Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By jacek_85 -  15 lip 2013, 12:40
 małopolskie
#102009
Mam wrażenie, że od pewnego czasu auto więcej pali. W trasie stosując się do podstawowych zasad w miarę oszczędnej jazdy (90/100km, V bieg) osiągam to co kiedyś pozwalając sobie na chwile szaleństwa na drodze (wyprzedzanie pod górke kilka aut z wykorzystaniem max momentu obrotowego, 100-110km/h, IV bieg). Nie pisze ile na 100km bo każdy jeździ inaczej i po różnym terenie.
Moje spostrzeżenia to ok. 1l w trasie (biorąc pod uwagę zmianę stylu jazdy na bardziej eco), a miasto to już większa rozbieżność - kiedyś bez problemu było w granicach 6-6,5. Teraz to jest w granicach 8. Proszę mi nie pisać, że to jest normalne spalanie - może inaczej - to jest normalne spalanie dla osoby która nie umie jeździć oszczędnie po mieście i w korkach, cieszy się, że ma diesla i mu pali 8 a innym benzynowcom 10-12l.

Jeśli chodzi ze strony technicznej:
- vcds - brak błędów,
- auto po wymianie czujnika różnicy ciśnienia spalin
- dpf w porządku
- filtry wymianiane
- paliwo dobrej jakości (lałem bp ultimate w zimie, teraz zwykłe bp)
- sprawdzone mapy spalania
- sonda lambda też niby ok...

....,ale nadal męcze mechanika, że jedyna opcja to coś z sondą lamba lub też z czujnikami temp spalin (sprawdzone chyba tylko napięcie czy działa i czy mieści się w zakresie swojej pracy)

2 sytuacje kiedy podwyższone spalanie daje o sobie znać:
- jazda na luzie z górki i spalanie rzędu 5-10l a nawet więcej, zależne od prędkości toczenia się, odcinek 500m co najmniej
- ruszanie z I biegu z minimalnym gazem
Jakieś sugestie?
By jacek_85 -  15 lip 2013, 23:19
 małopolskie
#102052
Raz tylko przyglądałem się dobrze właśnie spalaniu przy jeździe na luzie jak to wygląda. Mianowicie zaraz po wymianie dwumasu przykuło uwagę, że gdy dojeżdżałem do auta przede mną czy też skrzyżowania oczywiście na biegu, a później luz i jeszcze auto samo się dotoczyło te pare m to pamiętam było spalanie 3 do 5 l/100 (i uwaga - wraz z coraz mniejszą prędkością toczenia się wcale spalanie nie było coraz większe - wtedy to była loteria) - i wtedy to było dla mnie dziwne, ale w pewnym momencie to się unormowało i niezależnie czy jechałem 5km/godz czy 80km/h pokazywało coś koło 1l.

Unseen nie możesz też porównywać silnika 2.0 170km z 1.9 105km :) Rozumiem twój tok myślenia i zasadę liczenia tego spalania na luzie. Nie czepiałbym się jakby auto tak samo zachowywało się cały czas odkąd znalazło się w moich rękach. Pozostaje mi czekać, aż głos zabiorą osoby z bls-em najlepiej.

Nie pisałem tego wcześniej bo czekałem na jakąś odp, ale to podwyższone spalanie w moich subiektywnych odczuciach zmieniło się w chwili zapalenia kontrolki check engine już parę miechów temu. Wtedy bardziej przejmowałem się tym błędem, że to dpf się odzywa, ale okazało się, że to sam czujnik padł. Wymieniony, błąd skasowany i od tego czasu jeżdżę z wrażeniem, że auto jednak pali więcej jak kiedyś. Jeśli odcinek ok 30km potrafiłem pokonać kilkakrotnie z wynikiem 3.9l/100km (1/2 teren górzysty, 1/2 prosta droga) a teraz w takich samych warunkach max co mi się udało to 4.5l/100km.

