Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By djrafi85 -  05 maja 2017, 23:35
 spoza Polski
#251494
sopel_95 pisze:Sachs podobno lepszy i każdy go doradza. Jaki masz silnik i skrzynie ? Ja na Twoim miejscu założyłbym jednomas, sam mam i sobie chwalę :)
z tym jednomsem to różnie bywa, ja dla przykładu założyłem jednomas i zaczęły sie problemy z hałaśliwą skrzynią biegów a mianowicie kiedy na pierwszym biegu puściłem gaz i auto samo się toczyło na niskich obrotach to hałas taki jakbys śrub nawrzucał do skrzyni, hałas ustawał po wciśnieciu gazu.Myślałem że cos odkręciło się wiec sprawdzałem każdą śrubę którą odkręcałem przy wyciąganiu skrzyni i nic wszystko było ok.Przy przyśpieszaniu i obciążeniu przy około 2000 obrotów silnik wpadał w wibracje ktore dawały silny rezonans jakby tłumik dotykał blach. Po 2 tygodniach takich męczarni kupiłem dwumas LUK-a wymieniłem i dosłownie wszystko ucichło i wróciło do normy.Po moim doświadczeniu z jednomasem powiem tyle - nie warto poprawiać fabryki.Niektórzy piszą że jednomas a dwumas praktycznie niema róznicy.Ja ją odczułem i to mocno więc tyle mogę z mojego doświadczenia powiedzieć.
By Bartas -  06 maja 2017, 11:55
 kujawsko-pomorskie
#251508
djrafi85 pisze:
sopel_95 pisze:Sachs podobno lepszy i każdy go doradza. Jaki masz silnik i skrzynie ? Ja na Twoim miejscu założyłbym jednomas, sam mam i sobie chwalę :)
z tym jednomsem to różnie bywa, ja dla przykładu założyłem jednomas i zaczęły sie problemy z hałaśliwą skrzynią biegów a mianowicie kiedy na pierwszym biegu puściłem gaz i auto samo się toczyło na niskich obrotach to hałas taki jakbys śrub nawrzucał do skrzyni, hałas ustawał po wciśnieciu gazu.Myślałem że cos odkręciło się wiec sprawdzałem każdą śrubę którą odkręcałem przy wyciąganiu skrzyni i nic wszystko było ok.Przy przyśpieszaniu i obciążeniu przy około 2000 obrotów silnik wpadał w wibracje ktore dawały silny rezonans jakby tłumik dotykał blach. Po 2 tygodniach takich męczarni kupiłem dwumas LUK-a wymieniłem i dosłownie wszystko ucichło i wróciło do normy.Po moim doświadczeniu z jednomasem powiem tyle - nie warto poprawiać fabryki.Niektórzy piszą że jednomas a dwumas praktycznie niema róznicy.Ja ją odczułem i to mocno więc tyle mogę z mojego doświadczenia powiedzieć.
Jedno zasadnicze pytanie wyważałeś JM z dociskiem i tarcza?
#252655
Witam...

