Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By cybix -  21 gru 2013, 17:43
 śląskie
#113479
Witam
Dopadło i mnie..
Wywaliło dziurę przy 4 cylindrze, żeliwny kawałek bloku znalazłem później pod samochodem. Stało się to przy spokojnej jeździe 60km/h.
Przebieg 146 tyś, 2009r, silnik BXE.
Auto mam miesiąc. Jestem drugim właścicielem. Do tej pory serwisowany w ASO, wymiany oleju co 15 tyś.
W styczniu miałem wymieniać olej i dla świętego spokoju zamierzałem wymienić również panewki. Nie zdążyłem..
By krisv -  22 gru 2013, 1:04
 mazowieckie
#113515
cybix pisze:Witam
Dopadło i mnie..
Wywaliło dziurę przy 4 cylindrze, żeliwny kawałek bloku znalazłem później pod samochodem. Stało się to przy spokojnej jeździe 60km/h.
Przebieg 146 tyś, 2009r, silnik BXE.
Auto mam miesiąc. Jestem drugim właścicielem. Do tej pory serwisowany w ASO, wymiany oleju co 15 tyś.
W styczniu miałem wymieniać olej i dla świętego spokoju zamierzałem wymienić również panewki. Nie zdążyłem..

Wspolczuje . Niestety tak czy siak musisz znaleść silnik więc już szukaj tylko takie moje osobiste zdanie bkc.
By krisv -  22 gru 2013, 15:22
 mazowieckie
#113554
mettenos pisze:
cybix pisze:
Auto mam miesiąc. Jestem drugim właścicielem. Do tej pory serwisowany w ASO, wymiany oleju co 15 tyś.

a gdzie serwisowany co 15kkm bo raczej nie w DE ani BE
Tam sie ostatnio lubuja w dlugich okresach serwisowych teraz najdłuższy okres to chyba w mercedesie 60 tys km w autach uzytkowych :O:O:O a zywotnosc do 150 tys :P
By krisv -  23 gru 2013, 9:10
 mazowieckie
#113628
mettenos pisze:są BXE co na LL mają zrobione ponad 300 tys km więc trzeba by rozgryźć o co kaman z tymi panewkami
Sa niby dwie wersje
- slaba jakosc panewek ( a stopien przetarc swiadczy o tym )
- slaba jakosc srub trzymajacych korbowod
- za slabo dokrecona sruba w fazie montazowej silnika
By arianm -  23 gru 2013, 9:50
 mazowieckie
#113630
krisv pisze: Sa niby dwie wersje
- slaba jakosc panewek ( a stopien przetarc swiadczy o tym )
- slaba jakosc srub trzymajacych korbowod
- za slabo dokrecona sruba w fazie montazowej silnika
Obstawiam śruby - i to zarówno jakość ,jak i też dokręcenie . Jakość śrub ma tu moim zdaniem większe "zasługi "
Złe dokręcenie dało by znać o sobie dużo szybciej ,a nie k.150 tyś przebiegu .
Panewki ? widziałem wytopione całkiem i obrobiony czop wału ,ale jak korbowód nie puścił to nic ponadto się nie uszkodziło .
By krisv -  23 gru 2013, 10:27
 mazowieckie
#113633
arianm pisze:
krisv pisze: Sa niby dwie wersje
- slaba jakosc panewek ( a stopien przetarc swiadczy o tym )
- slaba jakosc srub trzymajacych korbowod
- za slabo dokrecona sruba w fazie montazowej silnika
Obstawiam śruby - i to zarówno jakość ,jak i też dokręcenie . Jakość śrub ma tu moim zdaniem większe "zasługi "
Złe dokręcenie dało by znać o sobie dużo szybciej ,a nie k.150 tyś przebiegu .
Panewki ? widziałem wytopione całkiem i obrobiony czop wału ,ale jak korbowód nie puścił to nic ponadto się nie uszkodziło .
Tylko zauwaz ze w wczesniejszych modelech 1,9 TDI na panewkach byly zamki ktore trzymaly panewke w miejscu , tu ich nie ma.
Awatar użytkownika
By glodek -  23 gru 2013, 10:46
 wielkopolskie
#113635
A ja ustaliłem że większość silników które miały z tym problem pochodziło właśnie z PL salonów - nie było takich przypadków z wywaleniem korby bokiem w silnikach (autach) sprowadzonych zagranicznych :!:
By krisv -  23 gru 2013, 10:52
 mazowieckie
#113637
glodek pisze:A ja ustaliłem że większość silników które miały z tym problem pochodziło właśnie z PL salonów - nie było takich przypadków z wywaleniem korby bokiem w silnikach (autach) sprowadzonych zagranicznych :!:
Tak z ciekawosci na podstawie czego i skad te info ??
By caponeal -  23 gru 2013, 15:49
 -------
#113660
Witam,
W moim golfie również wyskoczył korbowód blokiem. Rok produkcji 2008 przejechane miał 197tys...myślałem, że przekroczy magiczną liczbę 200tys kilometrów.
Po rozebraniu silnika oczywiście panewka na drugim tłoku się obróciła zerwał się mostek z czopu oraz rozsypał sworzeń mocujący korbowód do denka tłoka. Blok już załatwiłem z innego golfa w którym również obróciła się panewka (150tys) lecz w tym wypadku korbowód nie wyskoczył blokiem, myślałem, że korbowód od tego silnika po wykonaniu jednego szlifu na czopie na którym obróciła się panewka da rade lecz po rozebraniu pozostałych mostków zobaczyłem w jakim stanie są pozostałe panewki. Niestety to co zobaczyłem było masakrą. Panewki powycierane, do tego jedna popękana. Czopy na wale posiadały już rysy które nadają się tylko do szlifu. Ogólnie rzecz biorąc silnik BXE z oryginalnymi panewkami to tykająca bomba.
I mam tu pytanie do osób bardziej rozeznanych w tematyce VAG.
Jakie wały mogą posłużyć jako zamienniki bxe ? Wiem, że bkc, bls ale czy będą pasować wały od 90km silników: BRU, BXF, BXJ albo od starszych konstrukcji 1.9tdi: AHF,ASY itp.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
By trzeci5 -  23 gru 2013, 16:50
 śląskie
#113664
caponeal pisze:Witam,
W moim golfie również wyskoczył korbowód blokiem. Rok produkcji 2008 przejechane miał 197tys...myślałem, że przekroczy magiczną liczbę 200tys kilometrów.
Po rozebraniu silnika oczywiście panewka na drugim tłoku się obróciła zerwał się mostek z czopu oraz rozsypał sworzeń mocujący korbowód do denka tłoka. Blok już załatwiłem z innego golfa w którym również obróciła się panewka (150tys) lecz w tym wypadku korbowód nie wyskoczył blokiem, myślałem, że korbowód od tego silnika po wykonaniu jednego szlifu na czopie na którym obróciła się panewka da rade lecz po rozebraniu pozostałych mostków zobaczyłem w jakim stanie są pozostałe panewki. Niestety to co zobaczyłem było masakrą. Panewki powycierane, do tego jedna popękana. Czopy na wale posiadały już rysy które nadają się tylko do szlifu. Ogólnie rzecz biorąc silnik BXE z oryginalnymi panewkami to tykająca bomba.
I mam tu pytanie do osób bardziej rozeznanych w tematyce VAG.
Jakie wały mogą posłużyć jako zamienniki bxe ? Wiem, że bkc, bls ale czy będą pasować wały od 90km silników: BRU, BXF, BXJ albo od starszych konstrukcji 1.9tdi: AHF,ASY itp.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
wał powinien pasować z każdego 1,9 PD
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 58