Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By caponeal -  23 gru 2013, 18:25
 -------
#113671
Auto krajowe. Jestem drugim właścicielem a kupiłem je jako poleasingowe z czego znam przeszłość auta ponieważ znam dobrze firmę od której odkupiłem auto.
Odnoście odpowiedzi na moje pytanie mam rozumieć, że będzie pasować wał od każdego 1.9tdi PD ?
PD- oznacza popowtryskiwacz ?
Mam do kupienia wał od Bory 1.9 TDI 110km bodajże oznaczenie AHF w dobrej cenie. I teraz nie wiem czy będzie pasować.
Wizualnie wygląda tak jak mój.
By krisv -  23 gru 2013, 20:39
 mazowieckie
#113682
Wlasnie tez mnie to interesuje skad stwierdzenie ze tylko polskie bo

http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-spor ... -crap.html

http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... -problems/

https://www.facebook.com/AudiUK/posts/176998382444558

OOOOOOOOOOOOOO

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... 3godhVgA5Q

Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.9 TDI 105KM BXE
Zobacz artykuły na temat:1.9 TDIawariapanewki korbowesmarowanie
Silnik 1.9 TDI uważany jest za jednostkę prawie niezniszczalną. Trzeba jednak wiedzieć, którą jego wersję kupić. Pomyłka w trakcie selekcji może kosztować nas wymianę silnika na nowy.
W Polsce najwięcej awarii silnika 1.9 TDI BXE dotyczyło Skód Octavii. Nic dziwnego skoro właśnie ta wersja cieszyła się największym zainteresowaniem wśród klientów.
W Polsce najwięcej awarii silnika 1.9 TDI BXE dotyczyło Skód Octavii. Nic dziwnego skoro właśnie ta wersja cieszyła się największym zainteresowaniem wśród klientów.
Legendarna trwałość
O trwałości volkswagenowskiego silnika 1.9 TDI krążą prawdziwe legendy. Osobiście znam egzemplarz, który pokonał w świetnej kondycji 894 tys. km. Szacunek jaki zyskał koncern VW dzięki wysokiej solidności tej jednostki napędowej, przełożył się na późniejsze, ogromne zainteresowanie autami tej marki.

Zobacz też: Preparaty uszczelniające silnik - czy warto stosować? Czym to grozi?

Kilkadziesiąt wersji silnika 1.9 TDI
Mówiąc o silniku 1.9 TDI trzeba być świadomym z istnienia ponad 40-stu jego wersji!!! W omawianym artykule przytoczę problem, z jakim boryka się jednostka 1.9 TDI o mocy 105 KM, oznaczona fabrycznym symbolem BXE. To te trzy litery stanowią o tym, czy mamy do czynienia z nieśmiertelnym 1.9 TDI czy z jego nieudaną ewolucją.

1.9 TDI : obrócone panewki
W silniku BXE zasadniczy problem dotyczy obracania się panewek korbowych. Co ciekawe podobne dolegliwości ma coraz więcej nowoczesnych turbodiesli. W sytuacji gdy dojdzie do przekręcenia się jednej z półpanewek, feralny korbowód blokuje się po czym siła wału korbowego wybija go poza blok silnika. W takiej sytuacji pozostaje nam tylko wymiana silnika na drugi. Nowy to koszt kilkudziesięciu tysięcy złotych, używany wraz z osprzętem ok. 5000 zł.

Zobacz też: Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania

1.9 TDI : wymiana panewek korbowych
Jeśli uszkodzona panewka zaczyna hałasować, ale nie spowodowała destrukcji jednostki napędowej, koniecznie trzeba ją wymienić na nową. Zawsze powinno się instalować nowy komplet panewek na wszystkich korbowodach. Koszt to ok. 2000 zł (wraz z wykonaniem szlifu wału).

