Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 maja 2017, 19:09
 śląskie
#251324
mefjuww pisze:Panowie, że tak zapytam.

Mieszkam za granicą i Jadę do Polski żony golfem bxe, będę zmieniał olej i robił inne rzeczy. Zmienić panewki, tak profilaktycznie? Auto ma 207 tyś km udokumentowane. Panewki nie były robione.

Tapnięte z G4
Ja bym zmienił, biorąc pod uwagę doświadczenia innych użytkowników. Koszt w sumie nie taki wygórowany a spokój bezcenny :hmmm:
Awatar użytkownika
By jendrek1975 -  03 maja 2017, 10:53
 podkarpackie
#251347
mefjuww pisze:Zmienić panewki, tak profilaktycznie ?

Tapnięte z G4
Mi sprzedawca w sklepie odradzał "Andrzej pieniądze wydaj na wakacje a nie szukaj sobie zbędnych wydatków"nigdy o takim problemie nie słyszał,ale i tak zaglądnąłem do nich i nie żałuje:
Obrazek
jak twoje będą dobre to zakładaj spowrotem.
By DrLumen -  04 maja 2017, 19:46
 opolskie
#251406
Mettenoos pisze:Nieprawidłowa eksploatacja doprowadzić może każdy silnik do ruiny, w BLS problem panewek może i wystepuje ale daleko mu do problemu BXE. W BLS-ie jest dodatkowy problem który nie występuje w BXE a mianowicie rozrzedzanie oleju silnikowego olejem napędowym podczas nieprawidłowych procesów dopalania DPF i to najprawdopodobniej w pojednynczych przypadkach zabija BLSy
Nie wiem czy temat wypalania dpf nie był już aby opisywany w innym temacie jeśli tak to pozwolę sobie bezczelnie na moje spostrzeżenia odnośnie eksploatacji dpf, na podstawie mojego bls BM, ponieważ często spotykam się z stwierdzeniem " raz w tygodniu jadę przepalić dpf na autostradzie "co może być trochę mylne. A wiec w wersji BM na MFA jest wyświetlany optymalny bieg, i gdy rozpoczyna się proces wypalania dpf, komputer nakazuje mi nie schodzić poniżej 2tys obr. Wtedy też czuć lekkie " poszarpywania " pewnie ze względu na extra dawkę paliwa, która jest potrzebna do osiągnięcia temperatury wypalania. U mnie dzieje się to regularnie co ok. 380km. Ostatnio np. jechałem autostradą na odcinku 150km, przez 160km/h, zjechałem do miasta i co ? po 1 km jazdy miastem dpf zaczął się wypalać, ale trwało to krócej, pewnie ze względu na styl jazdy. Oczywiście to nie pojedynczy przypadek tylko typowy u mnie.
Reasumując, myślę ze sama jazda na autostradzie / trasie nie wypali dpf bez extra dawki paliwa (niewystarczająca temperatura) tylko go tak nie zapcha :thank_you: O konsekwencjach tego napisał wyżej Mettenoos.
By schnitzer91 -  05 maja 2017, 16:05
 śląskie
#251462
Cześć, szukam na śląsku kogoś godnego polecenia(Warsztat) do wymiany panewek kto dobrze ogarnie temat:) Samodzielnie nie chce podejmować się tego tematu jak również na brak czasu jak i możliwości.
Panewki nic nie stukają ale profilaktycznie chciałbym wymienić , jeśli ma ktoś kogoś poleconego to z góry dziekuję,

przebieg 140 tys.
By Orlean1987 -  18 maja 2017, 19:37
 małopolskie
#252088
Moim zdaniem wszystko zależy w pewnym sensie od "szczęścia " samochodu i bardzo od użytkowania. U mnie zmiana oleju po max 10k km co druga zmiana paliwa i powietrza. Auto ma przebieg 360 000 km nic nie wymieniane poza czujnikiem położenia wału, i wszystkimi łożyskami Piast, ostatnio zaglądałem na panewki stan lux, ale zastanawiam się nad wymiana, najlepiej sobie na nie zerknąć z dwie godzinki roboty.
Silnik mam 1.9 tdi 105 km bxe 2006r
By bejrutmc -  13 lip 2017, 10:17
 podkarpackie
#254542
jendrek1975 pisze:
mefjuww pisze:Zmienić panewki, tak profilaktycznie ?

Tapnięte z G4
Mi sprzedawca w sklepie odradzał "Andrzej pieniądze wydaj na wakacje a nie szukaj sobie zbędnych wydatków"nigdy o takim problemie nie słyszał,ale i tak zaglądnąłem do nich i nie żałuje:
Jaki przebieg i rocznik auta?
By mefjuww -  13 lip 2017, 10:24
 dolnośląskie
#254543
bejrutmc pisze:
jendrek1975 pisze:
mefjuww pisze:Zmienić panewki, tak profilaktycznie ?