Koledzy pisze na forum poniewaz potrzebuje rady,byc moze wy bedziecie wiedzieli o co chodzi.Tak wiec,od wczoraj jestem po wymianie kompletnej dwumasy SACHS,wszystko jest super nastala cisza.Wczesniej tykalo mi na jalowym.Po wymianie tak jak pisalem wczesniej jest wszystko w porzadku ,poza jedna rzecza.Jak samochod zimny badz nie rozgrzany do konca to odpalanie jest miekkie i super.Jak tylko sie zagrzeje (wskazowka 90 stopni)to przy kazdym odpalaniu mam szarpniecie i stukniecie.Wczesniej przed wymiana,autko czy zimne czy cieple palilo gladko i miekko.Dzisiaj mam wizyte u mechanika ktory mi wymienial dwumase,ale nie byl w stanie podczas rozmowy telefonicznej podac przyczyny skad ten objaw.Wiem,ze chlopak na poczatku tego tematu tez opisywal identyczny objaw jak u mnie,ale niewiem jak sie to u niego potoczylo dalej.Bede wdzieczny za kazda pomoc i podpowiedz.
#252659
Mettenoos pisze:to na 99,9% nie jest wina dwumasu, na szarpanie podczas rozruchu ciepłego silnika może się składać kilka rzeczy jak zbyt słaby prąd rozruchowy akumulatora, za mała prędkość rozrusznika, czytałeś ten temat? https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... &start=750
Mettenoos przede wszystkim dziękuje Ci za odpis.Tak czytałem ten temat ,ale to się zaczęło dziać wczoraj automatycznie po wymianie dwumasy .Przed wymiana ,pomimo tego na jałowym tykało to czy ciepły czy zimny ,zapalanie było miękkie.Akumulator ma miesięczny Centrę 77Ah 760A.Czy to przypadek ,że te stuknicie zaczęło pojawiać się zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła ?
#252660
pavlos2 pisze:
Mettenoos pisze:to na 99,9% nie jest wina dwumasu, na szarpanie podczas rozruchu ciepłego silnika może się składać kilka rzeczy jak zbyt słaby prąd rozruchowy akumulatora, za mała prędkość rozrusznika, czytałeś ten temat? https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... &start=750
Mettenoos przede wszystkim dziękuje Ci za odpis.Tak czytałem ten temat ,ale to się zaczęło dziać wczoraj automatycznie po wymianie dwumasy .Przed wymiana ,pomimo tego na jałowym tykało to czy ciepły czy zimny ,zapalanie było miękkie.Akumulator ma miesięczny Centrę 77Ah 760A.Czy to przypadek ,że te stuknicie zaczęło pojawiać się zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła ?
Raczej nie. Jaki masz rozrusznik?
#252662
Cimek pisze:
pavlos2 pisze:
Mettenoos pisze:to na 99,9% nie jest wina dwumasu, na szarpanie podczas rozruchu ciepłego silnika może się składać kilka rzeczy jak zbyt słaby prąd rozruchowy akumulatora, za mała prędkość rozrusznika, czytałeś ten temat? https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... &start=750
Mettenoos przede wszystkim dziękuje Ci za odpis.Tak czytałem ten temat ,ale to się zaczęło dziać wczoraj automatycznie po wymianie dwumasy .Przed wymiana ,pomimo tego na jałowym tykało to czy ciepły czy zimny ,zapalanie było miękkie.Akumulator ma miesięczny Centrę 77Ah 760A.Czy to przypadek ,że te stuknicie zaczęło pojawiać się zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła ?
Raczej nie. Jaki masz rozrusznik?
Cimek nie jestem w stanie Ci powiedzieć jaki siedzi rozrusznik - zapewne orginalny jeszcze :hmmm:
#252664
pavlos2 pisze:
Cimek pisze:
pavlos2 pisze:
Mettenoos przede wszystkim dziękuje Ci za odpis.Tak czytałem ten temat ,ale to się zaczęło dziać wczoraj automatycznie po wymianie dwumasy .Przed wymiana ,pomimo tego na jałowym tykało to czy ciepły czy zimny ,zapalanie było miękkie.Akumulator ma miesięczny Centrę 77Ah 760A.Czy to przypadek ,że te stuknicie zaczęło pojawiać się zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła ?
Raczej nie. Jaki masz rozrusznik?
Cimek nie jestem w stanie Ci powiedzieć jaki siedzi rozrusznik - zapewne orginalny jeszcze :hmmm:
Info PW
#253905
Witam,
Wczoraj spotkała mnie przykra sprawa..
Pedał sprzęgła wpadł mi w podłogę. Nie było żadnego zgrzytu, uderzenia czy niepokojącego hałasu.
Mam pytanie czy to mógłbyć koniec dwumasu, czy jakaś inna przyczyna?
Mam skrzynię 6 biegową.
Z tego co się dowiedziałem tak czy inaczej skrzynię biegów trzeba zdjąć żeby cokolwiek zdiagnozować i podobno dosyć często pada w tych silnikach pompka (nie wiem nie znam się). Przebieg to 250tys km i raczej dwumas nie był jeszcze wymieniany.
Co sądzicie?

Dostałem wiadomość od mechanika który się tym zajmuje że jak zdjął skrzynię to wyciekł płyn hamulcowy. Jest to czegoś objawia?

Jeżeli w złym miejscu umieściłem post to bardzo przepraszam. Szukałem tematu dla silnika 2.0 tdi ale niestety nie znalazłem.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15