Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Tyson -  09 paź 2016, 23:10
 mazowieckie
#240565
jeżeli wskazania dosyć szybko się zmieniają to stawiałbym na czujnik temperatury silnika.
dla pewności, gdy skoczy na 88 i za chwilę spadnie na 50 to sprawdź dolny wąż od chłodnicy (powrót) jeżeli jest zimny, tzn, że termostat nie puścił i jest ok.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2016, 8:18
 pomorskie
#240581
nikodem pisze:Panowie a u mnie jest taki problem, że wskazówka temperatury silnika zaczęła dosłownie świrować przejeżdżam kilka dobrych kilometrów wskazówka w ogóle się nie rusza po chwili skoczy na około 88 stopni i zaraz znowu spadnie do 50 potem znowu 88 i tak co jakiś czas czyżby termostat był by do wymiany??
jak wskazówka działa zero-jedynkowo tzn. gwałtownie podskakuje albo opada to na 99% czujnik do wymiany, sprawdź i popraw na początek wtyczkę ale raczej do wymiany, miałem identycznie w lupo, jeśli to gwałtowne zmiany to termostat nie ma nic z tym wspólnego
By nikodem -  10 paź 2016, 11:00
 małopolskie
#240610
Mettenoos pisze:
nikodem pisze:Panowie a u mnie jest taki problem, że wskazówka temperatury silnika zaczęła dosłownie świrować przejeżdżam kilka dobrych kilometrów wskazówka w ogóle się nie rusza po chwili skoczy na około 88 stopni i zaraz znowu spadnie do 50 potem znowu 88 i tak co jakiś czas czyżby termostat był by do wymiany??
jak wskazówka działa zero-jedynkowo tzn. gwałtownie podskakuje albo opada to na 99% czujnik do wymiany, sprawdź i popraw na początek wtyczkę ale raczej do wymiany, miałem identycznie w lupo, jeśli to gwałtowne zmiany to termostat nie ma nic z tym wspólnego
Sprawdziłem tak jak radziłeś poprawilem wtyczke i faktycznie poprawilo sie nie swiruje tak czesto ale jeszcze mu odwala no i nie jest w stanie pokazac na liczniku 90 stopni tylko max jakies 85 czyli faktycznie bedzie do wymiany czujnik temperatury
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2016, 11:03
 pomorskie
#240612
czujnik do wymiany ale kupuj oryginalny taki jaki przewidział producent, być może kiedyś ktoś juz wymieniał i właożyl niekoniecznie dobry i dlatego nie dochodzi do 90 stopni, jesli po wymianie na oryginał nadal nie będzie osiągał 90st to termostat również do wymiany
By nikodem -  10 paź 2016, 15:48
 małopolskie
#240633
czujnik wymieniony przestał wariować ale osiągnie temp 90 stopni po chwilki spadnie na 88 potem znowu ma 90 i tak co jakis czas ale nie swiruje tak jak wczesniej czyli co pewnie jeszcze termostat bedzie do wymiany ?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2016, 15:50
 pomorskie
#240634
nikodem pisze:czujnik wymieniony przestał wariować ale osiągnie temp 90 stopni po chwilki spadnie na 88 potem znowu ma 90 i tak co jakis czas ale nie swiruje tak jak wczesniej czyli co pewnie jeszcze termostat bedzie do wymiany ?

tak na marginesie po czym stwierdzasz że spada z 90 na 88? Generalnie taka różnica na zegarach jest niezauważalna

Dodano po 2 minutach 17 sekundach:
poza tym różnica 2 st nie ma wpływu na pracę silnika, już 80 stopni w ECU jest w pełni optymalna temperaturą pracy, zanim wymienisz termostat sprawdź w blokach pomiarowych faktyczne temperatury, jeśli nie spada poniżej 80 st to zostaw tak jak jest

Dodano po 13 minutach 8 sekundach:
poczytaj sobie opis i komentarz do bloku 007 https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=9777
By nikodem -  10 paź 2016, 16:34
 małopolskie
#240638
to sprawdzic moge w zagladce engine a pozniej bloki pomiarowe ? tak zrobilem nie wiem czy dobrze wskazowka byla na 90 stopni na vcds pokazywal ponad 80 i rosla do gory ale powoli ale gdy wlaczylem nawiew na przod temeratura zaczela spadac
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2016, 16:40
 pomorskie
#240639
nikodem pisze: wskazowka byla na 90 stopni na vcds pokazywal ponad 80
i tak ma być, czyli wszystko w porządku
ale powoli ale gdy wlaczylem nawiew na przod temeratura zaczela spadac
to normalne na biegu jałowym czyli bez obciążenia
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  05 gru 2016, 11:25
 wielkopolskie
#243819
Jak wygląda u was rozgrzewanie się silnika w takie dni jak teraz tzn. rano około -3st? Ile km musicie przejechać żeby wskazówka się podniosła i potem stanęła na środku wskaźnika?
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  05 gru 2016, 13:28
 dolnośląskie
#243825
tak do 90. wszystko zależy jaka jazda, czy korki czy w miarę normalna jazda po mieście czy trasa. w moim aucie po około 7 km przy tej temperaturze wskazówka jest na 90 stopniach. żadnych dmuchaw nie dotykam. jak ustawiam w lecie tak samo mam w zimie. climatronic na auto, wyłączone wszystkie econy-srajdony i temperatura ustawiona na 22 stopnie.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 gru 2016, 17:32
 pomorskie
#243835
A-R-T-U-R pisze: temperatura ustawiona na 22 stopnie.
zmarzlak :tooth:

Dodano po 2 minutach 56 sekundach:
A-R-T-U-R pisze:tak do 90. wszystko zależy jaka jazda, czy korki czy w miarę normalna jazda po mieście czy trasa. w moim aucie po około 7 km przy tej temperaturze wskazówka jest na 90 stopniach. żadnych dmuchaw nie dotykam. jak ustawiam w lecie tak samo mam w zimie. climatronic na auto, wyłączone wszystkie econy-srajdony i temperatura ustawiona na 22 stopnie.
ważniejsze aby trzymał optymalną temperaturę niż to czy po km wte w czy wewte /lub w tę i we w tę :) / ją osiągnie, ja w swoim BRU też musiałem około 10-12 km jechać w ujemnych temperaturach zanim osiągnął licznikowe 90st
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11