W ASO pytałem o ten czujnik czy wykonuje się jakąś jego adaptację lub cokolwiek podobnego (np. czy w przypadku awarii czujnik nie zapisuje do komputera jakichś swoich wartości, które po wymianie czujnika i skasowaniu błędu i tak pozostają w pamięci komputera, chyba że wartości te zostaną wyzerowane, czy też ustawione jako domyślne, co można by uznać właśnie za adaptację tego czujnika) jednak jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. A wiadomo przecież, że w tdi-kach od spalin zależy czy auto więcej paliwa ma wziąć czy mniej. Za to zachęcali żeby przyjechać na komputer i dać im za to 250 zł :)

Gdzie ci forumowicze z bls-ami??
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 lip 2013, 0:00
 pomorskie
#102055
jacek_85 pisze:
Gdzie ci forumowicze z bls-ami??
choćby tutaj :D ale ja nie pasuję do tematu bo mój BLS nie przekracza mi 5 litrów /większość trasa/, jak jeżdżę wyłącznie po mieście to około 7 litrów, z tego co piszesz przy opisanym sposobie jazdy moim zdaniem spala trochę dużo
By hubson77 -  16 lip 2013, 11:29
 mazowieckie
#102078
Też mam BLSa, niestety nie znam dokładnej odpowiedzi na Twoje pytania, ale ja bym szukał przyczyny w okolicach DPF.
Ostatnio zauważyłem w moim Golfie różnicę w spalaniu. W każdy weekend pokonuję taką samą trasę 2 x 130 km. od trzech tygodni zmieniło się to, że w tygodniu samochód w ogóle nie jeździ po mieście(do tej pory jeździł też po mieście pon-pt.)
Różnica jest taka, że średnio na tym odcinku spalanie wynosiło 5,7 - 5,8 ostatnio bez najmniejszego problemu osiągam 5,2 -5,3. Wiem, że wszystko wpływa na spalanie, ale tę trasę pokonuję prawie każdego weekendu od 2,5 roku i styl jazdy ten sam, z tym samym obciążeniem itp.
Wydaje mi się, że problem tkwi w zapełnieniu DPF, jak jeździłem po mieście bardziej się zapełniał i w trasie były trochę wyższe wyniki spalania. Teraz jeżdżę tylko w trasie sadzy jest mniej i spalanie mniejsze.
Niestety nie mogę tego potwierdzić cyferkami bo nie mam VCDSa ale tak to wygląda w moim BLS.

może u Ciebie winowajcą jest DPF, nie jest zapełniony na tyle aby uruchomić proces wypalania, ale to co jest nagromadzone wpływa na większe spalanie?

Podajesz też, że zaobserwowałeś różnicę z 3,9 na 4,5 litra. Jeśli to nie dpf to może coś na co nie zwróciłeś uwagi, np zmiana opon z większymi oporami toczenia, za niskie ciśnienie.. warto też sprawdzić układ hamulcowy czy koła na podnośniku obracają się bez większych oporów.
By jeffrey -  16 lip 2013, 22:54
 wielkopolskie
#102107
A co moze miec wpływ na spalanie na wolnych obrotach na luzie?
Ostatnio wychodzi mi ok 0,8l/h i mam wszystko wyłaczone no ew. swiatła mijania włączone... Kiedys miałem 0,6l/h nawet zimą...
By jacek_85 -  16 lip 2013, 23:57
 małopolskie
#102111
unseen pisze:Nie robiles jeszcze jakiś wymian typu rozrzad ?


Dopiero przed. Auto ma 200tyś przebiegu.
hubson77 pisze:Też mam BLSa, niestety nie znam dokładnej odpowiedzi na Twoje pytania, ale ja bym szukał przyczyny w okolicach DPF.
Ostatnio zauważyłem w moim Golfie różnicę w spalaniu. W każdy weekend pokonuję taką samą trasę 2 x 130 km. od trzech tygodni zmieniło się to, że w tygodniu samochód w ogóle nie jeździ po mieście(do tej pory jeździł też po mieście pon-pt.)
Różnica jest taka, że średnio na tym odcinku spalanie wynosiło 5,7 - 5,8 ostatnio bez najmniejszego problemu osiągam 5,2 -5,3. Wiem, że wszystko wpływa na spalanie, ale tę trasę pokonuję prawie każdego weekendu od 2,5 roku i styl jazdy ten sam, z tym samym obciążeniem itp.
Wydaje mi się, że problem tkwi w zapełnieniu DPF, jak jeździłem po mieście bardziej się zapełniał i w trasie były trochę wyższe wyniki spalania. Teraz jeżdżę tylko w trasie sadzy jest mniej i spalanie mniejsze.
Niestety nie mogę tego potwierdzić cyferkami bo nie mam VCDSa ale tak to wygląda w moim BLS.

może u Ciebie winowajcą jest DPF, nie jest zapełniony na tyle aby uruchomić proces wypalania, ale to co jest nagromadzone wpływa na większe spalanie?