1.9 TDI : przyczyna awarii panewek
Co jest powodem awarii panewek? Winą obarcza się najczęściej słabej jakości materiały z jakich wykonano panewki korbowodów. Były one z czasem wymieniane (bardzo niechętnie) na lepsze przez producenta. Problem jednak moim zdaniem dotyczy przede wszystkich złego smarowania panewek (zwłaszcza górnej półpanewki). Winę za to zapewne ponosi m.in. wydłużony okres interwalów pomiędzy przeglądami. Wymiana oleju w trybie Long Life zalecana jest dopiero co 30 tys. km. Auta użytkowane w mieście, mają mocno zabrudzony olej (od sadzy i paliwa) przez co kanały olejowe, przy tak dużych przebiegach na jednym oleju, ulegają częściowemu zapchaniu. Olej znacznie dłużej dociera do panewek (zwłaszcza gdy silnik jest zimny) co skutkuje ich powolnym wycieraniem. Najczęściej awarie spotykane są w egzemplarzach serwisowanych właśnie w trybie Long Life. Wbrew obiegowej opinii winy raczej na 100 % nie ponoszą panewki bez zamków (zamki nie służą trzymaniu panewek).

1.9 TDI : pompa oleju
Być może seria BXE miała też pewne kłopoty z pompą oleju, która nie dawała rady przepompowywać zbyt gęstego oleju silnikowego do wszystkich jego newralgicznych obszarów. Musimy bowiem pamiętać, że to odpowiednia ilość oleju decyduje o jakości smarowania ruchomych elementów w silniku. Wiemy natomiast, że problemy z pompą oleju miały już wcześniej VW Passaty z silnikami 2.0 TDI.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które wersje mają pompowtryskiwacze?

1.9 TDI: awaryjne modele
Awarie silnika 1.9 TDI BXE dotyczą przede wszystkim auta wyprodukowanych w latach 2006-2008. Awarie zdarzały się średnio przy 100-150 tys. km. Czasem silnik ulegał zniszczeniu już po zaledwie 50 tys. km.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie wydaje mi sie ze problem tyczy sie tylko polskiego rynku :)
By caponeal -  23 gru 2013, 21:35
 -------
#113686
Ogólnie w firmie były 3 sztuki Golfów 1.9 BXE z czego w dwóch padły panewki i korbowód wyleciał blokiem. W jednym przy przebiegu 110tys a w drugim przy 130tys
Ja kupiłem trzeciego w którym korba nie wyleciała a, że zbliżał się do 200tys kilometrów myślałem, że u niego ta wada nie wystąpiła tym bardziej, że silnik chodził równo i cicho. Zero jakichkolwiek błędów na VCDS-ie
Niestety "kopytko wyskoczyło" 3tys kilometrów przed 200tysiącami :(
Jeszcze raz jakby ktoś podał od jakich kodów silnika pasują wały korbowe do bxe to byłbym super mega wdzięczny :)
By marmi m -  26 gru 2013, 12:06
 śląskie
#113820
Sądze że long live nie ma tu aż takiego znaczenia dla trwałości tych panewek, raczej będą wadliwie wykonane i do tego bez zamków...

Ja tylko dodam że mój do 160ysś latał na ll w niemczech
By MarcinK -  02 sty 2014, 20:57
 -------
#114357
Panowie czyli po części reasumując,nie trzeba sie aż tak bardzo bać silnika BXE szukając auta dla Siebie,jedyne co trzeba zrobić to zaraz po zakupie sprawdzić sprawe,i wymienić śruby i panewki na nowe, olej co 10-12 tys i powinien smigać.Chyba że wał bedzie również zmęczony przez wykończone panewki to dochodzi wymiana,lub szlif...Ide w dobrym kierunku?Niech mnie ktoś poprawi :D ponieważ bedę szukał auta z 1.9 w latach 2006-08.
By krisv -  03 sty 2014, 17:17
 mazowieckie
#114431
MarcinK pisze:Panowie czyli po części reasumując,nie trzeba sie aż tak bardzo bać silnika BXE szukając auta dla Siebie,jedyne co trzeba zrobić to zaraz po zakupie sprawdzić sprawe,i wymienić śruby i panewki na nowe, olej co 10-12 tys i powinien smigać.Chyba że wał bedzie również zmęczony przez wykończone panewki to dochodzi wymiana,lub szlif...Ide w dobrym kierunku?Niech mnie ktoś poprawi :D ponieważ bedę szukał auta z 1.9 w latach 2006-08.

B poprawny kierunek :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 58