Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 cze 2018, 13:42
 pomorskie
#265503
shadowman2501 pisze:
07 cze 2018, 9:54
Jakie są objawy lejących wtrysków??
"lanie" to brak prawidłowego rozpylania mieszanki paliowej przez końcówkę wtryskiwacza, "lanie" w punkt w ostateczności wiąże się z wypaleniem tłoka, przy lejących wtryskach silnik nie dopala podanego paliwa i zazwyczaj kopci na czarno

Dodano po 10 minutach 32 sekundach:
shadowman2501 pisze:
07 cze 2018, 9:54

Da się jakoś poznać,czy paliwo się dostaje do oleju??
w prosty sposób - na bagnecie :naughty: gorzej gdy silnik spala olej a paliwo uzupełnia jego stan :tooth: dlatego aby ustrzec się od tego nie stosujemy interwału long life a dodatkowo przy częstym użytkowaniu auta wyłącznie po mieście należałoby interwał skrócić nawet do 10 tys i mniej :clap:
By shadowman2501 -  07 cze 2018, 19:15
 dolnośląskie
#265524
Dobra Panowie dzięki za rady.Zamowilem już uszczelniacze i dla pewności wymienię komplet,jak już mam pompowtryskiwacze na wierzchu.Nastepnym krokiem będzie sprawdzenie w jakim stanie są panewki i ich ewentualna wymiana i na koniec zlecę wyczyszczenie DPF-u.Czy te pompowtryskiwacze się jakoś potem po włożeniu na miejsce jakos prezycyzyjnie ustawia??Czy zalecenie jeszcze coś sprawdzić jak już mam ściągniętą górną pokrywę silnika?? :)
By vulture30 -  10 cze 2018, 8:51
 śląskie
#265598
Robię już drugie okrążenie po temacie i mam nadzieję że nie było odpadu na moje pytania :)

1. Czy znany jest przypadek że korba wyszła bokiem, a panewki były ok?
2. Czy znany jest przypadek że korba wyszła bokiem mimo że panewki były wymienione? (gdzieś chyba był jeden ale nie na tym forum)
3. Czy ktoś miał zjechane panewki potem wymienił i sprawdził ich stan po 50 - 100k km?
4. Czy poza panewkami BLS wyróżnia się mniejsza żywotnością spośród rodziny 1,9TDI?

Pytam bo będę dziś oglądał superb 2 z BLS 2009 185kkm z dobrych rąk. Od razu planuje wymienić panewki I śruby. W dalszej kolejności rozsądny chip. Olej zawsze wymieniam ok 10kkm.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

By dol4r2 -  21 cze 2018, 20:48
 małopolskie
#265942
Panowie zbliża mi się wymiana oleju w silniku 1.9 tdi BXE. Jest do drugi silnik w tym samochodzie po wymianie silnika zostały też zmienione panewki i śruby. Przejechałem od tego czasu około 12tys i czy ktoś zaglądał do panewek po ich wymianie? Ponieważ za uważałem że po nagraniu się silnika słychać stuki z silnika czyżby panewki? Może to przesada ale nie wiem...
Ostatnio zmieniony 22 cze 2018, 16:24 przez dol4r2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  21 cze 2018, 22:00
 dolnośląskie
#265944
dol4r2 pisze:
21 cze 2018, 20:48
Panowie zbliża mi się wymiana oleju w BXE już po ( wymianie silnika i panewek) i zastanawiam się czy jest sens zaglądać do panewek? Ponieważ za uważałem że na rozgrzanym silniku dochodzą stuki z pod zewego koła tylko na wolnych obr. może to już przeraźliwie. Ktoś sprawdzał panewki po wymianie w jakim są stanie?
:wacko:
Napisz to proszę jeszcze raz w naszym ojczystym języku, aby było zrozumiałe dla każdego czytającego
:thank_you:
By vulture30 -  01 lip 2018, 14:25
 śląskie
#266232
darkb pisze:to w końcu w BLS te panewki są dobre czy tak samo kiepskie jak w BXE i należy je wymieniać
W bls zdarza się ale jest mniej przypadków. Pytanie ile na rynku jest bxe a ile bls. Na pewno BLS jest w grupie ryzyka.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka

By Bomber -  01 lip 2018, 23:21
 lubelskie
#266256
Witam, posiadam Golfine z tym silnikiem, nie dawno dobiłem 180tyś i mam takie pytanie, czy są jakieś sygnały "kończących" się panewek? Bo ostatnimi czasy zauważyłem dziwny metaliczny dzwięk na biegu jałowym, nie jest on ciągły tylko co chwile, 4-5 sekund, chwile słychać, przestaje i zaraz znów. Z czasem ten dzwięk się nasila..

Mam jakieś dziwne wrażenie, że jak nacisne sprzęgło to przestaje, ale nie wiem czy to zbieg okolicznosci
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 58