Podajesz też, że zaobserwowałeś różnicę z 3,9 na 4,5 litra. Jeśli to nie dpf to może coś na co nie zwróciłeś uwagi, np zmiana opon z większymi oporami toczenia, za niskie ciśnienie.. warto też sprawdzić układ hamulcowy czy koła na podnośniku obracają się bez większych oporów.
VCDS-em raz nawet wymusiłem wypalanie dpf-u żeby zobaczyć jak to wpłynie na spalanie po zakończeniu. W trakcie faktycznie auto trochę głośniejsze i pali ale naprawdę minimalnie więcej - pewnie przez jazdę na wyższych obrotach i żeby utrzymać wysoką temp. w samym filtrze. A po zgaśnięciu kontrolki spalanie dalej na takim samym poziomie. Najgorzej jest w momencie przyspieszania z wykorzystaniem max momentu (czyli but do podłogi). I jeszcze prośba do was o sprawdzenie jak to się u was przedstawia. Czyli komputer przełączyć na spalanie chwilowe, jazda ok 40-50km/h III bieg i but do podłogi i rozpędzenie się do 70-80. I w tym momencie interesuje mnie max co pokaże komputer. II sytuacja to jazda najlepiej autostradą 130/140km/h V bieg i utrzymywanie tej prędkości (czyli pedał gazu w jednym miejscu lub włączony tempomat) - jak wtedy się prezentuje u was spalanie?

Co do opon cały czas te same 15R moim zdaniem najbardziej optymalne do oszczędnej jazdy chociaż kusi mnie zmienić na komplet z felgami 16R a na zime 15 zostawić. Jeszcze może tak z ciekawości sprawdzę te koła jak się obracają na podnośniku, ale jakby był jakiś opór to myślę, że dałoby się to odczuć w czasie jazdy (np. dojeżdzając do skrzyżowań itp).
jeffrey pisze:A co moze miec wpływ na spalanie na wolnych obrotach na luzie?
Ostatnio wychodzi mi ok 0,8l/h i mam wszystko wyłaczone no ew. swiatła mijania włączone... Kiedys miałem 0,6l/h nawet zimą...
U mnie to zmalało na postoju jak wymieniłem dwumas. Coś właśnie z 0,8 na 0,6. Ale znowu w trosce o ten wymysł technologiczny w VCD-sie podniosłem obroty na postoju z 840 na 860 i teraz tak waha się 0,7-0,6.
Awatar użytkownika
By Krzycho -  17 lip 2013, 1:06
 małopolskie
#102112
Przy 200tys wymieniasz rozrzad w BLSie? W tych silnikach robi sie to co 160tys. Proponuje porzadnie przegonic auto... O spalaniu swojego BLSa nawet nie bede wspominac bo ja mam DSG
By hubson77 -  17 lip 2013, 9:22
 mazowieckie
#102115
jacek_85 pisze:I jeszcze prośba do was o sprawdzenie jak to się u was przedstawia. Czyli komputer przełączyć na spalanie chwilowe, jazda ok 40-50km/h III bieg i but do podłogi i rozpędzenie się do 70-80. I w tym momencie interesuje mnie max co pokaże komputer. II sytuacja to jazda najlepiej autostradą 130/140km/h V bieg i utrzymywanie tej prędkości (czyli pedał gazu w jednym miejscu lub włączony tempomat) - jak wtedy się prezentuje u was spalanie?
jestem w stanie przeprowadzić takie testy w piątek wieczorem. Mogę wrzucić na forum wyniki. Mam nadzieję, że na siódemce nie będzie zbyt ciasno :)

Z tego co pamiętam kiedyś patrzyłem na spalanie chwilowe przy 140 to było minimalnie powyżej 6l, ale sprawdzę na równiej drodze.
By jacek_85 -  17 lip 2013, 10:37
 małopolskie
#102120
Krzycho pisze:Przy 200tys wymieniasz rozrzad w BLSie? W tych silnikach robi sie to co 160tys. Proponuje porzadnie przegonic auto... O spalaniu swojego BLSa nawet nie bede wspominac bo ja mam DSG
Niee.., koło 240tyś :) Ale to zależy jeszcze dla którego rocznika o ile się nie mylę. A dla mojego jest chyba ustalone co 120tyś. i tego wolę się trzymać.

hubson77 pisze:
jacek_85 pisze:I jeszcze prośba do was o sprawdzenie jak to się u was przedstawia. Czyli komputer przełączyć na spalanie chwilowe, jazda ok 40-50km/h III bieg i but do podłogi i rozpędzenie się do 70-80. I w tym momencie interesuje mnie max co pokaże komputer. II sytuacja to jazda najlepiej autostradą 130/140km/h V bieg i utrzymywanie tej prędkości (czyli pedał gazu w jednym miejscu lub włączony tempomat) - jak wtedy się prezentuje u was spalanie?
jestem w stanie przeprowadzić takie testy w piątek wieczorem. Mogę wrzucić na forum wyniki. Mam nadzieję, że na siódemce nie będzie zbyt ciasno :)

