Strona 53 z 58

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 03 lip 2018, 11:45
autor: Bomber
Właśnie tego się obawiam. Jest jakiś sposób aby to zdiagnozować?

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 03 lip 2018, 12:05
autor: Mettenoos
jeśli telepie i grzechocze bardziej na gorącym silniku niż zimnym, jeśli ustaje po wciśnieciu sprzęgła to dwumas, nie ma innej diagnozy, jedyna to wyciągnięcie skrzyni i organoleptyczna diagnoza. Podstawowe pytanie ile przebiegu ma ten dwumas i jaki styl jazdy, czy przebieg który znasz jest rzeczywisty ale z tymi wszystkimi pytaniami odsyłam do tematu o dwumasie, jest takowy.

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 9:46
autor: vulture30
Skoda Superb 2 1,9 BLS z DPF, koniec 2009
185000km

Dopiero co kupiłem to auto, więc ciężko mi coś pewnego powiedzieć na temat użytkowania i wymian oleju.
Panewki wymienione zaraz po zakupie.

Zdjęcia poniżej
Obrazek
Obrazek

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 16:13
autor: przemq
ich czas się kończył, dobrze zrobiłeś od razu wymieniając

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 18:01
autor: Mettenoos
Przebieg prawdziwy? Masz pełną dokumentację?

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 18:06
autor: bartek1500
Kupiony w Polsce czy sprowadzony ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 18:55
autor: vulture30
Kupiony w Polsce. Przebieg prawdziwy z dużym prawdopodobieństwem bo to zawsze kolega od kolegi brał ale nie ma 100%.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka


Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 21:43
autor: Mettenoos
vulture30 pisze:
20 sie 2018, 18:55
kolega od kolegi brał ale nie ma 100%.
no właśnie, zawsze jest to "ale", ja miałem BLS, jeździ do dziś i ma 300 tys km na fabrycznych panewkach

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 22:55
autor: vulture30
Mettenoos pisze:
vulture30 pisze:
20 sie 2018, 18:55
kolega od kolegi brał ale nie ma 100%.
no właśnie, zawsze jest to "ale", ja miałem BLS, jeździ do dziś i ma 300 tys km na fabrycznych panewkach
Pytanie tylko w jakim są stanie. Może moje też by zrobiły 300. Zużyte są ale ciężko zgadnąć ile by pojezdzily. Doświadczony mechanik mówił że już niedługo. Teraz są nowe i silnik otrzyma odpowiednią opiekę to mam nadzieję będzie dobrze. Mechanik mówił też że zrobił już 15 takich operacji i jeszcze nikt nie wrócił z korbą ręku.

Wysłane z mojego SM-G800H przy użyciu Tapatalka


Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 20 sie 2018, 22:58
autor: Mettenoos
vulture30 pisze:
20 sie 2018, 22:55
Pytanie tylko w jakim są stanie.
nic nie jest wieczne, ale jak widać BLS-y robią podobne przebiegi jak BKC, BRU itp... zresztą ich panewki niczym się nie różnią, różnią się tylko eksploatacją tzn. sposobem eksploatacji. WYpada dodać że mój BLS to był 7GN, czyli bez DPF

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 10 lis 2018, 20:16
autor: AndrzejP4
Dziś wymieniłem panewki w 1.9tdi BMT (siedzi w ibizie 2007r). Ten silnik to bliźniak BLS.
Producent panewek Taiho. Przebieg autentyczny(!) 145tys.

Wszystkie panewki wyglądały nieźle ale....

...mały szok przeżyłem po odkręceniu 2 korby - panewki były lekko obrócone, około 10mm przesunięcia względem płaszczyzny podziału korby. Albo zaczęły się obracać same, albo w fabryce zamontowano je przekrecone. Przekręcenie nastąpiło w kierunku obrotu więc błąd fabryki jest dość mało prawdopodobny.
Śruby odkręcały się z właściwym oporem.


Obrazek

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 11 lis 2018, 8:01
autor: przemq
mają oryginalne oznaczenia wieśwagena czy może ktoś je już wymieniał?

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 11 lis 2018, 9:41
autor: AndrzejP4
Były znaki vw. Silnik dziewiczy, nie otwierany.

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 11 lis 2018, 13:49
autor: przemq
Taiho to chyba Japońska firma, myślałem że w tym roczniku będzie jakiś kolbenszit siedział

Re: BXE WADLIWE PANEWKI, KORBOWÓD 1.9 TDI

: 07 lut 2019, 21:52
autor: Rawcio
Panowie, doradźcie proszę.
1.9 TDI BXE auto z 2008, silnik (prawdopodobnie) też. Przy 260kkm korby powiedziały PA PA i wyszły na spacer. Po perypetiach wsadziłem kolejny silnik. Teoretycznie w tej chwili"nowy" silnik powinien mieć najechane około 300kkm. Szukałem wskazówek w wielu warsztatach i każdy odesłał mnie z kwitkiem, że nie ma sensu wymieniać panewek. Zalewam silnik Motulem 8100+ XClean, regularnie raz w miesiącu co około 10 tysięcy km jest wymieniany ze wszystkimi filtrami.
Ukierunkować jakoś "profesjonalnie" mechaników czy odpuścić temat skoro tyle jeździ bez problemu?