Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  03 cze 2013, 13:58
 mazowieckie
#99670
Przy biegu jałowym cisnienie jest male :P wiec tym sie nie ma co przejmowac. Powiedzialbym ze dzwiek jest taki nie tyle co swiszczy co swiergoli , taka powiedzmy popierdziawka z gwizdem . Nic dodac nic ujac. Jak chcesz dodatkowo szybko i nazwijmy to skutecznie zbic temp silnik niech silnik chodzi, wlacz ogrzewanie bez klimy na maksa i duzy nawiew szybko i skutecznie zbijasz wtedy temp czasem az na liczniku spada mi do dwoch kresek. Wtedy mam 1000% procentowa pewnosc ze sie schlodzilo wszystko. A najlepiej do zwyklego 1,9 tdi wpakowac chlodniczke oleju od 2,0 tdi koszt rzedu 50-70 zl za uzywke.

PS dla niedowierzających ze to EGR jak juz wam zacznie swiszczec to sciagnijcie wezyk dochodzacy do zaworu podcisnieniowego EGRa i powinno ustąpic:) tylko zawsze moze pozniej check engine wyskoczyc.W trybie dopalania spalin mamy dawke PALIWO + TLEN + SPALINY odlaczajac EGRa mamy dawke PALIWO + TLEN co ecu zalapie po wiekszej przeplywajacej masie powietrza. Dla samego testu mozna to zrobic :) kto co lubi :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 cze 2013, 22:40
 pomorskie
#99725
BRUNO55 pisze: Chyba miałeś na myśli że turbina się obraca ale nie pompuje .
ześ się nagadał w swoim poście a i tak jest to jednoznaczne :D , z niczym nie przesadziłem, co to za praca wirnika skoro pompowanie równa się ciśnieniu atmosferycznemu czyli zeru, wirnik może sobie latać ale nie ma z tego efektu, sam doszedłeś to takiego samego wniosku:
BRUNO55 pisze: w efekcie czego strona zimna nie wytwarza ciśnienia.
Awatar użytkownika
By Danielo -  03 cze 2013, 22:58
 dolnośląskie
#99728
volf pisze:a ten świst bardzo dobrze słychać jak się nie ma KAT'a :)

ja się podczepię ale z zaślepieniem EGR, co trzeba zrobić fizycznie ? tu jest zintegrowany i średnio "wiem" jak do tego podjeść.
Mozesz zaslepic cienka blaszka wejscie EGR do "przepustnicy" ale zapewne skonczy sie to check engine na blacie. Ja preferuje metode programowego wylaczenia EGR .
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  04 cze 2013, 8:20
 kujawsko-pomorskie
#99744
mettenos pisze:
ześ się nagadał w swoim poście a i tak jest to jednoznaczne :D , z niczym nie przesadziłem, co to za praca wirnika skoro pompowanie równa się ciśnieniu atmosferycznemu czyli zeru, wirnik może sobie latać ale nie ma z tego efektu, sam doszedłeś to takiego samego wniosku:
Napisałem że wirnik się obraca a nie stoi jak to Ty stwierdziłeś. A Ty przestań się czepiać i być złośliwym.
By volf -  04 cze 2013, 10:58
 -------
#99755
Danielo pisze:
volf pisze:a ten świst bardzo dobrze słychać jak się nie ma KAT'a :)

ja się podczepię ale z zaślepieniem EGR, co trzeba zrobić fizycznie ? tu jest zintegrowany i średnio "wiem" jak do tego podjeść.
Mozesz zaslepic cienka blaszka wejscie EGR do "przepustnicy" ale zapewne skonczy sie to check engine na blacie. Ja preferuje metode programowego wylaczenia EGR .
Mapę już mam gotową, to starczy ?

Tylko cieniutka blaszka ? a to się nie przepali ? gdzieś czytałem że EGR i tak się nigdy w 100% nie zamyka.
Awatar użytkownika
By Danielo -  04 cze 2013, 12:01
 dolnośląskie
#99763
Skoro juz programowo masz zrobione a masz jeszcze seryjne turbo i chlodnice spalin na miejscu to ja nie widze potrzeby zaslepiania mechanicznie . Jesli bedzie wieksze turbo i wywalisz chlodnice to po prostu zaslepiasz gruba blacha kolektor wydechowy a ciensza egr przy dolocie i to wszystko .
By volf -  04 cze 2013, 13:33
 -------
#99773
Danielo pisze:Skoro juz programowo masz zrobione a masz jeszcze seryjne turbo i chlodnice spalin na miejscu to ja nie widze potrzeby zaslepiania mechanicznie . Jesli bedzie wieksze turbo i wywalisz chlodnice to po prostu zaslepiasz gruba blacha kolektor wydechowy a ciensza egr przy dolocie i to wszystko .
jeszcze nie mam, leży na dysku :) ale tak stokowe turbo i chłodnica jest. Czyli jednym słowem nic mechanicznie nie robić ?
By bercik-20 -  06 cze 2013, 21:12
 pomorskie
#99955
Tylu kolegów na forum i nikt nie zareagował.

Po odpaleniu silnika zawory elektromagnetyczne (zespoł zaworów golf v , n 75 w starym golfie iv)) działaja tak aby powodowały max podciśnienie na przewodzie od gruszki turbo (jak wiemy podciśnienie jest wytwarzane przez vacum). Czyli sztanga turbiny jest zaciągana i idzie pełne doładowanie. Zwiększając obroty silnika zwiększamy predkość turbiny czyli dołądowanie. Dopiero jak doładowanie jest przekraczane z zadanym ingeruje zawór(zespoł zaworów magnetycznych sterowany ECU) poprzez zmniejszenie podciśnienia na gruszcze turbo czyli sztanga opada i zmniejsza doładowanie.
Reasumując
Po odpaleniu sztanga(gruszka) jest zaciągana - pełne doładowanie
Jeśli odłączymy przewód podciśnieniowy od sztangi (gruszki) turbo wtedy doładowanie jest najmniejsze - efekt uszkodzonego zaworu n75. Pozdrawiam
By Kris_6 -  27 paź 2015, 12:15
 podkarpackie
#198130
Czy orientuje się ktoś jakie oznaczenie ma zawór sterującym doładowaniem w Golfie V 1.9 tdi 105 km BKC? Znalazłem takie oznaczenie 1K0906627A ale nie wiem czy to akurat jest do BKC? Gdzie znajduje się dokładnie ten zawór w samochodzie bo nie moge go zidentyfikować? Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 paź 2015, 22:34
 pomorskie
#198189
Kris_6 pisze: Gdzie znajduje się dokładnie ten zawór w samochodzie bo nie moge go zidentyfikować? Z góry dzięki za odpowiedź.

Blok zaworów magnetycznych w BKC BRU BKD AZV oraz w późniejszym BXE a także BXF /w którego skład wchodzi dawny N-75/

Obrazek


Obrazek

Dodano po 13 minutach 17 sekundach:
Kris_6 pisze: Znalazłem takie oznaczenie 1K0906627A ale nie wiem czy to akurat jest do BKC?
to nie jest z BKC, to jest "przetwornik ciśnienia" dla silników z DPF o oznaczeniach BLS/BMM

Obrazek