Z tego co pamiętam kiedyś patrzyłem na spalanie chwilowe przy 140 to było minimalnie powyżej 6l, ale sprawdzę na równiej drodze.
No to czekam na wyniki. Ale jak mówisz, że przy 140km/h coś ponad 6 to już mi się to nie podoba. Mi 7,5/8. A przyciskając do 180 to ponad 10l pokazuje (oczywiście z nogą w podłodze) :/
Awatar użytkownika
By Krzycho -  17 lip 2013, 11:30
 małopolskie
#102122
jacek_85 pisze:
Niee.., koło 240tyś :) Ale to zależy jeszcze dla którego rocznika o ile się nie mylę. A dla mojego jest chyba ustalone co 120tyś. i tego wolę się trzymać.
wg ELSY co 160tys... i rocznik nie ma znaczenia
By jacek_85 -  17 lip 2013, 12:00
 małopolskie
#102123
Ja tam wole się opierać na wiedzy z wielu źródeł. Z Elsy też korzystam, jednak oryginalne naklejki z logo Vw pod maską informujące w kilku językach, że pasek zmieniać co 120tyś mówi samo za siebie. Poprzedni właściciel zmienił jak auto miało koło 107tyś. Pasek w sumie w nienagannym stanie jest faktycznie w tej chwili jednak za te 30 czy 40 tyś km. może dawać już oznaki zużycia.

Ale troche off top się zrobił więc następne posty prosimy nt. spalania :)
By hubson77 -  20 lip 2013, 20:43
 mazowieckie
#102268
jacek_85 pisze:No to czekam na wyniki. Ale jak mówisz, że przy 140km/h coś ponad 6 to już mi się to nie podoba. Mi 7,5/8. A przyciskając do 180 to ponad 10l pokazuje (oczywiście z nogą w podłodze) :/
Tak jak myślałem, siódemka w piątek była bardzo zatłoczona więc było ciężko, ale coś się udało:

W samochodzie dwie osoby, mały bagaż, włączona klima, radio, opony 205/55/16. skrzynia biegów 6.(ponoć różnice między skrzynią 5 a 6 są nieznaczne 6 trochę więcej pali ale za to jest elastyczniejsza, tak wynika z danych fabrycznych)

Przy 140 spalanie chwilowe przeciętnie wahało się w przedziale 6.0-6.2-6.5-6.7 niestety jechałem z tą prędkością może 2km więc niewiele. (w drodze do Chorwacji samochód zapakowany na maxa po autostradach 140 na tempomacie w tamtą stronę 6.5 powrót 6.3 więc wynik się pokrywa)

potem test od 50km/h gaz w podłogę (tutaj miałem już pustą boczną drogę więc mogłem na spokojnie sprawdzić). obroty od 2100 do 3800, spalanie chwilowe płynnie wzrasta do 26 litrów :). sprawdzałem w ten sposób trzy razy i za każdym razem identycznie, od ok 5 do 26 litrów.

dzisiaj jechałem ok 20 km z prędkością 110km/h i w tym zakresie prędkości spalanie chwilowe od 4.8 do 6.0 najczęściej wskazywał jednak 5.2 - 5.5

W niedzielę będę znowu jechał siódemką, może będzie mniejszy ruch to sprawdzę jeszcze raz wartości. najczęściej podróżuję z prędkością 120km/h więc też zerknę jak to się przedstawia.

Kiedyś sprawdzałem czy VW nie kłamie bo w książce mam napisane, że spalanie w trasie wynosi 4.8 przyznam, że moim samochodem jest to osiągalne. Sprawdziłem jadąc 90km/h na 5 biegu, spalanie chwilowe wskazywało przeważnie 4.8 czasami 5.0 w zależności od ukształtowania terenu.

Tak mniej więcej się to u mnie przedstawia, niestety nie wiem jaki jest procent zapełnienia dpf i jaki to ma wpływ na wynik, ale wydaje mi się, że niewielki bo ostatnio ciągłe trasy.

Dobra, nie zanudzam, jak w niedzielę uda mi się coś jeszcze sprawdzić to dopiszę. Jakbyś chciał porównać wyniki spalania w innych okolicznościach to daj znać, mam tu kilka bocznych dróg w pobliżu :)

Pozdrawiam.