Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By jagood -  16 gru 2013, 17:52
 podkarpackie
#113158
trzeci5 pisze:
Danielo pisze:BUK ma mniej wydajne pompki niz np ARL czy BPX
czyli jak pompki od ARL będą już ograniczać to niema sensu stosować pompek od BUK,ciekaw jestem na ile pompki od BUK wystarczają
dużo zależy od ich stanu, jak są dobre to i 230km ogarną :)
przykład:
Obrazek
By jakub111 -  16 gru 2013, 21:40
 dolnośląskie
#113186
Witam,
Pompki Buk podobno daja do 240km,u mnie pierwszy wykres wyszedl na 210km a seria Buka miala 169km czyli bardzo zdrowa ale bez katalizatora.
Turbo to chyba takie same jak ARL ,mialem celowac w ARL albo BLT z harana lecz nie znalazlem w dobrym stanie..
Znalazl sie BUk z przelotem 110tys.km w idealnym stanie i odrazu sie na niego zdecydowalismy.
Kolega odebral samochod,wracalac s3 gorzow-szczecin natrafil na bmw 3.0d i zaczeli sie scigac,beema nie miala szans do 240km a dalej znowu golf przegrywal bo u mnie 5 biegow niestety ale zdjety ogranicznik predkosci przynajmniej :]
By trzeci5 -  16 gru 2013, 22:30
 śląskie
#113194
no akurat ja tak celuje w 220-230KM więc na pompkach AL i turb GT 1749VB jest to do zrobienia,mam jeszcze nowe turbo od 2.0TDI CBA i zastanawiam się czy ma taki sam potencjał jak turbo od ARL,bo jak jest słabsze to je sprzedam
By jakub111 -  18 gru 2013, 14:42
 dolnośląskie
#113283
Witam,
Dzis zaliczylem pierwsza jazde golfem i jestem bardzo mi/lo zaskoczony,do 5tys obr ciagnie i naprawde bardzo fajnie sie prowadzi,zawieszenie od ski jest ani twarde ani miekkie,poprostu w sam raz,Myslalem ze z klolem jednomasowym bedzie bardziej drgalo (wibracje)okazuje sie ze jest ich mniej niz z kolem 2mas.

Odnosnie czujnika walu,niestety Bartosz nie chcial mi zdradzac tajemnicy co i jak bo to jego interes,robi takich ze 2 w mies.Jest nie drogi i mega dokladny wiec ci go polecam.Brodson Wroclaw Bartosz Broda 609888001
pozdr.
By trzeci5 -  18 gru 2013, 16:18
 śląskie
#113291
W silniku BUK czujnik wału jest w tym samym miejscu co w BXE więc problemu z nim nie powinno być tym bardziej że w obu silnikach jest sterownik edc16 wiec nie wiem dlaczego miał by być problem z czujnikiem,ewentualne w razie jakichkolwiek problemów można przełożyć pierścień uszczelniający w wał razem z czujnikiem z BXE do BUK i bedzie OK.W przypadku silnika jest nieco inaczej bo w ARL-u jest czujnik w nieco innym miejscu i musiałem w bloku z ARL zrobić w odpowiednim miejscu otwór na właściwy czujnik wału i będę musiał z aktualnego silnika czyli KC przełożyć pierścień z czujnikiem wału.silnik ARL jest sterowany przez sterownik edc 15 i dlatego czujnik jest inny i w innym miejscu na zdjęciu poniżej widać lokalizację starego czujnika i tego nowego,temat ogarniam osobiście ale że ostatnio mam nieco mniej czasu wszystko dłużej trwa ale na wiosnę mam zamiar mieć silnik już w aucie,pozdro
Obrazek
By jakub111 -  18 gru 2013, 19:13
 dolnośląskie
#113301
Czujnik walu w BUK jest w bloku a w bxe czy czopie walu korbowego,przy uszczelniaczu.
Widzialem na wlasne oczy wiec jestem pewien ze jest inaczej,gdzieindziej usytuowany i tak jak pisalem wczesniej,nie obylo sie bez rzezby.inny sygnal(impuls)itd ...
Nie chce do konca zdradzac co i jak ale nie jest to takie proste jak ci sie wydaje.
Pozdr
By trzeci5 -  18 gru 2013, 22:43
 śląskie
#113322
jakub111 pisze:Czujnik walu w BUK jest w bloku a w bxe czy czopie walu korbowego,przy uszczelniaczu.
Widzialem na wlasne oczy wiec jestem pewien ze jest inaczej,gdzieindziej usytuowany i tak jak pisalem wczesniej,nie obylo sie bez rzezby.inny sygnal(impuls)itd ...
Nie chce do konca zdradzac co i jak ale nie jest to takie proste jak ci sie wydaje.
Pozdr
czyli jak w BUK jest czujnik w bloku to tak samo jak w ARL na zdjęciu w poprzednim poście które dodałem to jest ten mój blok z ARL i w czerwonym kółku jest orginalny czujnik ARL ten z tym kabelkiem a nad nim widać wtyczkę z nowego czujnika takie jak jest w BKC czy BXE ,ten czujnik nie jest w czopie wału tylko w uszczelniaczu wału,cały myk polega na zamianie tego uszczelniacza i zrobieniu w bloku otworu na wtyczkę nowego czujnika,
By jakub111 -  18 gru 2013, 23:30
 dolnośląskie
#113328
Tak jak piszesz wystarczy zrobic otwor w bloku itd..Dla ciebie i kolegi ktory robil mi auto,moze byc to dla was proste do zrobienia jednak ja widze troche roboty z tym czujnikiem...
