Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By unseen -  02 cze 2016, 15:42
 śląskie
#229937
Kuba nie przejmuj się mam identycznie tzn : zimny odpalam rano temp ok 13 stopni ,spalanie oscyluje w okolicach 0,8 -0,9 ; odpalam po robocie temp zewnętrzna 30 stopni spalanie 0,9 -1,1 wiatraki idą na maxa klima ustawiona na 20 stopni .
Z klimą na auto jeżdzę cały rok .
Zdarza się że przy rozgrzanym silniku dojeżdżam do skrzyżowania i na postoju pokazuje 0,6 chwilowe ale wyłączając nawet wtedy klime na econ i tak nie powoduje to spadku spalania czyli kompresor ma przerwę.
Awatar użytkownika
By soil -  02 cze 2016, 16:24
 śląskie
#229957
unseen pisze:Kuba nie przejmuj się mam identycznie tzn : zimny odpalam rano temp ok 13 stopni ,spalanie oscyluje w okolicach 0,8 -0,9 ; odpalam po robocie temp zewnętrzna 30 stopni spalanie 0,9 -1,1 wiatraki idą na maxa klima ustawiona na 20 stopni .
Z klimą na auto jeżdzę cały rok .
Zdarza się że przy rozgrzanym silniku dojeżdżam do skrzyżowania i na postoju pokazuje 0,6 chwilowe ale wyłączając nawet wtedy klime na econ i tak nie powoduje to spadku spalania czyli kompresor ma przerwę.
Mam identycznie :)

U mnie ostatnio jest progres, wyszło śrdnie 7l, także w porównaniu do zwyczajowych 10l jest nieźle :laugh:
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 cze 2016, 18:28
 śląskie
#229972
unseen pisze: Z klimą na auto jeżdzę cały rok .
Czy możesz wyjaśnić, co to ma na celu? Ja nie używam klimy cały czas aczkolwiek zdarza mi się uruchamiać i w chłodne, deszczowe dni np. w celu odparowania szyb. Myślę, że ciągła jazda na klimie tylko zwiększa zużycie paliwa. :thank_you:
Awatar użytkownika
By unseen -  02 cze 2016, 22:34
 śląskie
#230007
pitt52 pisze:
unseen pisze: Z klimą na auto jeżdzę cały rok .
Czy możesz wyjaśnić, co to ma na celu? Ja nie używam klimy cały czas aczkolwiek zdarza mi się uruchamiać i w chłodne, deszczowe dni np. w celu odparowania szyb. Myślę, że ciągła jazda na klimie tylko zwiększa zużycie paliwa. :thank_you:
Wątpię żebym cokolwiek zaoszczędził , a wydaje mi się że właśnie w ten sposób zaoszczędze na sprężarce , nie mam wilgoci w aucie co za tym idzie szyby nie parują pomimo że kuźnie pamiętam kiedy je przetarłem w środku . Sprężarki w tych modelach pracują non stop ,a nie tak jak w starszych modelach typu MK4 gdzie zasprzeglały się mechanicznie .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 cze 2016, 22:48
 pomorskie
#230014
pitt52 pisze:
manki pisze: lekka noga żony

pozdro
He... i pewnie z górki.
.. i z wiatrem


żony /kobiety/ mają to do siebie, że najczęściej nie potrafią jeździć oszczędnie bo pedał przyśpieszenia trzymają przeważnie w jednym położeniu lub w położeniu zero/jedynkowym :) , z górki nie odpuszczą tylko trzymają, przynajmniej większość z których znam tak ma
Awatar użytkownika
By Niecik -  14 cze 2016, 19:34
 śląskie
#231280
Takie pytanko przy okazji - czy spalanie w naszych ropniakach jest zależne od tego jak bardzo otwarta jest przepustnica czy od prędkości obrotowej.

Przy ~ 55-60km/h jeżdżę na 3 biegu, silnik ma 2-2,2 tys obrotów
na 4 biegu, silnik ma 1,5 tys obrotów

Pedał w obu przypadkach jest jednakowo, delikatnie wciśnięty lecz zastanawiam się czy jazda na 3 w tym przypadku powoduje, że to że auto pali więcej.

Ojciec jak jeździ moim mk5 - co prawda po podniesieniu mocy o 50KM - spokojnie schodzi poniżej 6 litrów, moja jazda to prawie 7 - znając go mało kiedy korzysta z mocy maksymalnej tego klekota :PP
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 57