Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By przemq -  07 lut 2019, 22:00
 świętokrzyskie
#271632
Rawcio, powiem ci że wszystko zależy od ciebie, ja gdyby mi silnik wystawił kopyto, to automatycznie ( jeśli fundusze by pozwoliły) zrobiłbym panewki przy wymianie silnika, koszt nie jest jakiś kosmiczny.
Z tego co czytałem, wycierające się panewki nie dają żadnego objawu, tylko brzdęk i korba na spacer.

Wiesz z którego roku jest silnik? Zahacza o grupę ryzyka (2007-2008) ?
Awatar użytkownika
By Rawcio -  07 lut 2019, 22:02
 zachodniopomorskie
#271633
Auto jest z 2008, facet od którego kupiłem silnik zapewniał, że został wyjęty z Golfa 2008r, tak więc istnieje potencjalne ryzyko. Znajomy z innego warsztatu powiedział, że to nie ma sensu, bo na 90% będzie do zrobienia wał i w ogóle cała operacja wyniesie tyle co kolejny silnik. :hmmm:
By przemq -  07 lut 2019, 22:10
 świętokrzyskie
#271634
Niby się powinno polerować wał i to są koszta ... ale nie wiem co ci napisać, ile za silnik i wymianę zapłaciłeś?

Może przy najbliższej wymianie oleju, rozpruj jak niektórzy proponują filtr oleju i go dokładnie obejrzyj czy są jakieś opiłki
Awatar użytkownika
By Rawcio -  07 lut 2019, 22:15
 zachodniopomorskie
#271635
O kosztach nie chcę wspominać, jak to mówią "młody i głupi", dałem się zrobić w wała, mechanik przeoczył jedną śrubkę i finalnie w ciągu miesiąca kwota zamknęła się w okolicy 9300zł. Sam silnik kosztował z tego co pamiętam 3000zł.
Jutro bądź w sobotę będę znowu wymieniał olej, więc przyjrzę się filterkowi.
Awatar użytkownika
By Rawcio -  08 lut 2019, 21:40
 zachodniopomorskie
#271671
Obecnie mam silnik (prawdopodobnie) z auta na rynek zachodni. Dokładny przebieg silnika wkładanego nie był znany. Ja od wymiany zrobiłem ok. 220 tys km. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu. Wymiana panewek korbowodowych ok. 600-700zł. Mówili jeszcze o panewkach głównych, ale podobno do ostatniej jest ciężki dostęp i bez wyjęcia silnika może być problem.
Awatar użytkownika
By Rawcio -  20 lut 2019, 13:29
 zachodniopomorskie
#271925
Mogę już potwierdzić moją sytuację. Panewki skontrolowane, zapadła decyzja o wymianie.
Na obecnym silniku zrobione ok. 220 tys km. Ile było przed założeniem, tego nie wiem - prawdopodobnie ok. 100 tys km.
Ogólnie panewki w dosyć dobrym stanie, bez pęknięć, delikatne otarcia na dolnych, górne przytarte troszkę mocniej. Wał w bardzo dobrym stanie.
Zapadła decyzja aby wymienić na komplet Kolbenschmidt.

PS. Dzień przed wjazdem na warsztat turbo zaczęło pluć olejem. :bad:
By przemq -  20 lut 2019, 13:50
 świętokrzyskie
#271926
Rawcio pisze:
20 lut 2019, 13:29
PS. Dzień przed wjazdem na warsztat turbo zaczęło pluć olejem. :bad:
uuu, współczuje. Wymiana na nówkę czy regeneracja/ zakup regenerowanej (pytałem u mnie w sklepie z częściami i nowa turbawka do golfiny ~1800zł
Awatar użytkownika
By Rawcio -  20 lut 2019, 14:07
 zachodniopomorskie
#271928
Turbo dopiero dzisiaj będą ściągać z auta. Wszystko zależy od stanu, ale raczej skłaniamy się ku regeneracji. Zresztą jak na niespełna pół miliona kilometrów, to długo dała radę ;)
Awatar użytkownika
By Rawcio -  17 kwie 2019, 19:25
 zachodniopomorskie
#273516
marcus pisze:
16 kwie 2019, 13:20
Rawcio jaki masz silnik Made in Poland czy Germany ?
Nie mam pojęcia. Auto z pierwszym silnikiem było zakupione z krajowej dystrybucji. Obecny silnik mam z jakiegoś Golfa sprowadzonego z Francji. Jak mi wskażesz miejsce gdzie jest oznaczenie, to mogę sprawdzić - oczywiście jeśli można to zrobić bez większych ingerencji :pepsi:
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 58