Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By olo11 -  08 mar 2016, 18:43
 dolnośląskie
#219046
witam
jtr podjezdzam do mechanika bo slysze jakies stuki w samochodzie prawdoobodobnie panewki , moze hydroszpryca , ale i tak zdecyduje sie na wymiane panewek , silnik 1.9 tdi bxe . Mam pytanie na jakie mam je wymienic ( firma) ?
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  08 mar 2016, 21:13
 dolnośląskie
#219088
olo11 pisze:witam
jtr podjezdzam do mechanika bo slysze jakies stuki w samochodzie prawdoobodobnie panewki , moze hydroszpryca , ale i tak zdecyduje sie na wymiane panewek , silnik 1.9 tdi bxe . Mam pytanie na jakie mam je wymienic ( firma) ?
Cofnij sie o kilka stron. Wszystko masz opisane razem z kosztami
By olo11 -  11 mar 2016, 19:37
 dolnośląskie
#219536
mam taki dylemat , obrocilo mi panewke na 3 cylindrze , reszta panewek w mizernym stanie .... mechanik twierdzi ze korba napewno dostala , i do tego trzeba rozebrac caly silnik , mowil ze pozniej trzeba bedzie oddac jeszcze glowice do planowania , na wale bylo widac drobne ryski , Wiec jak to jest zeby wyjac wal to trzeba silnik rozbierac ?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  11 mar 2016, 22:14
 śląskie
#219578
olo11 Twój mechanik ma rację i trzeba rozebrać cały silnik przy takim zdarzeniu. Jeśli ma rację, to mogły też dostać zawory, a to już się wiąże z pełną regeneracją głowicy. Koszt około 1500 zł. Do tego korbowody, może tłoki i pierścienie i oczywiście komplet uszczelek, szlif wału jeśli wyjdzie a jak nie to nowy wał, nowy olej i filtr. Dalsze rzeczy mogą wyjść po rozebraniu silnika. Moim skromnym zdaniem może w 3- 3,5 tyś. się zmieścisz. Ja bym się zastanowił i przeanalizował koszty, czy opłaca się ten silnik naprawiać. Zapytaj mechanika ile by to mniej więcej jego zdaniem kosztowało i porównaj koszty. Na alledrogo są dostępne silniki z gwarancją z nowym rozrządem i lejem w cenie chyba 4500 z montażem. Jeszcze krótkie pytano, przy jakim przebiegu to się wydarzyło?
By olo11 -  12 mar 2016, 11:37
 dolnośląskie
#219618
pitt52 pisze:olo11 Twój mechanik ma rację i trzeba rozebrać cały silnik przy takim zdarzeniu. Jeśli ma rację, to mogły też dostać zawory, a to już się wiąże z pełną regeneracją głowicy. Koszt około 1500 zł. Do tego korbowody, może tłoki i pierścienie i oczywiście komplet uszczelek, szlif wału jeśli wyjdzie a jak nie to nowy wał, nowy olej i filtr. Dalsze rzeczy mogą wyjść po rozebraniu silnika. Moim skromnym zdaniem może w 3- 3,5 tyś. się zmieścisz. Ja bym się zastanowił i przeanalizował koszty, czy opłaca się ten silnik naprawiać. Zapytaj mechanika ile by to mniej więcej jego zdaniem kosztowało i porównaj koszty. Na alledrogo są dostępne silniki z gwarancją z nowym rozrządem i lejem w cenie chyba 4500 z montażem. Jeszcze krótkie pytano, przy jakim przebiegu to się wydarzyło?

135 tys km :/ masakra
By yacol80 -  15 mar 2016, 21:42
 wielkopolskie
#220145
Bartas pisze:
yacol80 pisze:dzięki bardzo
Spoko, masz jakies zdjecia?
Zdjęć nie mam ale mechanik powiedział, że takiego czegoś jeszcze nie widział także nie wyglądało to dobrze.Jeden korbowód urwany.

