Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#107891
Dobry Wszystkim!

Potrzebuję pomocy w rozszyfrowaniu i ewentualnej diagnozie problemu, który objawił się w aucie:
- 2.0 TDI
- 140KM
- automat (2007r).
- 145 tys przebiegu
Auto należy do mojej koleżanki i od 2 lat jest Jej oczkiem w głowie :)

Objawy przed wakacjami:
Auto na dłuższych trasach (250-300km) zaczyna wariować:
a) zapala się kontrolka SPALANIA oraz PODGRZEWANIA ŚWIEC
b) komputer przechodzi w tryb awaryjny, moc spada, automat zaczyna oszczędnie zmieniać biegi etc.

Auto było u 2 mechaników, diagnozowali, analizowali aż w końcu jeden z nich wpadł na pomysł aby wymienić EGR. EGR został wymieniony (prawdopodobnie na jakiś zamiennik). Z tego co mówiła w pierwszej fazie został źle podpięty a później poprawiony - ale nie w tym rzecz.
Usterka znikła, auto przejeździlo wakacje i w ubieglym tygodniu problem powrócił i jest gorzej....

Objawy bieżące: ( http://www.DropBox.pl/file.php?name=E1C ... 54F9CF81BE" onclick="window.open(this.href);return false; )
Obecnie auto wpada w tryb awaryjny nawet na odcinku praca - dom (dystans 10km).
Zapala się kontrolka "Rozgrzewanie świec żąrowych" (świece były wymieniane 3msc temu)
Zapala się kontrolka "Lampka ostrzegawcza spalin silnika"
Na biegu jałowym słychać ze środka i po podniesieniu maski jak cyklicznie co 8 sek w bloku silnika jest szarpnięcie lub czkawka - tak jakby przyduszał sie na jednym z garów...

P.S. Auto posiada filtr cząsteczek stalych - niewiadomo czy w ogóle był wymieniany.

VCDS pokazuje błąd ENGINE:

08,October,2013,18:47:12:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 CE HW: 03G 906 018 CE
Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9707
Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 00022 022 62055
VCID: 6ADFC69B3EBF
1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 8
Reset counter: 40
Mileage: 147115 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:13:08

Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 68.0 km/h
39.00 %
Voltage: 14.35 V
Pressure: 1533.6 mbar
Pressure: 1086.3 mbar

Readiness: N/A

Z tego co mówi Wujek Google:
1) Wymienić EGR, DV
2) Sprawdzić wężyki płynów
3) Usunąć DPF'a gdyż padł pierwszy lub drugi czujnik przed DPF'em.

Prośba o pomoc - gdyby były potrzebne dodatkowe informacje to dostarczę komplet.
#107914
błąd wskazuje na nieosiągnięcie zamierzonego ciśnienia doładowania, więc może jest gdzieś nieszczelność, może blok zaworów sterujących wadliwy /choć rzadko się to zdarza ale ostatnio problem z tym miał BRUNO choć u niego było przeładowanie a u ciebie występuje brak doładowania/, a dokładnie ross-tech tak tłumaczy twój błąd: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
By glodek -  10 paź 2013, 17:12
 wielkopolskie
#107924
U mnie tez fiksowal blok zaworów magnetycznych po wymianie nareszcie cisza po zgaszeniu motoru - ale w golfie żony miałem problem z wężykami podciśnienia jakiś gryzoń i ten sam błąd !!
Sprawdź wężyki ostatnio były zimne noce może ktoś się wkradł aby się ogrzać i skosztować trochę gumy !!
By Kiler -  10 paź 2013, 21:22
 wielkopolskie
#107958
unseen pisze:W 2.0 tdi16V niema bloku zaworów . Ale wezyki możesz posprawdzac choć i tak to wyjdzie w logu.
nie wiem czy mamy to samo na myśli ale w BKD (czyli 16V) jest taki dosyć duży nie wiem jak nazwać czy właśnie blok zaworów czy zaworki podciśnieniowe które sterują EGRem turbiną itp
U mnie właśnie to powodowało błąd przeładowania
#107960
Kiler pisze:
unseen pisze:W 2.0 tdi16V niema bloku zaworów . Ale wezyki możesz posprawdzac choć i tak to wyjdzie w logu.
nie wiem czy mamy to samo na myśli ale w BKD (czyli 16V) jest taki dosyć duży nie wiem jak nazwać czy właśnie blok zaworów czy zaworki podciśnieniowe które sterują EGRem turbiną itp
U mnie właśnie to powodowało błąd przeładowania

masz taki blok w swoim BKD?
Obrazek
#263701
Mam to samo u siebie w 1.9 TDI.
Nagle turbo padło i koniec... lekki świst brak doładowania... Później tryb awaryjny i max do 3tys obrotów.

Jakies sugestie?

1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Mileage: 231871 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:26:59

Freeze Frame:
RPM: 2142 /min
Speed: 76.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.29 V
Bin. Bits: 01101000
Absolute Pres.: 1683.0 mbar
Absolute Pres.: 907.8 mbar