Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  29 lip 2013, 12:08
 mazowieckie
#102739
http://warsztatvw.blogspot.co.uk/2013/0 ... tylko.html
Audi 2.0 TDI, VW 2.0 TDI i nie tylko. Problemy, usterki, oznaczenia silników.



2.0 tdi miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, trapią go poważne usterki oraz wady fabryczne.

2.0 tdi zadebiutował na początku 2003 r. (Touran) i z czasem był wprowadzany do kolejnych modeli koncernu Volkswagena. Jest to jednostka bardzo popularna którą możemy spotkać min w takich modelach: VW Passat, Audi A4 B7, VW Golf V, Skoda Superb, Audi A6 C7, Seat Leon, czy Skoda Octavia.



Silnik występował w wielu odmianach różniących się mocą oraz rozwiązaniami technicznymi:
odmian 8 zaworowa miała 136 km lub 140 km, jej odmiany różniły się osprzętem silnika

- pierwsze 2.0 tdi miały 8 zaworową głowicę i 136 koni mechanicznych, były montowane w: VW Passat, Skoda Superb, Seat Toledo, Seat Altea. Ich wadą fabryczną było obsiadanie głowicy w wyniku czego ubywa nam płyn chłodniczy. Z czasem wyrabiają się gniazda wtryskiwaczy, zdarzają się awarie DPF oraz turbin, które najczęściej wynikają z dużych przebiegów. Jego zaleta jest brak wałków wyrównoważających, silnik nie ma problemów
z układem korbowo – tłokowym.
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BMM (min. Golf V, A3 i inne 140 km ),
BGW (tylko Passat B5 136 km)BPW (Audi A4 140 km)

- kolejna odmiana 2.0 TDI z 8 zaworową głowicę i 140 km miała wałki wyrównoważające, problemy te same co dla wersji wyżej (BMM, BGW), dodatkowo pojawił się problem z awaryjnym napędem pompy olejowej który może doprowadzić do zatarcia silnika.
Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKP (Passat B6 140 km)

- odmian 16 zaworowa występowała w odmianie 140 i 170 km, jej odmiany różniły się osprzętem i rozwiązaniami technicznymi:


- 2.0 TDI 16 V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Boscha, które można w łatwy sposób zregenerować (koszt od 300 – 600 zł), częstą usterką jest pękanie głowicy na 1 albo na 2 i 3 cylindrze, koszt naprawy to około 3500 zł – po 2007 roku problem właściwie wyeliminowano. Do wad można zaliczyć awaryjne rumuńskie turbiny oraz drgania na biegu jałowym. Silnik popularny w takich modelach jak: VW Golf, Audi A3
Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKD (AZV Benelux 140 km)

- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami Boscha, problemem jest zacieranie się pompy olejowe, plus wady silników (BSY, BKD, AZV)
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BLB (Audi A4, A6 140 km),
BSS (Skoda Superb 140 km często z DPF, brak problemów z głowicą),
BRE (Audi A4, A6 140 km nie ma wałków zrównoważających, ale pozostał problem zacierającej się pompy spowodowany wycieraniem się zębatki na wale korbowym)

- 2.0 TDI 16V z wałkami wyrównoważającymi i pompowtryskiwaczami Siemensa, których nie można regenerować – koszt nowego 1600 zł. Problemy jak w silnikach (BLB, BRE) i droga naprawa wtrysków.
Oznaczenie silnika tego typu to min.:
BKP(Passat 140),
BMR (Passat 170),
BRD (A4 170)



- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Siemensa, których nie można regenerować. Problemy z pękającą głowicą, drogimi pompowtryskiwaczami, występuje DPF. Popularny w modelu: VW GOLF, A3, Octavia, Altea, Leon, Touaran,Oznaczenie silnika tego typu to min.: BMN 170km

