Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  16 lut 2017, 21:22
 wielkopolskie
#247709
Panowie pozwole sobię wrócić do tematu niskiej temp silnika i termostatu.
W moim przypadku jest tak, że wskazówka osiąga pion czyli 90st, czasem z niej lekko spada ale po czasie wraca jednak czytając temp odczytaną z panelu climatronica (kanał 19-2) max ile osiągnął silnik przy pionowej wskazówce to 75st. Teraz pytanie czy to wina uszkodzonego termostatu czy czujnika? W VCDS nie ma błędów.

W jaki termostat uderzać, ori czy wahler?
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  21 mar 2017, 21:40
 wielkopolskie
#249259
@bajbus
Po moim przypadku mogę śmiało stwierdzić, że jeśli samochód nie osiągał 90st zimą to w ciepłe dni także nie będzie tego osiągał. Wskazówka przy +5st pokaże ci 90st, a tak naprawdę popsuty termostat otworzy ci już przy 70-75 i dalej nie pójdzie za cholerę. Chyba, że się odwiesi na jeden dzień w co wątpię.

50zł za ori + ewentualna robocizna to nie wydatek moim zdaniem, a autko ma cieplutko i my też :tooth:
By bajbus -  23 mar 2017, 8:13
 śląskie
#249320
Witam, czy podczas wymiany termostatu trzeba spuszczać cały płyn z układu. wie może ktoś który to wąż? . Czy jak nie spuszczę płynu to po wykręceniu termostatu wyleci cały płyn.

Panowie pisałem wcześniej o nie dogrzanym silniku i wszytko wskazywało, że termostat do wymiany.
Teraz wiadomo jest ciepło to silnik też szybciej się nagrzewa. Wskazówka na liczniku trzyma 90 stopni w pionie, natomiast sprawdziłem temperaturę na klimatroniku w dodatkowych opcjach na pozycja 19 kanał 2 i tam jest 85 stopni.
Sprawdziłem również węże w samochodzie ten który idzie z termostatu do chłodnicy był ciepły gorący, i jeszcze ten drugi do idzie z góry chłodnicy również ciepły.

Czy to w dalszym ciągu termostat do wymiany. co myślicie jak go sprawdzić, pytam żeby tylko go na sztukę nie wyciągać i nie rozbierać.
By BSA -  31 mar 2017, 20:19
 dolnośląskie
#249843
Miałem podobnie, na zegarze wskazania 70-60 st, wahała się wskazówka. Wymieniłem czujniki termostat i jeszcze kilka innych części, jednak winowajcą okazała się przetarta wiązka biegnąca gdzieś w pobliżu dolnego przewodu chłodniczego, przed chłodnicą. Ponoć wiązka w tym miejscu lubi się przecierać. Biegnie tam przewód podający temperaturę m.in. do liczników.
By stelmi75 -  23 kwie 2017, 19:41
 lubelskie
#250970
U mnie objawy niedogrzania silnika temperatura na wskaźniku 60-70 czasami spada na 50 i waha sie do 70 na klimatronic pokazuje max.68 Wymieniłem ten czujnik przy głowicy i nic ,przewód u góry ciepły a ten na dole chłodny ,czy ten drugi czujnik przy chłodnicy odpowiada za temperaturę ,czy to wina termostatu , z skąd takie szybkie spadki temp 50-80.
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  23 kwie 2017, 20:51
 wielkopolskie
#250972
bajbus pisze:sprawdziłem temperaturę na klimatroniku w dodatkowych opcjach na pozycja 19 kanał 2 i tam jest 85 stopni.
Zależy po ile km pokazuje Ci te 85st, bo jeśli w miarę szybko to jest ok, bo termostat nowy otwiera przy 87st.
Ja bym na Twoim miejscu na początku obserwował te temp, bo może parę razy termostat po prostu się zawiesił co nie oznacza, że problem nie wróci.
stelmi75 pisze:U mnie objawy niedogrzania silnika temperatura na wskaźniku 60-70 czasami spada na 50 i waha sie do 70 na klimatronic pokazuje max.68 Wymieniłem ten czujnik przy głowicy i nic ,przewód u góry ciepły a ten na dole chłodny ,czy ten drugi czujnik przy chłodnicy odpowiada za temperaturę ,czy to wina termostatu , z skąd takie szybkie spadki temp 50-80.
Na moje to wina termostatu
Sprawdź sobie jeszcze tak: https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?p=247976#p247976
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 kwie 2017, 21:29
 pomorskie
#250975
stelmi75 pisze:U mnie objawy niedogrzania silnika temperatura na wskaźniku 60-70 czasami spada na 50 i waha sie do 70 na klimatronic pokazuje max.68 Wymieniłem ten czujnik przy głowicy i nic ,przewód u góry ciepły a ten na dole chłodny ,czy ten drugi czujnik przy chłodnicy odpowiada za temperaturę ,czy to wina termostatu , z skąd takie szybkie spadki temp 50-80.
wpierw na zupełnie zimnym silniku sprawdź odczyty czujników w kanale 007 sterownika silnika, tutaj masz opis i komentarz https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=9777 jeśli są zbliżone to termostat do wymiany, zresztą objawy wskazują na puszczający termostat
By stelmi75 -  24 kwie 2017, 20:20
 lubelskie
#251023
Dzięki jutro sprawdzę i wymienię termostat .

Dodano po 11 minutach 52 sekundach:
Jeszcze pali sie czasmi check i pisze; systeme d'échappement atelier.

Dodano po 23 godzinach 36 minutach 1 sekundzie:
Po wymianie termostatu trzyma na wskaźniku 90 ,a odczyt z climatornic na 19,2 - 82
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 kwie 2017, 21:00
 pomorskie
#251129
stelmi75 pisze: Po wymianie termostatu trzyma na wskaźniku 90 ,a odczyt z climatornic na 19,2 - 82
i jest OK

stelmi75 pisze:
Jeszcze pali sie czasmi check i pisze; systeme d'échappement atelier.
coś z systemem spalin, potrzebny odczyt błędów VCDSem, możliwe że EGR szwankuje
By stelmi75 -  04 maja 2017, 18:29
 lubelskie
#251399
Witam temat powrócił temperatura 90 a czasami mniej włącza się wentylator nawet przy 50 stopni,jak go przegoniłem 160 to ten dolny też był gorący ale wentylator pracował ,teraz po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu zaraz załącz się wentylator check świeci i komunikat EMISSIONS WORKSHOP,termostat nowy czujnik w bloku tez ,vcds pokazuje błąd czujnik wysoka temperatura ,mechanik twierdzi ze to coś w elektryce .
By stelmi75 -  04 maja 2017, 18:40
 lubelskie
#251401
nie wiem numeru- czujnik wysoka temperatura

Dodano po 23 minutach 27 sekundach:
morze przetarta wiązka od czujnika , czy po włączeniu zapłony tam na kostce powinno byc napięcie 12v

Dodano po 36 sekundach:
za co odpowiada ten czujnik przy chłodnicy
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11