Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 maja 2017, 21:30
 pomorskie
#251422
stelmi75 pisze:nie wiem numeru- czujnik wysoka temperatura

Dodano po 23 minutach 27 sekundach:
morze przetarta wiązka od czujnika , czy po włączeniu zapłony tam na kostce powinno byc napięcie 12v

Dodano po 36 sekundach:
za co odpowiada ten czujnik przy chłodnicy
pracą wentylatorów raczej steruje bezpośrednio przekaźnik a nie czujnik temperatury, jeśli jakiś czujnik temperatury ma przetartą wiązkę to ma minusowe wskazania o ile się nie mylę, tak jest np. z czujnikiem temp. płynu chłodniczego, jeśli wiązka jest uszkodzona to wskazuje - 52 stopnie czy coś w tym stylu

przede wszystkim @stelmi75 należy zrobić odczyt czujników temp. na zimnym zupełnie silniku programem VCDS lub VAS, po drugie podać konkretny błąd VCDS lub VAS
Awatar użytkownika
By Zdravko -  13 sty 2018, 13:26
 łódzkie
#260969
Witam, miałem problem z opadającą wskazówką temperatury w trakcie jazdy.

Mechanik wymienił mi termostat (na oryginał ASO) i teraz jest taki problem że ów termostat się nie otwiera a wąż za termostatem jest zimny po przejechaniu kilkunastu kilometrów ale załączają się wentylatory.

Temperatura na zegarach dochodzi do 90' i stoi w miejscu a w blokach pomiarowych mam max 91-92 stopni.

Błędów zero, ogrzewanie mam, aktualna temperatura na zewnątrz to 0 stopni

Bardzo proszę o pomoc
Dziękuję

1.9 TDI 105KM BKC
By Scaren -  11 sty 2020, 16:59
 małopolskie
#279468
Witam. Mam dziwny problem. Stawiam że to termostat, ale chcę się upewnić. Jadąc samochodem wskazówka idzie normalnie do 90*, dodam że climatronic ustawiony na 20*. Ale gdy się gdzieś zatrzymam, to po kilku minutach temperatura na blacie spada powoli do 70-75*. Ruszając wskazówka powoli wraca do 90. Sytuacja się trochę zmienia jak wyłączę całkowicie climatronic. Wtedy nawet jak stoję na w miejscu oczywiście cały czas silnik odpalony, to temperatura stoi na 90*, nie spada. Z ciekawości wszedłem do menu serwisowego climatronic, i ze znalezionej informacji w internecie odnośnie temperatury silnika ustawiłem na -19.2, temperatura tam podczas jazdy waha się między 72-74.
Awatar użytkownika
By JIM -  11 sty 2020, 17:06
 śląskie
#279469
Miałem podobnie z passatem 1.9 tdi, na początku zdiagnozowali mi problem z czujnikiem temperatury, po czym okazało się, że to termostat.
Zapytałem po czym wywnioskowali, że to czujnik, to mi powiedzieli że taki błąd wskazywał VAG COM.

Sprawdzałeś pod komputerem czy masz jakieś błędy?
Awatar użytkownika
By Cimek -  12 sty 2020, 8:01
 opolskie
#279477
Może faktycznie uszkodzony czujnik, zobacz przy jakich wartościach załączają się wiatraki przy chłodnicy. Ja jak miałem uszkodzony, to zaraz po odpaleniu wiatraki na full.
By Scaren -  13 sty 2020, 14:47
 małopolskie
#279504
Termostat sprawdzony, działa poprawnie. Błędów brak, wiatraki nie włączają się w ogóle. Powietrze grzeje ciepłe, wskazówka normalnie idzie do 90*, ale tak jak pisałem jak stoję w miejscu i mam włączone ogrzewanie na 20* z prędkością 2-3, a silnik jest nagrzany do 90* według blatu to wskazówka powoli spada. Jak mam całkiem wyłączony to na blacie pokazuje tak jak ma być. Więc już sam nie wiem czy zostawić to jak jest, czy jeździć dalej. Podejrzewam że jak temperatury na zewnątrz będą wyższe to nie będzie tego problemu. Czekam na dalsze pomysły, i dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 sty 2020, 15:19
 pomorskie
#279507
Powietrze grzeje ciepłe, wskazówka normalnie idzie do 90*, ale tak jak pisałem jak stoję w miejscu i mam włączone ogrzewanie na 20* z prędkością 2-3, a silnik jest nagrzany do 90* według blatu to wskazówka powoli spada.
temperatura na postoju na biegu jałowym, podczas gdy silnik nie jest obciążony, ma prawo spaść poniżej 90 st. C, tylko pytanie w jakich temperaturach bo w dodatnich nigdy mi się to nie zdarzało, aczkolwiek przy włączonym nadmuchu jest to możliwe i raczej oczywiste, w minusowych owszem i tak jak już pisałem, to nie jest usterka
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 sty 2020, 17:32
 pomorskie
#279511
Scaren pisze:
13 sty 2020, 17:17
Zastanawia mnie tylko dlaczego gdy temperatura na blacie jest na 90* w czasie jazdy, to na climatronicu na kanale -19.2 pokazuje max 75*
bo zczytuje dokładne parametry z ECU, w zestawie wskaźników wskazanie jest przybliżone i już 90 st na blacie to 75 stopni w rzeczywistości
By Scaren -  13 sty 2020, 17:43
 małopolskie
#279512
bo zczytuje dokładne parametry z ECU, w zestawie wskaźników wskazanie jest przybliżone i już 90 st na blacie to 75 stopni w rzeczywistości
Problem w tym, że jeżdżąc nawet godzinę bez przerwy, to więcej niż 75 st na climatronicu nie pokaże :/
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 sty 2020, 18:30
 pomorskie
#279513
Zmierz rzeczywistą temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym, np. takim termometrem
Obrazek


wymień termostat tylko oryginalny, od samego pisania nic się nie zmieni, jak się chce poprawy to trzeba działać nawet jeśli to jest obarczone ryzykiem braku sukcesu. Termostat nie jest drogi
Awatar użytkownika
By JIM -  13 sty 2020, 18:57
 śląskie
#279515
wojtas4589 pisze:
13 sty 2020, 14:58
Też tak mam. Zmiana termostatu w moim przypadku nic nie dała. Nauczyłem się to ignorować, Tobie też to radzę 😉
Dokładnie, ja z tym przejeździłem 60 tys. km i auto pewnie do dzisiaj jeździ :oczko: , u mnie spadki temperatury zaczęły się od ok. +5°C i niżej. Jeżeli silnik się dogrzewa podczas jazdy do odpowiedniej temperatury to nie ma strachu, no chyba że bardzo to przeszkadza to trzeba szukać dalej ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11