Tapnięte z G4
Mi sprzedawca w sklepie odradzał "Andrzej pieniądze wydaj na wakacje a nie szukaj sobie zbędnych wydatków"nigdy o takim problemie nie słyszał,ale i tak zaglądnąłem do nich i nie żałuje:
Jaki przebieg i rocznik auta?
2008 210000 km

Tapnięte z G4
Awatar użytkownika
By marnon -  13 lip 2017, 10:44
 śląskie
#254544
DrLumen pisze:
Mettenoos pisze:Nieprawidłowa eksploatacja doprowadzić może każdy silnik do ruiny, w BLS problem panewek może i wystepuje ale daleko mu do problemu BXE. W BLS-ie jest dodatkowy problem który nie występuje w BXE a mianowicie rozrzedzanie oleju silnikowego olejem napędowym podczas nieprawidłowych procesów dopalania DPF i to najprawdopodobniej w pojednynczych przypadkach zabija BLSy
Nie wiem czy temat wypalania dpf nie był już aby opisywany w innym temacie jeśli tak to pozwolę sobie bezczelnie na moje spostrzeżenia odnośnie eksploatacji dpf, na podstawie mojego bls BM, ponieważ często spotykam się z stwierdzeniem " raz w tygodniu jadę przepalić dpf na autostradzie "co może być trochę mylne. A wiec w wersji BM na MFA jest wyświetlany optymalny bieg, i gdy rozpoczyna się proces wypalania dpf, komputer nakazuje mi nie schodzić poniżej 2tys obr. Wtedy też czuć lekkie " poszarpywania " pewnie ze względu na extra dawkę paliwa, która jest potrzebna do osiągnięcia temperatury wypalania. U mnie dzieje się to regularnie co ok. 380km. Ostatnio np. jechałem autostradą na odcinku 150km, przez 160km/h, zjechałem do miasta i co ? po 1 km jazdy miastem dpf zaczął się wypalać, ale trwało to krócej, pewnie ze względu na styl jazdy. Oczywiście to nie pojedynczy przypadek tylko typowy u mnie.
Reasumując, myślę ze sama jazda na autostradzie / trasie nie wypali dpf bez extra dawki paliwa (niewystarczająca temperatura) tylko go tak nie zapcha :thank_you: O konsekwencjach tego napisał wyżej Mettenoos.
BLS ma tak ustawiony soft że wypala DPFa co 360km jak latasz w trasie to wypalanie trwa krócej jak krótkie odcinki to średnio ok 12km ...
By pieczyk111 -  16 sie 2017, 16:56
 wielkopolskie
#255811
Moi drodzy, mam takie pytanie. Wszyscy wiemy ze ceramizer bardzo dobrze wpływa na prace silnika, poprzez zwiększenie ciśnień na cylindrach, wyrównaniu pracy silnika, lepszym smarowania itd.

A co sądzicie o wpływie tego produktu na nasze wadliwe panewki w BXE? Zostawia tez na nich warstwę ceramiczna? Może był jakiś artykuł na ten temat?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 sie 2017, 17:04
 pomorskie
#255812
pieczyk111 pisze:
A co sądzicie o wpływie tego produktu na nasze wadliwe panewki w BXE? Zostawia tez na nich warstwę ceramiczna?
Uważam że ma pozytywny wpływ ale nic to nie da jak silnik przejechał +/- 200kkm w systemie long life, są inne lepsze środki od typowego ceramizera

pieczyk111 pisze: Może był jakiś artykuł na ten temat?
odsyłam do tematu https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... tki#p46992
By pieczyk111 -  16 sie 2017, 17:31
 wielkopolskie
#255820
Posiadam BXE który dobija do 180 000, tyle ze pochodzi on z Niemiec a użytkowany na południu Francji, mrozów tu nie ma. Poszła mi albo uszczelka albo cała głowica, właśnie to sprawdzam, poza tym silnik chodzi bardzo ładnie i równo. Dwumas już wymieniłem wraz z całym sprzęgłem, teraz drugi raz idzie rozrząd, większych awarii ni było.
Zastanawiam się co robić z tymi panewkami, po wymianie uszczelki lub głowicy zamierzam zalać ceramizer, auto wymianę olejów miało zawsze po 15000 max. Mechanik mówi ze by to zostawić jak jest... Bądź tu mądry???
Awatar użytkownika
By jendrek1975 -  16 sie 2017, 17:56
 podkarpackie
#255821
pieczyk111 pisze: Mechanik mówi ze by to zostawić jak jest... Bądź tu mądry???
Mi też mechanik mówił"Andrzej daj sobie spokój,naczytasz się tych inernetów" :laugh: Koszt zaglądnięcia nieduży,więc ja bym się nie zastanawiał,ja zaglądnąłem i nie żałuje podjętej decyzji.
By pieczyk111 -  25 sie 2017, 0:32
 wielkopolskie
#256122
chochlik437 pisze: Materialy
-panewki Glyco (Sputter) nr: 71-3904 STD (4x zestaw na jeden korbowod) - 4x100zl
-sruby stopek korbowodow (oryginaly z ASO) 8x17zl
-masa uszczelniajaca Elring Dirko 70ml - 22zl
Oczywiście ze wertowałem. Jednak zaraz pod spodem padło pytanie ile chcesz na to wydać i dalej brak odpowiedzi. Dlatego pytam ponownie czy może sa jakieś lepsze ?

Drugie pytanie. Czy takie wymienione nowe panewkiw silniku trzeba jakoś docierać ?
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 58