Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  05 gru 2016, 20:28
 wielkopolskie
#243847
Więc moje wieczorne spostrzeżenia :pepsi:
1. Wyłączone nagrzewanie, auto nagrzewa się najszybciej i trzyma ładnie.
2. Na włączonym climatronicu auto nagrzewa się wolniej, brakuje do środka około 2-3 kreski i wolno dochodzi do środka.
3. Na włączonym econie najgorzej się nagrzewa, chyba najdłużej i tak naprawdę zabrakłoby mi drogi aby się rozgrzał xD Gdy wyłączyłem wszystko i autko się rozgrzało i dobiło do środkowej kreski włączyłem ekon i wskazówka spadła 2-3 kreski w dół.
By Przemo -  06 gru 2016, 10:01
 dolnośląskie
#243871
Koledzy zauważyłem wczoraj takie zachowanie u siebie
trasa 300 km, -1,5 stopnia na zewnątrz, auto ładnie trzymało 90 stopni (wg wskazówki w zegarach, wiem że ma ona dużą tolerancję), dojeżdzam do miasta, zwalniam, wiadomo światła, skrzyżowania itp i wskazówka opadła o jakieś 2 kreseczki, chwilę auto postało na włączonym silniku, bieg jałowy i o jeszcze jedną kreskę wskazówka spadła, ruszyłem przejechałem kilka km i znowu prawie dobiła do 90 stopni.
Wcześniiej w Golf IV 1,9 90 KM wskazówka jak już osiągnęła 90 stopni to trzymała bez względu na otoczenie i sposób jazdy, a jak jest tutaj ? Czy wskazania są bardziej wrażliwe ? Czy zawsze wam trzyma 90 stopni po nagrzaniu czy też zmienia się to?
Tydzień temu zmieniony termostat na nowy VW bo nie działał już stary, cały czas jechałem z włączonym klimatronikiem w trybie manual (nie eco).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 gru 2016, 12:41
 pomorskie
#243874
tak ma się prawo dziać gdy silnik nie jest obciążony czyli na jałowym, w korkach itp ... ale przy zdecydowanie niższych temperaturach, na pewno nie przy tylko - 1,5 stC, moim zdaniem termostat nie trzyma parametrów. Na pewno w autach z zaślepionym EGR silnik będzie dłużej się nagrzewał i będzie miał tendencję do większych wahań temperatury przy niskich temperaturach, wystarczy sobie podłączyć w czasie jazdy aplikację torque na smartfona, wszystko będzie jak na tacy. Właśnie wczoraj sprawdzałem Cytrynę C4 1.6 HDI, kolega się skarży że nie osiąga licznikowego 90 st tj. 3 kresek tylko 2 kreski, aplikacja torque pokazała że trzecia kreska wskaźnika na desce rozdzielczej wskakuje przy 84 stopniach odczytu ECU, generalnie w czasie jazdy temperatura się wahała od 78-84 st, w korkach spadała nawet do 75 st a nie było mrozu
By Przemo -  06 gru 2016, 21:44
 dolnośląskie
#243891
Ok, chyba już mam diagnozę. Dziś po pracy załatwiałem sprawy w mieście i przez kilkanaście km przy temp. zewnętrznej 2 st C na klimatroniku można było odczytać temp. max jaką osiągnął silnik 70 st C (na wskaźniku wiadomo strzałka była już w pionie). Także wydaje mi się że będę jeszcze raz musiał wymienić/reklamować tygodniowy termostat :(
Co do samego termostatu to co polecacie oryginał VW (w serwisie pytałem 115 zł, na allegro 50 zł, ja w sklepie kupiłem też za 50 zł) czy Wahlera za 30 zł? Jak widać ten oryginał coś kiepsko zadziałał.
