Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  24 maja 2016, 12:02
 dolnośląskie
#229035
U mnie słyszę dziwne pyknięcie podczas zapinania oraz rozpinania biegu ale nie zawsze tak jak by coś się ruszało.Czasami również podczas ruszania albo puszczania gazu na niskim biegu - 1-3. Byłem na stacji diagnostycznej wywalony był łącznik stabilizatora - wymieniłem dalej to samo. Może być to od koła DW? czy może jakaś poduszka pod silnikiem. Wkurza mnie to :ireful:
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  24 maja 2016, 13:14
 śląskie
#229040
Mettenoos pisze:
UnlimitedPL pisze:załączam obiecane nagranie
na moje to oznaka zużycia dwumasu
jeszcze jutro spróbuję to co pisałeś wcześniej 1500obr na 5 biegu i do podłogi. ale podczas jazdy nie zauważyłem trzęsienia samochodem.
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  24 maja 2016, 20:14
 śląskie
#229080
Test zrobiony dziś :)
Silnik rozgrzany był jakoś ~80 stopni. piąty bieg:
od ~1100 obrotów do 1300-1400 było czuć drgania ale to od po prostu niskich obrotów, silnik się dusił - normalne. :ok:
powyżej 1400-1500 obrotów płynne przyspieszenie bez jakichkolwiek wstrząsów. :ok:

Co jeszcze zauważyłem:
na 1-szym i 2-gim biegu jak turlam się bez dodawania gazu słyszę owy dźwięk który również słychać na biegu jałowym.
Wcześniej tego nie zauważyłem. :bad:
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  24 maja 2016, 23:24
 śląskie
#229115
Czyli kupować komplet? Twój test wyszedł negatywnie czyli de facto powinno być okej? No bo już nie wiem co myśleć. Co do jednego to się zgadzam że przy przekroczeniu 200tyś dwumas się z reguły kończy... :( Podejrzewam że tylko rozebranie pokaże w czym problem...
Awatar użytkownika
By Ayla81 -  20 cze 2016, 18:40
 pomorskie
#231873
Z mojego silnika dochodzi praktycznie taki sam dzwiek na jałowym, znajomy mechanik mi oznajmił że musze sie szykowac na zmiane dwumasu własnie przy przebiegu 206 tys km.Jednakże wiedząc że mam podniesioną moc ze 105 km na 143 km zasugerował mi żebym pomyślał nad kupnem dwumasu z mocniejszego silnika niż 105 km np z silnika 2.0 tdi 140 gdyż dłużej mi pożyje niż to ze 105 konnego silnika , więc pytanie moje jest takie jakie jest wasze zdanie na ten temat ? ( bym zapomniał skrzynie mam aktualnie 6 biegową jak w 2.0 tdi )
By Bartas -  20 cze 2016, 18:45
 kujawsko-pomorskie
#231877
Mettenoos pisze:@Ayla81 z 2.0 nie pasuje bo to 240mm a ty masz 228mm
Jak ma 4 motion to ma 240 mm ;P, co nie zmienia faktu ze dwumasy są zamienne jak masz 1.9 BKC 105 i naped 4 motion to masz takie samo sprzegło jak 2.0 tdi :)
By Bartas -  20 cze 2016, 19:00
 kujawsko-pomorskie
#231881
Ayla81 pisze:o masz a myślałem ze skrzynia 6 biegowa w 1.9 tdi ma sprzegło 240mm, no właśnie nie mam 4 motion zwykłe bkc 105 km ze skrzynia 6 biegową tak sobie zarzyczył Helmut przy kupnie kiedyś :tooth:
Zgadza sie 6b tez byl na 228 mm, jak chcesz mocniejszy zestaw to polecam zapoznać sie z tematem:
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3 ... 60#p231357
Bo pewnie na tej mocy nie skończysz :pepsi:
Awatar użytkownika
By qbq903 -  08 wrz 2016, 8:02
 dolnośląskie
#238732
Możliwe żeby przy 120 000km dwumasa była zużyta?
Objawy standardowe, klekocze na puszczonym sprzęgle, najgłośniej jest na pół-sprzęgle a na wciśniętym jest cisza jak makiem zasiał.
Po dłuższych trasach (np. 200km) objawy się nasilają, dźwięk jest wyraźniejszy ale dalej pojawia się tylko w wyżej wymienionych sytuacjach.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 wrz 2016, 8:27
 pomorskie
#238735
qbq903 pisze:Możliwe żeby przy 120 000km dwumasa była zużyta?
trochę szybko ale w zależności od sposobu jazdy czy też większość po mieście to możliwe, nie jestes 1 wlaścicielem a więc jesteś pewny przebiegu?

qbq903 pisze:Objawy standardowe, klekocze na puszczonym sprzęgle, najgłośniej jest na pół-sprzęgle a na wciśniętym jest cisza jak makiem zasiał.
Po dłuższych trasach (np. 200km) objawy się nasilają, dźwięk jest wyraźniejszy ale dalej pojawia się tylko w wyżej wymienionych sytuacjach.
typowe objawy klekoczącej dwumasy z luzami
Awatar użytkownika
By qbq903 -  08 wrz 2016, 9:21
 dolnośląskie
#238740
Tak, jestem pewien.
Co do stylu jazdy - jeździł (do pracy, głównie miasto, raz w roku nad morze autem zapakowanym po dach) taki zamulacz starej daty co to patrzył w komputer żeby spalanie było 4.8l/100km itd.

Na pewno miało to jakiś wpływ ale nie wiem jak duży.

Zna ktoś kogoś w okolicy DGL co się tym solidnie zajmie?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15