Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#267627
@Pewex tak, powtórzę że 5 bieg niskie obroty i gaz do końca to metoda na uwalenie dwumasy i sprzęgła, normalnie to należy zredukować na 4 a nie męczyć układu korbowo-tłokowego i sprzęgła

Jeździsz na rowerze? To porównaj to, zapnij z przodu największe a z tyłu najmniejsze przełożenie i z niskiej prędkości spróbuj się rozpędzić, zobacz jakie obciążenia działają na korbę i łańcuch
#268497
Kupiłem kompletny zestaw Luka i od razu rzuciło mi się w oczy luzy na dwumasie że ta wewnętrzna część ma luz, nie mówię tu o luzie promienistym sprężyn bo ten jest w granicy 2-3 zębów tylko o luzie osiowym i co gorsza o luzie na boki. Wymieniłem w sklepie na 2 zestaw też luka i też to samo luzy, niemal takie same, . Czytałem w specyfikacji Luka że niewielkie luzy osiowe nie mają wpływu na pracę ale w necie widziałem wiele przypadków gdzie koło nie wytzymało nawet 20k km, dodatkowo sprzedający zapewniał mnie że luz powinien być bo to nie jest sztywne koło. Napiszcie czy jechać po raz kolejny i wymieniać czy przechodzić na sachsa?

Tu nagranie tych luzów
https://www.youtube.com/watch?v=XqTW3dtz2wU

edit: pojechałem do mechanika (dobrego) i pokazałem mu to koło i sam był w lekkim szoku że ma takie luzy. Na starych dwumasach nie ma takiego luzu zwłaszcza góra-dół na tulei. Doradził mi żebym sprawdził w intercarsie i sytuacja niestety podobna, luzy góry dół i masa wtórna chodzi na boki w podobnym zakresie, według tabelek które mi facet pokazał (tabelki luka), takie luzy są dopuszczalne ale wciąż mi się to nie podobało więc poprosiłem o pokazanie koła sachsa, już skręcone ale żadnych luzów na boki nie nie było. oczywiście zapewnienie że nie było reklamacji luka itp ale nie zamierzam być tym pierwszym więc... wymiana na sachsa i prawdopodobnie dopłata 100zł.

edit 2 : no i jest 2 masa sachsa, nie chodzi na boki, nie klekocze, skręcona do kupy i gotowa do założenia, nawet plomba jest co uważam na duży plus. Obyło się bez dopłaty.
Obrazek
By zmylna -  23 lis 2018, 17:17
 mazowieckie
#269700
jootix pisze:
16 gru 2013, 12:00
Chrobotanie hmm... A to nie jest tak, że bardziej to czuć niz słuchać? Podczas przyspieszania jak wciskasz sprzęgło celem zmiany biegów to masz taki efekt jak by coś jeszcze przez chwilę(1 sekunda) się obracało?
Witam wszystkich.
Bardzo proszę kolegów i koleżanki o pomoc. Mam objawy takie jak kolega jootix napisał.
Fakt jest, że w Passacie B6 2.0 CR 170 KM ale piszę tutaj bo to jedyne miejsce gdzie znalazłem, że ktoś tak miał.
Ale mam też Golfa V ;) No i jestem już zdesperowany.
Do rzeczy. Wszystko zaczęło się od wpadnięcia pedału sprzęgła w podłogę czego efektem było wymienienie wysprzęglika, sprzęgła i dwumasy. Komplet LuK. Przez 3 mies wszystko ok. Po tym czasie zacząłem mieć efekt, który opisał kolega jootix. Wymieniłem już 2 razy komplet sprzęgło+dwumas+wysprzęglik bo tak sugerowali mechanicy.
Niestety bez zmian :( Czuje się jak idiota bo wszyscy mówią, że nic się nie dzieje. A ja wiem jak było, a jak jest.
Podpowiecie coś ?
Ktokolwiek ?
#273413
Głupio zapytam czy olej w skrzyni też?
To nie czasy samochodów które miały olej w skrzyni na całe życie, oryginał kosztuje (tu cytat forumowicza)
potrzebujesz 1.7 litra na wymianę, koszt litra np. G052512A2 to 56 zł
, więc jeśli nie masz noża na gardle z kasą, to radziłbym wymienić.

U mnie mechanik wymienił jeszcze wysprzęglik i taki dziwny czujnik
Obrazek
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15