Dodano po 2 minutach 46 sekundach:
jendrek1975 pisze:yacol80,napisz proszę jak długo jeździłeś autem jaki olej,co ile zmiana. :thank_you:
Castrol Edge. Jezdziałem niecałe dwa lata, zrobione 50 tys.,wymiana oleju co 15tys.
By Kebaba -  05 kwie 2016, 10:40
 kujawsko-pomorskie
#223122
Wczoraj wymieniłem panewki Turan 2007 190.000 km. Panewka na 4 delikatnie "podebrana"- machanik powiedział , dobrze że zmieniłem bo wyglądała podejrzanie. Koszt (machanik rodzina ) całość około 700 zł. No to teraz pośmigam bez strachu uffff)))
By Kebaba -  06 kwie 2016, 15:39
 kujawsko-pomorskie
#223347
W każdym bądz razie wymieniłem i śpię spokojniej ))) Nie miałem tyle odwagi by jeździć i w tyle głowy miec świadomość,że kopyto może wyciągnąć. Koszt nie za duży a spokój święty.....no cóż 2 tyg wcześnie robiłem skrzynię bo padła ale to inna historia ))) Gdzie te auta z lat 90 tych , lałeś i smigałeś...bez dwumasów , dpefów i innych wynalazków.
By malinex2 -  13 kwie 2016, 9:34
 łódzkie
#224333
Mettenoos pisze:
Kebaba pisze:, panewki widziałem i rzeczywiście jedna różniła się od pozostałych. Nie znam się ale różnica była widoczna.
To o niczym nie musi świadczyć
Stary , czytam te Twoje odpowiedzi od poczatku tego tematu . Chyba nie tylko mnie to denerwuje ... Odpisujesz i negujesz praktycznie kazdego kto pisze swoj przyklad . Tak samo bylo i z moimi pompkami w innym temacie . To cos w stylu pisania odpowiedzi na problem o treści "sory takie zycie " albo "moj motor tego nie ma to pewnie miales pecha" . Blad ... Zobacz ilu naszych forumowiczow ma problem z BXE... To nie jest pierdzielenie glupot i nabijanie postow . Kazdy kto pisze o dziurach w blokach czy o wytartych panewkach ,przyprawia mnie o dreszcze. Rozumiem Was Wszystkich . Sam jezdze czesto do Polski bo mieszkam w Niemczech i wiem jak to jest stac na awaryjnym i skrobac kase na lawete . Polecam w takim przypadku ADAC . 78 euro na rok i nie jedZiesz z dusza na ramieniu .Ja swojego Golfa kupilem w Niemieckim komisie Vw . Staly z 4 sztuki 1.9 tdi . Sprzedawca sam zaproponowal mi BKC ze wzgledu na najmniejsza awaryjnosc tego motoru. Wspominal juz wtedy o korbach ... Przypadek? Nie sadze ... 2 sztuki z tego co pamietam byly 90 ps i 2 x 105 , w tym moj BKC. Nie mowie , ze moj motor jest swietny i ze najlepszy i ze BXE smierdzi , bo pewnie gdybym nie usLyszal porady , bralbym BXE bo mial 5 furtek . Z tego co tu wyczytalem to nikt nie mial problemu z BKC. Sam jestem posiadaczem takiego motoru . Ostatnio przy wymianie pompek , sprawdzalem walek ... Wyglada jak nowy . Do wymiany oleju mam okolo 3 tys km takze dla swojego spokoju i przyszlego wlasciciela. Sprawdze panewki i wrzuce fotke jak to wyglada w bkc przy 280 tys km przelotu. Olej i komplet filtrow wymieniam srednio co 10-11 tys w zaleznosci jak wypada mi przyjazd do Polski.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 kwie 2016, 13:19
 pomorskie
#224347
malinex2 pisze:
Mettenoos pisze:
Kebaba pisze:, panewki widziałem i rzeczywiście jedna różniła się od pozostałych. Nie znam się ale różnica była widoczna.
To o niczym nie musi świadczyć
Stary , czytam te Twoje odpowiedzi od poczatku tego tematu . Chyba nie tylko mnie to denerwuje ...i.
wyluzuj chłopaku, zawsze podchodzę i będę podchodził z dystansem do opinii i modów nie popartych dowodami czy to ci się podoba czy nie.

Co to za dowód na zajechane panewki: "panewki widziałem i rzeczywiście jedna różniła się od pozostałych. Nie znam się ale różnica była widoczna" - żaden!

ps. Przepraszam że nazywam cię chłopakiem ale skoro Ty nazywasz mnie "Starym" to domniemam że chyba jesteś sporo młodszy. Pzdr
By malinex2 -  13 kwie 2016, 16:02
 łódzkie
#224359
Możliwe ,że jestem ,ale dowód masz sam w sobie poparty ludzkim doświadczeniem . Nie rozumiem co to jest nie jasne jak 90 % ludzi opisuje tu ten sam problem . Musisz dostać czarno na bialym info z Wolfsurga ,że spierdzielili sprawe ? Ta akcja serwisowa byla by 100 krotnie wieksza wtopa , niz akcja spalinowa lub wadliwe cewki w 1,8 turbo 180 ps ...Ja slyszalem to tez z ust , powiedzmy fachowca z Vw i byla to raczej jego prywatna uwaga ,ale zgodze sie z tym ,ze czasem trafi sie ewenement ,ktory zaskakuje i turla sie pod 300 k przebiegu jezdzac wokół tzw komina , bez awarii ... Nie mowie, że trzeba ślepo ufać temu co piszą tutaj inni , ale nie uważasz , że coś jednak ma się na rzeczy? Ps . Kolega z łódzkiej grupy też szuka silnika do Tourana z 2008 roku ... Nie zgadniesz jaki ma kod silnika -BXE bez wirusa . U niego korba niestety spowodowala wieksze straty bo zablokowala silnik ,auto wypadlo z drogi na zakrecie i jest do klepania . Mam nadzieje , że powymieniamy nasze odmienne poglądy na spotkaniu forumowym przy jakimś :burp:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 kwie 2016, 16:23
 pomorskie
#224360
malinex2 pisze: ale nie uważasz , że coś jednak ma się na rzeczy?
oczywiście że uważam że coś jest na rzeczy bo znajomemu też korba wyszła bokiem w BXE nie mniej jednak myślę że nie jest to aż tak ogromny problem jakby mogło się wydawać i jest on trochę wyolbrzymiony, mam takie zdanie a ty oczywiście nie musisz się z nim zgadzać :friends:

jeszcze raz powtórzę - nigdy nie twierdziłem że problemu nie ma
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 58