Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By furbs -  09 maja 2013, 9:13
 -------
#97838
krisv pisze:Też zapytałem czy jest jakakolwiek akcja serwisowa itp odparli ze niestety nie ma ale juz ci sie takie nieszczęście trafi to w większości można liczyć na dobra wole producenta bodajże do 150 tys i 5 lat jak dobrze pamiętam.
W moim przypadku numer 1 - auto w momencie usterki miało 3 lata i 1 miesiąc oraz 160.000km, prawie udało mi się załatwić sprawę na zasadzie 'gestu handlowego', ale problemem okazało się to, że auto było sprowadzone z zagranicy 3 miesiące wcześniej. Gdyby był to krajowy samochód, serwisowany w ASO to nie byłoby z tym prawdopodobnie żadnego problemu.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 maja 2013, 18:08
 pomorskie
#97864
krisv pisze:

PS rzekomo tez na zużycie negatywnie wplywało serwisowanie aut w trybie Long Life :?
czyli podobnie jak w renówkach z 1.5 dCi, gdzie LL zaciera panewki

furbs pisze: Twoja sprawa co z tymi informacjami zrobisz i jak je będziesz traktował... ..
Niepotrzebnie się unosisz, wiem że sobie tego nie wymyśliłeś bo już kiedyś to czytałem, chodziło mi tylko o to, że pewnie nie można uogólniać i wszystkich BXE wrzucać do jednego worka, większość BXE sprowadzanych a jest ich zapewne nie mało dawno ma już za sobą 200-300 kkm, sam gdybym miał BXE po przeczytaniu takich postów pewnie zabrałbym się za wymianę :D
By maverick -  09 maja 2013, 20:31
 lubelskie
#97878
Jako ze wczoraj nie moglem zasnac po tym co tu przeczytalem,poszperalem troche po brytyjskich forach.
Problem ten,niestety tutaj tez wystepuje.Wiec nie jest to jakas niczym nie potwierdzona plotka.
Najgorsze jest to,ze auta tutaj nie maja tak wielkich przebiegow,mam na mysli 200 czy wiecej kilometrow,gdzie mozna by sie juz spodziewac awarii.
Ale wracajac do mojego wczesniejszego posta,to w latach 2007-2008 nie bylo juz chyba innych silnikow oprocz BXE i BLS?
Podziekowania dla KRISV za instrukcje wymiany panewek.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  09 maja 2013, 22:53
 małopolskie
#97891
no i dzisiaj widziałem tego CADDYlaka z silnikiem BLS... serwis rozebrał górę (ściągnęli dekiel zaworowy i pompki powyciągali)... cholera wie po co.... dół był poskładany... wiec za dużo nie widziałem... po 2 stronie placu stała skodzina z dziurą w bloku o której też wspominałem...
By dante666 -  09 maja 2013, 22:59
 -------
#97893
Problem nie dotyczy BXE tylko z tych roczników (2007-2008) ale dużo szerzej. >>Nie wiem jaka polityka na forum ale warto poczytać forum octavi gdzie jest bardzo obszerny temat właśnie o wychodzącej bokiem korbie w BXE.<<
Generalnie streszczając grubo ponad 20 stron tematu występują hipotezy:
- na temat blokującego się jakiegoś zaworku który zamiast lać olej na silnik puszcza z powrotem do miski;
- słabej jakości panewek i śrub;
- sypały się silniki z różnymi przebiegami nawet stosunkowo niskimi (~50k - 100k) jednak zazwyczaj jak silnik przeszedł przez magiczne 200k to już raczej będzie żył :)
- i najważniejsze że serwisowanie w trybie long-life (co 30k) jest na pewno co najmniej niekorzystne szczególnie że po około 25k olej podobno traci swoje właściwości. Najlepiej wymieniać często oliwę (co 15000 i mniej)
By Bolek10 -  09 maja 2013, 23:12
 śląskie
#97894
No to temat jak widzę rozkręcił się na dobre.
Ciekaw jestem ilu teraz użytkowników BXE mnie nienawidzi.. Dziwie się,czemu do jasnej cholery, szukając mojego autka nie wiedziałem, że takie klocki wychodzą z tymi silnikami.
Wiecie co jest najlepsze, z tego wszystkiego odwiedziłem mój najbliższy salon VW, gdzie Pan serwisant stwierdził stanowczo, że te przypadki to naprawdę rzadkość i żeby się niczym nie przejmować.

dante666 - ciekawe o jaki zaworek chodzi? No i ciekaw jestem, czy wymiana panewek na nowe cokolwiek zmieni, prócz ubytku złociszy z kieszeni..

Życie..
By krisv -  10 maja 2013, 9:38
 mazowieckie
#97904
Wiesz rzekomo to są panewki i zdjęcia potwierdzają to dosyć jednoznacznie , ale w śrubach i LL tez może być wina. Pierwsze zdjecie jakie wstawilem z Golfa Ojca 1,9 BXE 105 2007 i auto ma jakies 40-50 tys wiec panewki nawet nie powinny byc tkniete zwlaszcza ze jezdzi nim b spokojnie ( SDI dla niego tez by robote robil :lol: )
Awatar użytkownika
By glodek -  10 maja 2013, 22:13
 wielkopolskie
#97941
Ja tam mam BXE co prawda 06 ale na liczniku 180 tys i gra i buczy ;)!!

W drugim golfie '08 mam 120 tys i tez BXE wszystko bangla

Tez pytałem kiedyś o to w ASO ale tak jak większość odpowiedzi ze to kilka przypadków było !! raczej nie ma co się przejmować - nic nie jest wieczne - i w innych markach na bank można znaleść inne dolegliwości !!

Dwumasów tez się wszyscy boja bo przy wymianie koszta a i tak jak będzie trzeba wymienić to się wymienia !!

Ta sama historia z DPF ;)

Szukanie dziury w całym !!
By michal06 -  18 maja 2013, 17:09
 mazowieckie
#98454
Witam wszystkich, korzystając z okazji skrobania pierwszego posta chciałbym się przywitać.
Dla wszystkich zmartwionych użytkowników BXE, mogę pocieszyć że moja Golfina '06 po chipie ma już nalatane 216000 i oprócz wadliwego wałka rozrządu w aucie wszystko hula. Ojciec miał Golfa z '07 roku, zrobił nim 370000 i do tej pory następny właściciel nim podróżuje. Także nie popadajmy w panikę, odsetek wadliwych egzemplarzy jest na prawdę mały w stosunku do ilości aut, jakie opuściły fabrykę z BXE.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 58