Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#281537
Witam. Od kilku dni zauważyłem w swoim BKC pewien objaw. Uruchamiam zimny silnik, słychać niezbyt głośne głuche stukanie. Najbardziej słyszalne po otwarciu okna od kierowcy i przesłuchaniu się odgłosów z lewego przedniego koła.
Jeszcze jak się podejdzie do niego (tj. Lewego przedniego koła), słychać tak jakby chrobotanie, tak jakby ocieranie metaliczne.
Głównie zauważone podczas uruchomieniu zimnego silnika. Po zagrzaniu w kabinie nie słychać tego tzw stukania.
Auto jeździ normalnie bez szarpania, biegi wchodzą. Obroty na jałowym nie falują.
Diagnoza ? Dwumasa? Czy coś innego.
Przebieg 160kkm.
#282201
Witam serdecznie. Dołączę się do tematu A mianowicie w moim golfie 1.9 tdi 105 km od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu na zimnym silniku i ruszaniu bez użycia gazu strasznie coś halasuje. Na rozgrzanym silniku w/w objawu nie ma. Podczas wciskania sprzęgła słychać odgłos jakby "sowy". Z tego co na forum wyczytałem to objawy dwumasy występują na biegu jałowym A po wciśnięciu sprzęgła ustępuje. Więc co to może być?
#282738
A masz docisk samonastawny luka? Z tego co mi wiadomo, Sachs nie oferuje tego typu docisku, wyłącznie luk.
Jeśli masz docisk samonastawny, to wystarczy że przed montażem będzie cofnięty (te sprężynki muszą być maksymalnie ściśnięte) i wtedy równomiernie powoli go dokręcasz do dwumasy. Podobno są patenty żeby to cofnąć samodzielnie, ale ja zazwyczaj oddawałem tarczę do obicia kevlarem i w warsztacie cofali mi ten docisk.
#282741
buczek pisze: Sachs nie oferuje tego typu docisku, wyłącznie luk
Sascha chyba też jest samonastawny, tylko inaczej skonstruowany, chyba, że czegoś nie rozumiem
buczek pisze:wtedy równomiernie powoli go dokręcasz do dwumasy. Podobno są patenty żeby to cofnąć samodzielnie
Właśnie tak chciałbym zrobić, dokładnie tak robi ten gość na filmie. Cały zestaw będzie nowy, więc one są chyba już cofnięte https://allegro.pl/oferta/kolo-dwumasow ... 7838863639?
Dokładnie taki zestaw nr. 2290 602 004
#282744
W nowym zestawie już jest fabrycznie cofnięty, ale ten z allegro nie jest samonastawny. To jest zwykły docisk. Równomiernie przykręcasz i po sprawie :ok:

Zdziwiłem się, bo jeszcze w 1.9 105km nie spotkałem samonastawnego docisku. Najciekawsze, że jak kupowałem kiedyś do audi a6 z 1.9 i 6 biegową skrzynią (tam jest tarcza 240mm i docisk samonastawny, a w 5 biegowej jest tarcza 228mm i zwykły docisk) to w pudełku Sachsa był włożony komplet luka, z wybitym logo luk.
Tutaj jest wyjaśniona różnica. LUK to chyba wymyślił i o ile się nie mylę, to mają to opatentowane i tylko oni robią takie dociski. Trzeba pamiętać, żeby po zdjęciu, za każdym razem cofać ten pierścień. Drugi "minus", to nie da się tego docisku wzmocnić. Zwykły tak, ale samonastawny albo się nie da, albo jest to nieopłacalne (dokładnie nie pamiętam). Tyle się dowiedziałem, jak pytałem kiedyś u Radzikowskiego.

https://youtu.be/tWwyINwyFfo

Na zdjęciu jest samonastawny. Widać te spręzynki, a na tym z allegro nie ma ich.
Obrazek
#282751
Myślałem, że ten sascha też jest samonastawny jak luk. Tutaj marewel pokazuje ten docisk luka i sascha jak są skonstruowane w środku i sascha też ma jakieś sprężynki i mechanizm który się chyba z czasem rozszerza jak tarcza się zużywa.
https://youtu.be/G-fJHrbvhVU
Dobra co by nie było, koło dobrałem po Vin to ma pasować i ważne, że da się przykręcić bez tego specjalnego przyrządu. Dzięki za pomoc.
#282755
Znalazłem na innym forum info, że jak chcesz założyć ponownie stary zestaw z dociskiem samonastawnym Sachs, to trzeba odkręcać go na wciśniętum docisku i zakładać też na wciśniętym. Niestety docisku Sachsa nie da się cofnąć jak luka:
https://forum-mechanika.pl/threads/cofa ... nie.36315/

Przemyśl, czy na wszelki wypadek nie kupić zestawu luka, bo przy ewentualnym demontażu w przyszłości, będzie łatwiej. Cenowo podobnie, o ile nie taniej.
#287602
Może nie problem, ale mam nie małą zagwozdkę... w lipcu tego roku, praktycznie zaraz po zakupie auta, wymieniony został cały komplet dwumasy LUK. Krótko po wymianie był absolutny spokój i cisza, ale po około miesiącu i do chwili obecnej jest coś takiego, że gdy odpalę zimny silnik to wszystko niby jest OK, ale gdy tylko dotknę nogą pedał sprzęgła (nawet nie trzeba go całkowicie wciskać, tylko lekko nadusić), go słychać delikatnie pukanie i całkiem inny odgłos niż panujący normalnie silnik. Gdy puszczę z powrotem sprzęgło to jest cicho. Jednak gdy silnik jest ciepły to tego efektu już nie ma. Żadnych wibracji nie ma, żadnych trzasków. Byłem z tym u mechanika, który mi to wymieniał to trochę zdziwiony był, ale mówił, że co raz częściej zdarzają się już reklamacje, i że może to być łożysko oporowe lub nawet skrzynia. Jednak póki co kazał jeździć i przejechać pod koniec czasu trwania gwarancji na wykonaną usługę. I tak na pewno zrobię, bo nie po to wywaliłem 2.5k żeby jeździć z duszą na ramieniu, że coś zaraz znów się wysra. Co może być waszym zdaniem? Wystarczy delikatny wręcz nacisk na sprzęgło i słychać całkiem inny odgłos silnika, takie jakby pukanie, trochę słabnące w momencie całkowitego wciśnięcia sprzęgła do podłogi, a po rozgrzaniu silnika całkowicie ustające.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15