Najpoważniejszym z problemów 2.0 TDI jest zacierająca się pompa olejowa która bardzo często doprowadza do zatarcia turbosprężarki oraz silnika. Tego typu awaria często wiąże się z wymianą silnika na który kosztuje w granicach 5000 – 6000 zł (używany) + koszty montażu 1000 zł, sama regeneracja turbo to 1300 zł. Usterka ta występuje w silnikach wyposażonych w wałki wyrównoważające. Jest tam źle rozwiązany napęd pompy za pomocą 77 mm imbusa który z czasem się wyciera i powoduje utratę napędu pompy. Problem zacierania 2.0 TDI jest charakterystyczny dla wersji BLB szczególnie popularnej w takich modeli jak: VW Passat, Audi A4 B7, Audi A6 C7
Problem feralnego napędu pompy można rozwiązać poprzez usunięcie całego moduł wałków wyrównoważających wraz z pompą oleju i zastępują go tradycyjnym napędem znanym z 1.9 TDI czy 2.0 TDI BKD, koszt takiej przeróbki około 2000 zł z oryginalnymi częściami i robocizną.

Podsumowując silnik 2.0 TDI ma więcej wad niż zalet. Jeśli będziemy mieli pecha to trafimy na egzemplarz w który będziemy musieli zainwestować kilka tysięcy złotych. Z drugiej strony są użytkownicy którzy bardzo chwalą ten silnik za świetną dynamikę oraz umiarkowane spalanie. Jeśli szukasz 2.0 TDI to w szczególności można polecić wersję BMM oraz BKD (od 2007) oraz wszystkie wersje oparte na wtrysku common rail min. CBB,CBAB,CBAA. Wiele osób również poleca wersję BMN która miała 170 km, jest raczej bezawaryjna ale ma droga osprzęt w postaci DPF oraz wtrysków Siemensa. Najgorzej pod względem awaryjności, kosztów serwisu wypadają BKP oraz BMR.

Dla osób zainteresowanych lepszym zgłębieniem tematu polecam następujące stronki:
Forum audi a6 - wiele wartościowych info i porad dotyczących 2.0 TDI
Ciekawy artykuł na temat nie zawodności niemieckich silników min. 2.0 TDI
Przydatne info. na temat 2.0 TDI
Wartościowy wpis opisujące problemy 2.0 TDI

PS. Starałem się przedstawić problem silnika w miarę dokładnie, jeśli ktoś zauważył że gdzieś wkradł się jakiś błąd lub warto rozszerzyć wpis o jakieś nowe informacje - to proszę o tym pisać w komentarzach.
By sroka -  31 lip 2013, 14:25
 -------
#102862
To prawda, są awaryjne. Zwłaszcza sprawa wtrysków. Mam ją już za sobą, nie narzekam na silnik. Czeka mnie tylko rozrząd i jest ok. :)
By sroka -  31 lip 2013, 23:02
 -------
#102904
Najpierw musiałem kupić sam wtrysk i na własną rękę znaleźć warsztat, który mi to zrobi. 2500 za instrument i 800 za robotę (po znajomości)
Potem drugi padł, więc sprawa taka sama, ale podpiąłem się przy tym do ASO i tam zrobili. Koszty te same.
Potem dwa kolejne padły, więc się nie martwiłem, ASO wymieniło na własny koszt 4 wtryski na te bezawaryjne (niby, chyba, że ktoś ma inne informacje, to chętnie zasięgnę, czy te nowe wtryski są rzeczywiście bezawaryjne)
Osobiście nie spotkałem się z żadną inną wadą. Mam dość fajny egzemplarz.
By stefdeath -  01 sie 2013, 15:20
 -------
#102966
Krzycho pisze:jest już parę osób na forum z tym silnikiem i po akcji serwisowej wymiany 4 sztuk i jakoś nie narzekają tylko jeżdżą...
no tylko jaki przebieg mogli zrobić ? 10-15 tys. ? myślę że do 100-150 dojeżdżą a potem powtórka z rozrywki ale to już pewnie będzie zmartwienie kolejnego właściciela :) z tymi niby poprawionymi fakapami u VW krucho - ani głowic w 2.0 nie dali rady poprawić ani rozrządów w tsi więc i tutaj byłbym sceptyczny.