Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Tyson -  28 lis 2017, 22:19
 mazowieckie
#259503
@Mettenoos Mój golf ma się dobrze i nadal jest pod moim dachem :P
Wiesz... takie jest jak się jeździ do ASO, jeżeli ktoś jeździ do pana Mietka to nie ma zagrożenia, że wgra nowy soft :tooth:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  28 lis 2017, 22:41
 pomorskie
#259506
Tyson pisze:
28 lis 2017, 22:19

Wiesz... takie jest jak się jeździ do ASO, jeżeli ktoś jeździ do pana Mietka to nie ma zagrożenia, że wgra nowy soft :tooth:
nie zawsze ASO jest lepsze od pana Mietka, masz jedynie ten luksus, że auto będzie miało historię ale niekoniecznie musi być lepiej prowadzone

Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Tyson pisze:
28 lis 2017, 22:19
@Mettenoos Mój golf ma się dobrze i nadal jest pod moim dachem :P
no i fajnie :ok: , nie wiedziałem
Awatar użytkownika
By DeNiro -  29 lis 2017, 23:29
 opolskie
#259559
Ponieważ przeglądam ostatnio katalogi różnych producentów owych panewek, zauważyłem pewne powiązanie. Mianowicie każda z firm posiada w ofercie panewki do danego silnika np. BXE (bo na takim bazuję i takich szukam) w przynajmniej trzech różnych wymiarach. Począwszy od określanych najczęściej jako STD, a więc standardowych przez kolejne dwa grubsze wymiary panewek nazywanych jako naprawcze. Oczywiście wraz z większym rozmiarem panewki co do grubości podawane są odpowiednio mniejsze średnice czopów wału wykorbionego.
I tutaj kolejne powiązanie instrukcji na stronach producentów panewek, na których opisane są procedury pomiarowe związane z oceną stanu samego wału wykorbionego, a co za tym idzie odpowiedniego doboru wymiaru naprawczego panewek a nawet kontrola luzu już zamontowanych panewek.
Przytaczając te informacje w skrócie nasuwa się pytanie, jak mają się te wymiany panewek osób, które postanowiły to zrobić aby spać spokojnie do tych procedur opisywanych przez producentów? Na jakiej podstawie zostały dobrane wymiary naprawcze, albo czy zostało określone czy czopy wału posiadają nadal wymaganą twardość skoro panewki noszą np. ślady zacierania? Wszystko sprowadza się do zapewnienia odpowiedniego filmu olejowego oczywiście.
Podsumowując, to od kilku dni nurtuje mnie po prostu jak mają się silniki tychże osób. Podobny rząd wartości wymiarów jest przecież dobierany podczas regulacji układu rozrządu i nikt tego nie bagatelizuje. Jakie przebiegi udało Wam się popełnić od wymiany? Do tej pory pamiętam jeden przypadek kiedy doszło do ponownej awarii związanej z urwaniem korbowodu po wymianie panewek ;-)
By bejrutmc -  30 lis 2017, 7:52
 podkarpackie
#259562
Na różnych forach i różnych silnikach (renault DCi, Vag 1.9 TDI) ludzie wymieniali panewki bez szlifu wału. Mówimy tutaj o prewencyjnej wymianie panewek które miały w jakimś tam stopniu wytartą warstwę utwardzoną. Na forum Skody jeden user wymienił panewki na sputtery po czym wyciągnął panewkę po 80 kkm i była w stanie idealnym.
Awatar użytkownika
By pikam -  30 lis 2017, 8:56
 lubelskie
#259565
Pacjent VW Golf V Plus 1.9 TDI silnik BXE (105KM) rocznik 03.2008
Olej wymieniany (2010 – 2016) maksymalnie do 15tys km , olej wymieniany 2 x (2017) maksymalnie do 10tys km
Panewki poprzednio zamontowane logo VW - dolna 045701E (TH7 7L45T) a ta bardziej obciążona górna : 045701D (TH7 8A33K).

Obrazek

Wymiana panewek przy stanie licznika: 149574
Części użyte do wymiany:
- panewki stopy korbowodu dół (oryginał z ASO) - 045 105 701 C GLB – 4 * 57,58=230,32
- panewki stopy korbowodu góra (oryginał z ASO) - 045 105 701 B GLB – 4 * 57,58=230,32
- śruby stopy korbowodu (oryginał z ASO) 045105425 – 8 * 11,98 = 95,84
- masa uszczelniająca Elring Dirko 70ml – 19,90
- robocizna – 300,00

Mam jeszcze jedno pytanie – czy po wymianie panewek i zalaniu nowym olejem powinienem go wymienić po ok. 1tys. km ?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2017, 9:06 przez pikam, łącznie zmieniany 1 raz.
By przemq -  11 gru 2017, 18:11
 świętokrzyskie
#259991
paneweczki wymienione, prośba o ocenę stanu, cena za usługę 250zł

golfik 2006 rok ma natrzaskana 240kkm, panewki oryginalne ( symbol vw i audi)
Obrazek


takie pytanko, czy trzeba teraz jakoś delikatniej jeździć póki się nie dotrą czy coś?
By bejrutmc -  11 gru 2017, 21:04
 podkarpackie
#259995
Napewno nie pilowalbym pierwsze kilkaset km. Ktore gora a ktore dol? Wymieniles i spisz spokojnie. Dwie pierwsze maja ryse jakby jakas drobina dostala sie miedzy korbe a panewke. Slabo widac na tym zdjeciu ale jakby w ostatnich wytarla sie troche warstwa utwardzona?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

By przemq -  11 gru 2017, 21:17
 świętokrzyskie
#259997
bejrutmc pisze:
11 gru 2017, 21:04
Napewno nie pilowalbym pierwsze kilkaset km. Ktore gora a ktore dol?
Ciężko powiedzieć bo nie odróżniają się tak jak te glicko, generalnie są parami poukładane, tak jak mi mechanik spakował ale chyba te jaśniejsze są dolne a te ciemniejsze górne
Obrazek
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 58