2017, 20:10
 wielkopolskie
#256386
W pudełku sa dwie panewki, jedna sputterowa na górną cześć tłoka? a druga zwykła na dół. Jedna jest pokryta srebną warstwą jak by farby a druga pozbawiona tej warstwy.

Która jest ta sputterowa ? ta z tą wastwą ?

Edit...

Już mam, na odwrocie jest napis sputter.
By pieczyk111 -  03 wrz 2017, 18:49
 wielkopolskie
#256546
Kończąc temat,jeżeli jesteście posiadaczami 1.9 tdi BXE nie czekajcie dłużej jak do 100/150tys km przebiegu (jeśli jest sprawdzony). Po mojej przygodzie poszukałem trochę na Francuskich forach, a tu auta są sprowadzane z Niemiec (jak moje a3), Włoch czy Hiszpanii ale większość kupiona w serwisie Francuskim. Problem z panewkami BXE jest wszędzie, nie tylko auta z PL.

Zacznę od panewek wałka rozrządu, te co prawda mają dużo mniejsze obciążenia niż na korbowodzie no i mają zabezpieczenie dzięki czemu się nie obrócą ale też już się trochę wytarły.
Obrazek

Dalej panewki korbowodu. Firma TH7. Dolne są cztery takie same a górnych są dwa rodzaje o różnych numeracjach.
Obrazek

Moje auto to a3 1.9 tdi, 105km BXE rok 2008, przebieg 180 000km olej wymieniany maksymalnie po 15tys km i głównie jeździł po południu Francji gdzie zima nie ma. Mam go od 100 tys przebiegu i jeżdżę bardzo dynamicznie. Wnioski wyciągnijcie sami. Może wymiana po 50tys to przesada (chyba że nie wymienialiście oleju) ale powyżej 130tys już bym się zastanowił

Ktoś pisał wyżej że chce te panewki do testów, nadal aktualne ?
By przemq -  16 wrz 2017, 19:15
 świętokrzyskie
#257033
Panowie, właśnie nabyłem golfiacza V z bxe 2006 240kkm( autko pochodzi z Francji, kupiłem od pierwszego właściciela w Polsce) i planuje wymianę, sputtery w lokalnym sklepie kupie (90zł za jeden komplet) tylko po śruby muszę dymać do serwisu vw Kielce i trochę się cykam (60km w jedną stronę).

Myślałem nad ściągnięciem miski i sprawdzeniu panewek ale czy w takim przypadku nie trzeba czasami nowych śrub dawać nawet jeśli panewki dobre?
Awatar użytkownika
By jihaad -  17 wrz 2017, 4:18
 dolnośląskie
#257039
Spokojnie, problem wg mnie nie dotyczy ani twojego silnika, ani mojego. :)
Awatar użytkownika
By jihaad -  17 wrz 2017, 8:19
 dolnośląskie
#257042
pitt52 pisze:
jihaad pisze:Spokojnie, problem wg mnie nie dotyczy ani twojego silnika, ani mojego. :)
hm... jeśli chodzi o panewki to akurat tego silnika dotyczy. Pzdr
Nie w roczniku 2006, choć i tak warto wymienić. Niemniej jednak nie musisz się obawiać "trasy" 60 km.
By przemq -  17 wrz 2017, 8:28
 świętokrzyskie
#257045
michulek pisze:Panewki najlepiej sprawdzać przy wymianie oleju. trzeba zrzucić miskę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A co ze śrubami, czy to trochę nie takie błędne koło?
By pieczyk111 -  23 wrz 2017, 12:49
 wielkopolskie
#257211
Każdy rocznik BXE jest narażony na wadliwe panewki.
przemq pisze:
17 wrz 2017, 8:28
A co ze śrubami, czy to trochę nie takie błędne koło?
Przy twoim przebiegu skoro zwalasz już miskę i stopy korbowodów to i tak już bym wymienił panewki dla spokoju. Śruby obowiązkowo nowe!!! Wydłużają się!!!

I pamiętaj tylko że w paczce masz jedną sputter która idzie na górę korbowodu (ma napis sputter na zewnętrznej stronie) i jedna zwykła na dół
By przemq -  23 wrz 2017, 15:29
 świętokrzyskie
#257212
I pamiętaj tylko że w paczce masz jedną sputter która idzie na górę korbowodu (ma napis sputter na zewnętrznej stronie) i jedna zwykła na dół
To akurat będzie mi mechanik robił( 250-300zł jak się ostatnio pytałem) i chyba nie jest aż taki ciemny :tooth: , ale dla pewności mu powiem jak już zgromadzę materiały i będę prowadził samochód.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 58