Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Niecik -  22 maja 2016, 2:45
 śląskie
#228784
To tyle chociaż wiem.
Mam s moim BRU 205tys przebiegu, podczas jazdy sprzęgło zachowuje się tak jak powinno. Na biegu neutralnym po przyłożeniu ucha w okolice akumulatora słychać lekkie stukanie, jakby pociąg jechał po szynach, po wciśnięciu sprzęgła zanika.
Jak myślicie, warto się za to brać za wczasu czy póki co moge tak jeździć.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  22 maja 2016, 10:34
 śląskie
#228807
marcus pisze:podpowie ktoś u mnie w skrzyni DSG przy gaszeniu słychać przez 2,3 sek takie tyrkotanie jakby się coś zatrzymywało lub domykało.Pedał hamulca lekko przy tym drga. co to może być?
Gdybyś miała łańcuch rozrządu można by domniemywać, że to on właśnie a tak to mogą te dźwięki pochodzić z dwumasy. Mogą też równie dobrze z wielu innych rzeczy. Raczej jest to wróżenie z fusów. Powiem tak. Miałem takie objawy lecz przy rozruchu. Długo z tym jeździłem bo nie wiedziałem, co to może być. Dopiero po prawie roku doszedłem do tego, że to sprzęgło jednokierunkowe. Wyszło to przy wymianie łożysk alternatora.
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  22 maja 2016, 17:34
 śląskie
#228848
Niecik pisze:To tyle chociaż wiem.
Mam s moim BRU 205tys przebiegu, podczas jazdy sprzęgło zachowuje się tak jak powinno. Na biegu neutralnym po przyłożeniu ucha w okolice akumulatora słychać lekkie stukanie, jakby pociąg jechał po szynach, po wciśnięciu sprzęgła zanika.
Jak myślicie, warto się za to brać za wczasu czy póki co moge tak jeździć.
Mam identycznie 1.9 BKC 235tyś przebiegu. Diagnoza to łożysko oporowe jednak nadal do końca nie wiadomo. Póki co też jeżdżę. Wszystko zachowuje się okej tylko cyklicznie słychać ten dźwięk na biegu jałowym z "pod akumulatora". Po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje. Jednak jest to lekko denerwujące.
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  22 maja 2016, 21:08
 śląskie
#228873
Mettenoos pisze:tak samo zachowuje się rozklekotany dwumas, kwestia tylko tego jak mocno hałasuje
czy czasami rozklekotany dwumas nie hałasuje na każdym biegu? tutaj tylko słychać na jałowym. nagram filmik na dniach i wrzucę tutaj. :fluff:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 maja 2016, 21:12
 pomorskie
#228876
UnlimitedPL pisze:
Mettenoos pisze:tak samo zachowuje się rozklekotany dwumas, kwestia tylko tego jak mocno hałasuje
czy czasami rozklekotany dwumas nie hałasuje na każdym biegu? tutaj tylko słychać na jałowym. nagram filmik na dniach i wrzucę tutaj. :fluff:
pod obciążeniem sprężyny dwumasu nie hałasują bo nie mogą, hałasują właśnie najbardziej na jałowym, im większe luzy tym bardziej hałasuje
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  22 maja 2016, 21:15
 śląskie
#228878
Mettenoos pisze:
UnlimitedPL pisze:
Mettenoos pisze:tak samo zachowuje się rozklekotany dwumas, kwestia tylko tego jak mocno hałasuje
czy czasami rozklekotany dwumas nie hałasuje na każdym biegu? tutaj tylko słychać na jałowym. nagram filmik na dniach i wrzucę tutaj. :fluff:
pod obciążeniem sprężyny dwumasu nie hałasują bo nie mogą, hałasują właśnie najbardziej na jałowym, im większe luzy tym bardziej hałasuje
A czy to możliwe że jest to cykliczny pogłos np przez 5 sekund słychać by przez następne 10 sekund cisza (czasami i nawet pół minuty) i tak w kółko?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 maja 2016, 21:22
 pomorskie
#228880
UnlimitedPL pisze:
A czy to możliwe że jest to cykliczny pogłos np przez 5 sekund słychać by przez następne 10 sekund cisza (czasami i nawet pół minuty) i tak w kółko?
osobiście nie mogę zaprzeczyć ani potwierdzić bo w moim Mk5 nie było takich objawów. U mnie było równomierne telepanie na jałowym, im auto bardziej rozgrzane a co za tym idzie cały zespół napędowy bardziej rozgrzany tym bardziej telepało, zwłaszcza po dłuższej trasie była masakra, podczas wymiany widać było luzy sprężyn na kilka centymetrów

Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
drugi objaw taki - jedź na 5 biegu, przy około 1500rpm wciśnij gaz do dechy, jeśli zacznie buksować /szarpać/ to dwumas ma luzy
Awatar użytkownika
By Niecik -  23 maja 2016, 14:39
 śląskie
#228941
Mettenoos pisze:
drugi objaw taki - jedź na 5 biegu, przy około 1500rpm wciśnij gaz do dechy, jeśli zacznie buksować /szarpać/ to dwumas ma luzy
Spróbuję dzisiaj, ale nic takiego póki co nie zaobserwowałem.
W moim przypadku hałas nie jest głośny ale jak się człowiek wslucha i otworzy maskę to jest to słyszalne. Juz od jakiegoś czasu 10tys-15tys km słyszałem ten dźwięk ale nie myślałem ze to może być dwumas.
Podczas jazdy z samochodem nic niepokojącego się nie dzieje.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 maja 2016, 16:16
 pomorskie
#228948
Niecik pisze:jak się człowiek wslucha i otworzy maskę to jest to słyszalne
Wywalone DKZ słychać bardzo dobrze bez otwierania maski i wcale nie trzeba się wsłuchiwać, poza tym deliketne dzwięki mogą wydawać inne rzeczy, grunt to nie popadać w panikę i nie wymieniać nic pochopnie
Awatar użytkownika
By pitt52 -  23 maja 2016, 17:43
 śląskie
#228956
Niecik pisze:
Mettenoos pisze:
drugi objaw taki - jedź na 5 biegu, przy około 1500rpm wciśnij gaz do dechy, jeśli zacznie buksować /szarpać/ to dwumas ma luzy
Spróbuję dzisiaj, ale nic takiego póki co nie zaobserwowałem.
W moim przypadku hałas nie jest głośny ale jak się człowiek wslucha i otworzy maskę to jest to słyszalne. Juz od jakiegoś czasu 10tys-15tys km słyszałem ten dźwięk ale nie myślałem ze to może być dwumas.
Podczas jazdy z samochodem nic niepokojącego się nie dzieje.
Ja już przestałem się wsłuchiwać w pracę tego silnika, bo można w paranoję popaść. To są generalnie głośne silniki w porównaniu do benzyny lub chociażby francuskich diesli.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15