Ostatnio walka z moja Jettą spowodowała że nie miałem czasu zaglądać na forum , ale po troszku opiszę.
W tamtym roku po ściągnięciu pokrywy dwie krzywki wałka były lekko przytarte wiec decyzja nowy wałek Federaql Mogul AE i popychacze, panewki były idealne, ale poszły nowe. Wymiana czerwiec 2015r. Zrobione mało 10 tys km bo jest już inne auto w domu.
Postanowiłem troszkę wzmocnić auto, miałem robić to w czerwcu ale wyjazd do USA, choroba, przesuneło to w czasie. Teraz postanowiłem się za to zabrać, najpierw włożyć wydajniejsze pompki. Podłączam ostatnio sprawdzam stare vcds-em i 3 pompka po rozgrzaniu +1,22 do +1,54 więc wywalam pompki. Wrzucam na myszne Camox Boscha- parametry jak nowe
leca nowe uszczelnienia z ASO i pompka dalej to samo
gniazda nie mocno podtarte pompke przeszlifowano i dalej to samo. Sprawdzenie kompresji- idelana, auto nawet nie pali nic oleju co 15 tys km
W głowicy w misce nic nagaru, ciśnienie oleju -super, wszystkie broki na swoim miejscu. Wywalam krzywki pompowtryskiwaczy- wszystkie rolki w idealnym stanie. patrze a tam odpadł kawałek krzywki wałka jakby ktoś obciął ją nożykiem
Kurcze myślę, wałek ma 10 tys km i widać ze to nie wina silnika, po rolka co chodzi po krzywce i pompka ok. Wałek firmy
AE Federal Mogul
Kupiłem znów wałek AE bo taki był tylko w IC.
Od razu trafiłem na ten temat
http://mklr.pl/forum/topic/995-wa%C5%82 ... iem-czyli/
Postanowiono wlatuje nowy ori wałek, AE oddaje do sklepu. Mój stary wałek z przed roku był 100 razy lepszy
Wyciągam wałek AE sprzed roku a tam masakra
Wszystkie panewki zdarte w 80%
Wałek leci do kolegi do Politechniki i nowy AE też, opinia - nie trzyma osiowości stary ( AE ) i nowy ( AE ) i na panewkach za duzy luz
- zle wykonany za mała dokładnośc i słabo utwardzony- wina obróbki, a nie silnika
Daje ori nowy kupiony z ASO do weryfikacji - wszystko OK
Więc przestrzegam wszystkich przed tymi wałkami
Federal Mogul AE. Przejada ale 10-20 tys km, ktoś by z ta korekcja latał jeszcze z 20 tys km aż by się cos wysr...o dobrze że zajrzałem. Nie chec mis ie bawic w reklamacje i tak nic nie da i w walkę sądową.
Teraz w Federalu krzywki wałka były ok, tylko krzywka pompki była wyjechana- odpadła co nie było widać bez jej demontażu i wyrąbane panewki
- zła dokładność obróbki.
Z tego co wiem i się popytałem to wałek do TDI tylko ORI lub Kolbenschmidta Nie dajcie się naciągnąć na oszczędność typu 100-200 zł. kosztem wałka Kolbenschmidt
Auto naprawię, silnik będzie jak nowy, pompki sprawdzone, ma nowe panewki główne- dla bezpieczeństwa wymienione rok temu, wałek , popychacze, od razu rozrząd, turbinę- chyba już wszystko
ale pójdzie chyba do sprzedaży bo zona chce nowe auto