Mettenoos pisze:Nieprawidłowa eksploatacja doprowadzić może każdy silnik do ruiny, w BLS problem panewek może i wystepuje ale daleko mu do problemu BXE. W BLS-ie jest dodatkowy problem który nie występuje w BXE a mianowicie rozrzedzanie oleju silnikowego olejem napędowym podczas nieprawidłowych procesów dopalania DPF i to najprawdopodobniej w pojednynczych przypadkach zabija BLSy
Nie wiem czy temat wypalania dpf nie był już aby opisywany w innym temacie jeśli tak to pozwolę sobie bezczelnie na moje spostrzeżenia odnośnie eksploatacji dpf, na podstawie mojego bls BM, ponieważ często spotykam się z stwierdzeniem " raz w tygodniu jadę przepalić dpf na autostradzie "co może być trochę mylne. A wiec w wersji BM na MFA jest wyświetlany optymalny bieg, i gdy rozpoczyna się proces wypalania dpf, komputer nakazuje mi nie schodzić poniżej 2tys obr. Wtedy też czuć lekkie " poszarpywania " pewnie ze względu na extra dawkę paliwa, która jest potrzebna do osiągnięcia temperatury wypalania. U mnie dzieje się to regularnie co ok. 380km. Ostatnio np. jechałem autostradą na odcinku 150km, przez 160km/h, zjechałem do miasta i co ? po 1 km jazdy miastem dpf zaczął się wypalać, ale trwało to krócej, pewnie ze względu na styl jazdy. Oczywiście to nie pojedynczy przypadek tylko typowy u mnie.
Reasumując, myślę ze sama jazda na autostradzie / trasie nie wypali dpf bez extra dawki paliwa (niewystarczająca temperatura) tylko go tak nie zapcha
O konsekwencjach tego napisał wyżej Mettenoos.