Za jakis czas bede szukal skrzyni 6b bo 5b ma dlugie biegi i to jest atut ale do chwili kiedy jedzie sie 150km bo wieksza predkosc to strasznie glosno.
Kurde te wszystkie nowe diesle typu toyota avensis,bmw 3 lub jakies audi ,dostaja takie baty ze szok,dzis troche sie nawachlowalem biegami w miescie ze swiatel :no:
Zawieszenie jest naprawde super!Ostre zakrety jak z metalu a golf to magnes :D
A moze wiesz jakie sa trudnosci w zainstalowaniu podlokietnika?Trzeba zdjac fotel czy nie?
By trzeci5 -  19 gru 2013, 9:05
 śląskie
#113344
jakub111 pisze:Tak jak piszesz wystarczy zrobic otwor w bloku itd..Dla ciebie i kolegi ktory robil mi auto,moze byc to dla was proste do zrobienia jednak ja widze troche roboty z tym czujnikiem...
Za jakis czas bede szukal skrzyni 6b bo 5b ma dlugie biegi i to jest atut ale do chwili kiedy jedzie sie 150km bo wieksza predkosc to strasznie glosno.
Kurde te wszystkie nowe diesle typu toyota avensis,bmw 3 lub jakies audi ,dostaja takie baty ze szok,dzis troche sie nawachlowalem biegami w miescie ze swiatel :no:
Zawieszenie jest naprawde super!Ostre zakrety jak z metalu a golf to magnes :D
A moze wiesz jakie sa trudnosci w zainstalowaniu podlokietnika?Trzeba zdjac fotel czy nie?
no bez małej rzeźby się nie odbyło ale nie odbyło się też bez siedzenia przed kompem i porównywania części a nawet zamawiałem niektóre w sklepie u znajomego żeby je porównywać i dojść do tego czy to będzie pasować i działać,bo zanim zabrałem się za ten silnik ARL to nie wiedziałem co z tego wyjdzie a tu na forum co niektórzy mi pisali że to nie będzie chodzić bo to inny sterownik inny czujnik i takie tam :burp: teraz jedynie mi pozostało wpakować tego ARL-a do golfiny i pokazać tym co pisali że sie nie da że jednak ja miałem rację :P co do skrzyni to tez będę z czasem chciał wpakować skrzynię 6-cio biegową.Co do podłokietnika to foteli nie trzeba demontować,pozdrawiam
By jakub111 -  19 gru 2013, 11:10
 dolnośląskie
#113348
No a ja sie poklucilem z 3 forami o to ze sie da a n ie ze sie nie da,byli tacy co mnie posondzali o lewe fotki n a necie,byli tacy co chcieli zaklady robic ze mi sie nie uda...Byli tacy co mowili ze to bxe a nie buk siedzi i ze tylko turbo i wtryski zmienilem i program...Z dwuch portali mnie wywalono bo zaczolem sie denerwowac z braku wiedzy innych .
Pozdr.
By trzeci5 -  19 gru 2013, 16:26
 śląskie
#113365
jakub111 pisze:No a ja sie poklucilem z 3 forami o to ze sie da a n ie ze sie nie da,byli tacy co mnie posondzali o lewe fotki n a necie,byli tacy co chcieli zaklady robic ze mi sie nie uda...Byli tacy co mowili ze to bxe a nie buk siedzi i ze tylko turbo i wtryski zmienilem i program...Z dwuch portali mnie wywalono bo zaczolem sie denerwowac z braku wiedzy innych .
Pozdr.
tak to już jest że znajdą się tacy że cos piszą a nie maja o czymś pojęcia bo ich wiedza o samochodach kończy się na etapie sprawdzenia poziomu oleju,wskocz sobie do mojego tematu klikając na zdjęcie mojego golfa w podpisie i tam na 1 i 2 stronie sobie poczytaj :D
Awatar użytkownika
By fredric -  19 gru 2013, 20:27
 mazowieckie
#113388
trzeci5 pisze:
jakub111 pisze:No a ja sie poklucilem z 3 forami o to ze sie da a n ie ze sie nie da,byli tacy co mnie posondzali o lewe fotki n a necie,byli tacy co chcieli zaklady robic ze mi sie nie uda...Byli tacy co mowili ze to bxe a nie buk siedzi i ze tylko turbo i wtryski zmienilem i program...Z dwuch portali mnie wywalono bo zaczolem sie denerwowac z braku wiedzy innych .
Pozdr.
tak to już jest że znajdą się tacy że cos piszą a nie maja o czymś pojęcia bo ich wiedza o samochodach kończy się na etapie sprawdzenia poziomu oleju,wskocz sobie do mojego tematu klikając na zdjęcie mojego golfa w podpisie i tam na 1 i 2 stronie sobie poczytaj :D
Trzeci nie przesadzaj bo na twoich dwóch pierwszych stronach to praktycznie nikt nie napisał że to nie możliwe a będzie dużo zabawy z elektryką. Kwestia opłacalności się przewinęła i pomysłu swapowania starszego silnika ot tyle...