Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By qwee -  22 paź 2013, 13:54
 -------
#109122
Zapaliła mi się żółta kontrolka od układu wydechowego, a odczyt błędu chińskim vag commanderem wskazał na problem z EGR. Dodatkowo słychać stukanie z zaworu. Zdjąłem wąż który dochodzi z lewej strony do zaworu egr i tam widać, że przepustnica jest maksymalnie otwarta, lecz drga - silnik wciąż nią rusza w małym zakresie, stąd to stukanie. Czy to normalne zjawisko czy można stwierdzić uszkodzony zawór? Ustawiłem ręcznie tę przepustnice w pozycji zamkniętej, lecz po włączeniu zapłonu znów ustawiła się w pozycje otwartą i drga i stuka. Po skasowaniu błędu powraca po kilku/kilkudziesięciu kilometrach. Bez demontażu widać tam jeden dwużyłowy przewód. Czy to zasilanie silnika, sterowanie czy może czujnik?
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  22 paź 2013, 14:00
 mazowieckie
#109123
Przepustnica inaczej klapa gasząca, ma być w pozycji otwartej cały czas, tylko jak gasisz silnik to zamyka się ona na chwilę.
Jeśli nie pracuje poprawnie, może jest zasyfiona nagarem i się zacina ?? Jeśli nie to raczej będzie do wymiany. Z tego co pamiętam w BKC klapa gasząca jest elektryczna, czyli ten przewód pewnie idzie do silniczka. Ale poczekaj niech ktoś jeszcze się wypowie, bo nie jestem w 100 % pewny.
By qwee -  22 paź 2013, 16:07
 -------
#109126
Ok czyli ustalone, że ta przepustnica ma być otwarta i faktycznie jest otwarta.
Chiński vag 1.4 commander odpowiedział, że problem tkwi w zbyt małej przepustowości układu recyrkulacji spalin. Tak to dosłownie, lecz po niemiecku było napisane. Czyli zakładam, że zawór ok, trzeba szukać gdzie zatkane, tak? Dodam, że w okolicach tej przepustnicy wszystko było raczej drożne. Gdzie szukać przytkania?
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  22 paź 2013, 17:07
 mazowieckie
#109129
Jak zdejmujesz tą rurę gumową to widać klapkę, którą próbowałeś zamykać jest to klapa gasząca, dalej za klapą gaszącą masz zawór recyrkulacji spalin tzw. EGR. Na górze tego zaworu jest taki metalowy grzybek do którego idzie mały wężyk z podciśnieniem, które otwiera i zamyka zawór. A tam przy klapce nie widać czy jest sporo czarnego nagaru na ściankach >>?? Wsadź głębiej paluch i przejedź. Możliwe, że masz zapchany EGR i dlatego ci wywala błąd. Nie chodzi tu o całkowite zapchanie, tylko gruby czarny szlam, który się osadza na ściankach, klapie gaszącej i siłowniku EGR'a. Receptą jest wykręcenie tego, dokładne wyczyszczenie, dwie nowe uszczelki między kolektor a EGR i między EGR a klapę gaszącą, złożenie i test czy dalej wywala błąd.
By qwee -  24 lut 2014, 13:21
 -------
#121563
W końcu się za to zabrałem. Wykręciłem klapę gaszącą wraz z silniczkiem i zauważyłem, że gdy się otworzy cały czas się trzęsie. Tzn dochodzi do końca, odbija się i znów dochodzi do końca z dość dużą częstotliwością. Tak jakby krańcówka nie wyłączała silniczka. Jednak podczas gaszenia silnika zamyka się na chwilę, co wydaję się być poprawne.
Sam zawór przy zapalaniu, pracy silnika i przy gaszeniu nawet nie drgnie. Nawet kombinerkami nie mogę go podnieść. Ten wężyk od podciśnienia faktycznie daje podciśnienie, ale bardzo mizerne. sądziłem, że do uniesienia takiego zaworu potrzeba większej siły bo na oko ciśnienie spalin jest zdecydowanie większe.
Zastanawia mnie diagnoza czyli "zbyt mała przepustowość układu recyrkulacji spalin". Na jakiej zasadzie jest badana ów przepustowość? Zawór zdaje się być sterowany mechanicznie, żaden przewód do niego nie prowadzi, jedynie 4 żyłowy do silnika klapy gaszącej. Może w czujniku należy szukać przyczyny, lecz gdzie można go znaleźć i na jakiej zasadzie działa?
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  24 lut 2014, 15:24
 kujawsko-pomorskie
#121572
Tak wyglądał u mnie EGR i przepustnica przed i po czyszczeniu
Obrazek
Myślę że musisz wyczyścić zawór.
Jednak po pewnym czasie objawy miałem ja Ty i wymieniłem EGR na nowy.
Od tego czasu wszelkie problemy zginęły
By qwee -  24 lut 2014, 15:48
 -------
#121578
U mnie jest to w o wiele lepszym stanie. Nie jest to czyste i błyszczące, ale nie ma aż tyle syfu. W porównaniu z tymi zdjęciami to u mnie jest czyściutko. Jednak w moim przypadku widać jednoznacznie, że ktoś dobierał się do elektroniki i silnika klapy gaszącej bo widać ślady otwierania. Pewnie skończy się wymianą, jedak może ktoś wie na jakiej zasadzie wykrywany jest błąd zbyt małej przepustowości?
By krisv -  24 lut 2014, 16:11
 mazowieckie
#121581
qwee pisze:U mnie jest to w o wiele lepszym stanie. Nie jest to czyste i błyszczące, ale nie ma aż tyle syfu. W porównaniu z tymi zdjęciami to u mnie jest czyściutko. Jednak w moim przypadku widać jednoznacznie, że ktoś dobierał się do elektroniki i silnika klapy gaszącej bo widać ślady otwierania. Pewnie skończy się wymianą, jedak może ktoś wie na jakiej zasadzie wykrywany jest błąd zbyt małej przepustowości?