By bajbus -  19 sty 2017, 17:12
 śląskie
#246246
Witam. Panowie pacjent to golf V 2006 silnik BXE 1,9 TDI 105 km. Jadąc ostatnio w trasie ok 180 km przy średniej prędkości ok 100km/h zauważyłem, że silnik nie osiągnął zegarowego 90 stopni tylko wskazówka do tej ostatniej kreseczki przed 90. Temperatura zewnętrzna była ok minus 10. Czy przy takiej temp po takim czasie jazdy silnik nie osiągnie pełnego 90 czy tu wina termostatu. Moje drugie pytanie na drugi dzień temp w nocy spadła do ok minus 20 stopni jak odpaliłem auto to zaczęła migać na czerwono kontrolka od temp wody. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu już przestała czy to coś ma wspólnego jedno z drugim. Czy wina mrozów z tą kontrolką. Co tu sprawdzić w pierwszej kolejności. Teraz jak już mrozu są mniejsze to kontrolka się nie zapaliła, natomiast silnik po przejechaniu kilku kilometrów nie łapie pełnych 90 stopni tylko jest tak ok na jednej dwóch kreskach przed 90 stopni, dodam że w środku się nagrzewa.

Gdzie szukać przyczyny czy to termostat, jak go sprawdzić bez wyjmowania.
Awatar użytkownika
By Tyson -  19 sty 2017, 18:12
 mazowieckie
#246248
Według mnie termostat do wymiany. Polecam zakup w ASO.
Płyn chłodniczy jest cieczą, a jak wiadomo ciecz pod wpływem temperatury zmienia swoją objętość. Dolej płynu prawie na maxa i przy duzych mrozach bedzie ok.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 sty 2017, 21:00
 pomorskie
#246261
Tyson pisze:Według mnie termostat do wymiany. Polecam zakup w ASO.
popieram, przy takim obciążeniu musi trzymać minimum 80 st ECU co daje 90 licznikowe

Płyn chłodniczy jest cieczą, a jak wiadomo ciecz pod wpływem temperatury zmienia swoją objętość. Dolej płynu prawie na maxa i przy duzych mrozach bedzie ok.
a nawet ciut powyżej max
By bajbus -  19 sty 2017, 21:37
 śląskie
#246267
Koledzy dziękuję za szybką odpowiedź. Płynu dolałem zaraz jak tylko pojawił się ten sygnał i kontrolka na wskaźnikach.
Teraz jest ok, czyli mówicie, że to termostat skoro nie dogrzewa do pełnych 90C, czy wymiana jest skomplikowana i trzeba robić w warsztacie czy idzie to samemu ogarnąć. Czy podczas wymiany termostatu trzeba jakoś odpowietrzać układ czy tylko dolać płynu, trzeba to robić natychmiast czy mogę poczekać z tym do wiosny ?.
Awatar użytkownika
By Tyson -  20 sty 2017, 19:48
 mazowieckie
#246311
Nawet przy wyjętym termostacie mozesz jeździć, silnika na pewno to nie zabije.
Najbardziej optymalna temperatura dla silnika to wlasnie 90*. Jak silnik nie osiąga tej temp to efektem ubocznym moze byc nieco wieksze spalanie, ale u Ciebie jak osiaga 80 to pewnie bedzie to niezauważalne.
Czy mozesz sam wymienić? Oczywiście, że możesz pod warunkiem że posiadasz narzędzia i podstawową wiedzę mechaniczną.
Dolewasz plyn, rozgrzać silnik do 90, uklad sam sie odpowietrzy. Po odpowietrzeniu skontrolować poziom płynu i w razie potrzeby dolać.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 sty 2017, 21:32
 pomorskie
#246318
Tyson pisze: Jak silnik nie osiąga tej temp to efektem ubocznym moze byc nieco wieksze spalanie,
więcej wilgoci w silniku, zwiększona jego korozja wewnętrzna i przyspieszone zużyce, więcej majonezu pod korkiem i w odmie, chłodniej w kabinie, to chyba tyle :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11