Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By gabber -  03 lis 2016, 19:17
 lubelskie
#242068
Ja osobiście polecam 2.0 tdi BKD 16 V wg mnie lepszy od BMM bo nie ma fabrycznie DPF-a. Jeżdżę już dwa lata a3 z tym silnikiem. Wcześniej miałem vw V 1.9 tdi 105 km różnica jest ogromna. Jak jeżdżę po trasie i jak się wyprzedza to czuć że auto jedzie, a ten dźwięk 16V całkiem inny niż w 1.9 tdi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 lis 2016, 19:18
 pomorskie
#242069
gabber pisze:Ja osobiście polecam 2.0 tdi BKD 16 V wg mnie lepszy od BMM bo nie ma fabrycznie DPF-a. Jeżdżę już dwa lata a3 z tym silnikiem. Wcześniej miałem vw V 1.9 tdi 105 km różnica jest ogromna. Jak jeżdżę po trasie i jak się wyprzedza to czuć że auto jedzie, a ten dźwięk 16V całkiem inny niż w 1.9 tdi.
proszę cię :tooth: , fajnie że twój BKD jest fajny ale statystycznie to jeden z gorszych silników, oby cię nie dopadły jego typowe bolączki jak m. in. pękająca głowica

gabber pisze: 2.0 tdi BKD 16 V wg mnie lepszy od BMM bo nie ma fabrycznie DPF-a.
w niczym nie jest lepszy od BMM
gabber pisze: a ten dźwięk 16V całkiem inny niż w 1.9 tdi.
he he dźwięk :tooth: fajny to jest w R6 albo V6 a nie w 2.0 TDI, który niemalże niczym się nie różni od 1.9

Ja też mam 2.0 turbodizla ale do głowy nie przyszłoby mi zachwyć się nad jego dźwiękiem bo i nie ma nad czym :)
By gabber -  03 lis 2016, 22:23
 lubelskie
#242106
Statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy łapy. Wadliwymi głowicami z początku produkcji były zagrożone wszystkie 2.0 tdi także i twój :tooth: . Po 2006 zostały wymienione głowice. A pękanie głowic było powodowane m.in. wymianą oleju w trybie long life. Olej po przejechaniu 10000 tys, nie zachowuje 60% swoich właściwości smarnych, a jak przejedziesz 30 tys na tym samym oleju to jakie on ma właściwości smarne?

Sam fakt, że fabrycznie nie ma DPF już jest dla mnie plusem :)
Widać nie masz 2.0 tdi 16V dlatego nie słyszysz różnicy. 6 lat jeździłem piątką BKC i po przesiadce na BKD różnica w pracy silnika jest duża. Więc proszę nie pisz durnot :tooth: Jeżeli dla ciebie dźwięk z BKD jest taki sam jak w BKC to proponuję laryngologa odwiedzić :tooth:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2016, 11:10
 pomorskie
#242137
gabber pisze:Statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy łapy.
wystarczy czytać opinie userów na różnych forach, nie trzeba być filozofem aby dojść do wniosku, że BKD jest najbardziej awaryjny, to że twój się nie popsuł to super :ok: nikt nie mówi też że się będzie psuł, logiczne jest że tylko odsetek aut psuje się ponad normę, tyle że w tym przypadku ten odsetek jest wyższy, w BXE rónież nie wszystkim panewki się nie wysypują a jednak. Poza tym dla mnie możesz mieć ze swoim psem i 20 łap, porównanie z dupy wzięte
Wadliwymi głowicami z początku produkcji były zagrożone wszystkie 2.0 tdi także i twój :tooth:
ja nie mam silnika z koncernu VAG i nigdy nie był zagrożony pękającymi głowicami
Po 2006 zostały wymienione głowice.
głupoty piszesz
A pękanie głowic było powodowane m.in. wymianą oleju w trybie long life.
tu również większej bzury nie mogłeś już napisać, proszę cię nie pisz takich głupot bo wprowadzasz niepotrzebny zamęt
Sam fakt, że fabrycznie nie ma DPF już jest dla mnie plusem :)
wolałbym mieć BMM z DPF niż BKD, to że się ma DPF nie musi oznaczać problemów
Widać nie masz 2.0 tdi 16V dlatego nie słyszysz różnicy.
mam silnik 2.0 disel 16V na common rail który w dodatku ma lepszy dźwięk ot twojego PD, ale jaki by on nie był to i tak jest do dupy czy w moim czy w twoim, nie wiem o co ci chodzi
BKC to proponuję laryngologa odwiedzić :tooth:
a ja proponuję nie pisać bzdur takich jak wyżej bo się ośmieszasz
By gabber -  04 lis 2016, 13:36
 lubelskie
#242152
Napisałeś taki stek bzdur, że nie chce mi się nawet na każdy cytat odpisywać, zamieszczę tylko wypowiedź patryka z CS
Kiedy powstal silnik BKD byla to zupelnie inna konstrukcja niz jest dzisiaj.
Sliniki od poczatku produkcji BKD czyli od 2003-2005 to inne silniki. w polowie 2005 BKD zostal przekonstruowany. Stary BKD mial inna glowice poniewaz zawory byly nizej osadzone, przez to tloki mialy wyfrezowane miejsca na zawory w tlokach.Natepna zmana byly pompowtryskiwacze ktore mialentyczna wydajnosc za to generowaly wiecej dymu. Oba kolka regulowane na walkach rozrzadu byly z gumowym tlumikiem co pozniej zlikwidowano. Kolo zebate na wale bylo okragle, dzisiaj jest eliptyczne. To tak po krotce czy sie roznily. Dzisiejszy BKD to taki BMN na innych pompowtryskiwaczach. W miedzy czasie powstal silnik BKP ktory jest w passatach i jest to silnik BKD na Piezo pompotryskiwaczach i komputerze Siemens jak BMN. BKD jest na Boschu.

Stare BKD wystepowaly tylko w VW Golfach i Audi A3.
Inne samochody Seaty,Skody,Inne modele Audi i VW maja juz silniki nowej konstrukcji.
Poczytaj metenos ze zrozumieniem i pomyśl zanim coś odpiszesz, a nie tylko sobie posty nabijasz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 lis 2016, 14:20
 pomorskie
#242154
Cytowana przez ciebie zmiana konstrukcyjna w 2006 ograniczyła ale nie wyeliminowała całkowicie przypadków pękania głowic /de facto cytujesz post z a3club z 2008 roku, który czytałem wiele lat temu http://www.a3-club.net/forum/showthread ... post295659 /, po drugie o tym oleju to dałeś ciała na całego, po trzecie nie Ty jesteś tutaj od pouczania o nabijaniu postów. Jeśli masz jeszcze coś do mnie to pisz PW inaczej kosz
Awatar użytkownika
By Husarz -  22 mar 2017, 16:28
 dolnośląskie
#249281
Hej,

poszukuje jakis Info odnosnie wersji 2.0 TDI jakie mozna spotkac w VW Jetta Mk5 z rocznikow 2006-2009.
Generalnie jakie wersje silnikow wystapujacych w tym aucie byscie polecili?
Standardowo BKD, BMM i BMN?