Pewnie na podstawie przeplywki :)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  24 lut 2014, 17:21
 zachodniopomorskie
#121589
krisv pisze:
qwee pisze:U mnie jest to w o wiele lepszym stanie. Nie jest to czyste i błyszczące, ale nie ma aż tyle syfu. W porównaniu z tymi zdjęciami to u mnie jest czyściutko. Jednak w moim przypadku widać jednoznacznie, że ktoś dobierał się do elektroniki i silnika klapy gaszącej bo widać ślady otwierania. Pewnie skończy się wymianą, jedak może ktoś wie na jakiej zasadzie wykrywany jest błąd zbyt małej przepustowości?

Pewnie na podstawie przeplywki :)
tak może na podstawie przepławki, przy zamkniętym większe sa wskazania rzeczywiste w stosunku do żądanej wielkości, a elektryczne na podstawie położenia potencjometra
By qwee -  24 lut 2014, 19:22
 -------
#121606
A konkretnie gdzie tego szukać?

Wymontowałem dwie części - tą z zaworem i tą z klapą gaszącą. Wyczyściłem dokładanie z całego syfu. Zauważyłem, że już wcześniej była rozbierana część z klapą gaszącą i ktoś dostał się do elektroniki. Po zdjęciu wyskoczyła sprężyna, która zdaje się powinna być zaczepiona o jeden z trybów. Czy ona nie powinna ustawiać(dokręcać) przepustnicy w pozycję otwartą?
By lukas1305 -  08 paź 2014, 12:31
 śląskie
#145622
Panowie da się jakoś sprawdzić czy do wtyczki która ma być wpięta do silniczka klapy gaszącej dochodzi napięcie i kiedy ma tam sie ew.pojawiać czy tylko z chwila gaszenia silnika? są tam cztery kabelki dwa fioletowe,jeden brąz i czerwono-niebieski.
I to same pytanie tylko czy v157(silniczek tej klapy da sie jakoś sprawdzić czy jest dobry bo wywalił błąd silnik klapy wlotu powietrza(v157)brak sygnału i obieg wentylatora niski sygnał -ten akurat problem usunąłem bo walnięty był bezpiecznik pod machą 10A(ponoć v157 jest na jednym z tym wentylatorem)zgadzał by sie bo jak podłącze wtyczke to odrazu wywala więc narazie jeżdże bez.Chciał bym wyeliminować czy walnięty silniczek czy gdzieś kabel jakiś przetarty robi zware.

dodam że niedawno czyściłem cały zawór ale zabardzo nie było co.
By Kamel -  08 paź 2014, 14:18
 mazowieckie
#145633
lukas1305 pisze:Panowie da się jakoś sprawdzić czy do wtyczki która ma być wpięta do silniczka klapy gaszącej dochodzi napięcie i kiedy ma tam sie ew.pojawiać czy tylko z chwila gaszenia silnika? są tam cztery kabelki dwa fioletowe,jeden brąz i czerwono-niebieski.
Z tego co pamiętam to na klapę napięcie dochodzi w momencie gaszenia i odpalania silnika.
Ale który przewód to Ci nie powiem, bo nie pamiętam :-)
Musiałbym sprawdzić ;-)
lukas1305 pisze:I to same pytanie tylko czy v157(silniczek tej klapy da sie jakoś sprawdzić czy jest dobry bo wywalił błąd silnik klapy wlotu powietrza(v157)brak sygnału i obieg wentylatora niski sygnał -ten akurat problem usunąłem bo walnięty był bezpiecznik pod machą 10A(ponoć v157 jest na jednym z tym wentylatorem)zgadzał by sie bo jak podłącze wtyczke to odrazu wywala więc narazie jeżdże bez.Chciał bym wyeliminować czy walnięty silniczek czy gdzieś kabel jakiś przetarty robi zware.
dodam że niedawno czyściłem cały zawór ale zabardzo nie było co.
U mnie zawór i klapa były w miarę czyste, jednak pod dekielkiem silniczka zebrał się olej i szlag trafił elektronikę, tak więc wleciała cała nowa klapa..
Masz BKD, więc obstawiam, że na 99,9% padła klapa :-)
By lukas1305 -  08 paź 2014, 18:09
 śląskie
#145660
Też tak obstawiam, że fiolety to będą sygnalowe jutro bede wiecej wiedział ale raczej bedzie coś z klapą bo jak kable wypiolem to bezpiecznika nie przepala a gdy je podepne i wygasze to przepala bezpiecznik,wiec przetarcie wiązki chyba odpada bo jak by coś z wiązka było to by przepalalo czy by była wpieta czy nie.
By fred01 -  03 paź 2015, 8:46
 dolnośląskie
#194867
Moja klapa się nie zamykała nawet ręką więc ją wymontowałem.
Ułamane ząbki jak na zdjęciu:
Obrazek i mnóstwo oleju w środku.
Da się jakoś wymienić tą zębatkę ? Da się w ogóle ją dokupić ?
Nr mojej przepustnicy to: 038 128 063 g , muszę szukać takiej samej czy może się różnić np literką na końcu ?