#107891
Dobry Wszystkim!
Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu i ewentualnej diagnozie problemu, który objawił się w aucie:
- 2.0 TDI
- 140KM
- automat (2007r).
- 145 tys przebiegu
Auto należy do mojej koleżanki i od 2 lat jest Jej oczkiem w głowie
Objawy przed wakacjami:
Auto na dłuższych trasach (250-300km) zaczyna wariować:
a) zapala się kontrolka SPALANIA oraz PODGRZEWANIA ŚWIEC
b) komputer przechodzi w tryb awaryjny, moc spada, automat zaczyna oszczędnie zmieniać biegi etc.
Auto było u 2 mechaników, diagnozowali, analizowali aż w końcu jeden z nich wpadł na pomysł aby wymienić EGR. EGR został wymieniony (prawdopodobnie na jakiś zamiennik). Z tego co mówiła w pierwszej fazie został źle podpięty a później poprawiony - ale nie w tym rzecz.
Usterka znikła, auto przejeździlo wakacje i w ubieglym tygodniu problem powrócił i jest gorzej....
Objawy bieżące: ( http://www.DropBox.pl/file.php?name=E1C ... 54F9CF81BE" onclick="window.open(this.href);return false; )
Obecnie auto wpada w tryb awaryjny nawet na odcinku praca - dom (dystans 10km).
Zapala się kontrolka "Rozgrzewanie świec żąrowych" (świece były wymieniane 3msc temu)
Zapala się kontrolka "Lampka ostrzegawcza spalin silnika"
Na biegu jałowym słychać ze środka i po podniesieniu maski jak cyklicznie co 8 sek w bloku silnika jest szarpnięcie lub czkawka - tak jakby przyduszał sie na jednym z garów...
P.S. Auto posiada filtr cząsteczek stalych - niewiadomo czy w ogóle był wymieniany.
VCDS pokazuje błąd ENGINE:
08,October,2013,18:47:12:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 CE HW: 03G 906 018 CE
Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9707
Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 00022 022 62055
VCID: 6ADFC69B3EBF
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 8
Reset counter: 40
Mileage: 147115 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:13:08
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 68.0 km/h
39.00 %
Voltage: 14.35 V
Pressure: 1533.6 mbar
Pressure: 1086.3 mbar
Readiness: N/A
Z tego co mówi Wujek Google:
1) Wymienić EGR, DV
2) Sprawdzić wężyki płynów
3) Usunąć DPF'a gdyż padł pierwszy lub drugi czujnik przed DPF'em.
Prośba o pomoc - gdyby były potrzebne dodatkowe informacje to dostarczę komplet.
Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu i ewentualnej diagnozie problemu, który objawił się w aucie:
- 2.0 TDI
- 140KM
- automat (2007r).
- 145 tys przebiegu
Auto należy do mojej koleżanki i od 2 lat jest Jej oczkiem w głowie
Objawy przed wakacjami:
Auto na dłuższych trasach (250-300km) zaczyna wariować:
a) zapala się kontrolka SPALANIA oraz PODGRZEWANIA ŚWIEC
b) komputer przechodzi w tryb awaryjny, moc spada, automat zaczyna oszczędnie zmieniać biegi etc.
Auto było u 2 mechaników, diagnozowali, analizowali aż w końcu jeden z nich wpadł na pomysł aby wymienić EGR. EGR został wymieniony (prawdopodobnie na jakiś zamiennik). Z tego co mówiła w pierwszej fazie został źle podpięty a później poprawiony - ale nie w tym rzecz.
Usterka znikła, auto przejeździlo wakacje i w ubieglym tygodniu problem powrócił i jest gorzej....
Objawy bieżące: ( http://www.DropBox.pl/file.php?name=E1C ... 54F9CF81BE" onclick="window.open(this.href);return false; )
Obecnie auto wpada w tryb awaryjny nawet na odcinku praca - dom (dystans 10km).
Zapala się kontrolka "Rozgrzewanie świec żąrowych" (świece były wymieniane 3msc temu)
Zapala się kontrolka "Lampka ostrzegawcza spalin silnika"
Na biegu jałowym słychać ze środka i po podniesieniu maski jak cyklicznie co 8 sek w bloku silnika jest szarpnięcie lub czkawka - tak jakby przyduszał sie na jednym z garów...
P.S. Auto posiada filtr cząsteczek stalych - niewiadomo czy w ogóle był wymieniany.
VCDS pokazuje błąd ENGINE:
08,October,2013,18:47:12:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 CE HW: 03G 906 018 CE
Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9707
Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 00022 022 62055
VCID: 6ADFC69B3EBF
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 8
Reset counter: 40
Mileage: 147115 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:13:08
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 68.0 km/h
39.00 %
Voltage: 14.35 V
Pressure: 1533.6 mbar
Pressure: 1086.3 mbar
Readiness: N/A
Z tego co mówi Wujek Google:
1) Wymienić EGR, DV
2) Sprawdzić wężyki płynów
3) Usunąć DPF'a gdyż padł pierwszy lub drugi czujnik przed DPF'em.
Prośba o pomoc - gdyby były potrzebne dodatkowe informacje to dostarczę komplet.
^ Pozdro 4LL ^