Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By jasiu226 -  06 sie 2016, 16:49
 wielkopolskie
#236381
To teraz ja z moim notlaufem. Sprawa wygląda następująco. Pewnego pięknego dnia Golf (2.0TDI BKD) wszedł w tryb awaryjny przy ok. 120km/h. Oczywiście komp i błąd przeładowania turbiny. Mechanik uznał, że gruszka do wymiany. Wymienił, problem nadal występował. Zmiana mechanika - diagnoza - turbo do regeneracji, zapieczone łopatki. Turbo pojechało na regenerację, wróciło w ten sam dzień, facet od regeneracji uznał, że jest sprawna i nie ma sensu regenerować. Stwierdził, że gruszka turbiny jest źle wyregulowana (skok sztangi itd) i ją ustawił na stole, gdy miał wyjętą. Montaż turbiny - brak zmian... Nadal notlauf przy ok 120km/h. Auto poniżej 2000-2000 RPM nie ma w ogóle mocy jakbyśmy jechali SDI. Dopiero gdy turbo zacznie dmuchać moc jest i ładnie przyspiesza. Nie mam możliwości zrobić logów dynamicznych.
Moje pytania:
1) Co jest najbardziej prawdopodobne? Map sensor, może przepływomierz, a może nieszczelność w układzie (sprawdzone "na oko") ?
2) Jest jakiś fachowiec z okolic Obornik/Szamotuł/Poznania, który ogarnia VAG'a, ale tak profesjonalnie i nie każe mi wymienić połowy części zanim auto zacznie normalnie jeździć? Nie mam już siły na tych "mechaników"...

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi - jasiu226
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 sie 2016, 17:46
 zachodniopomorskie
#236384
jasiu226 pisze:To teraz ja z moim notlaufem. Sprawa wygląda następująco. Pewnego pięknego dnia Golf (2.0TDI BKD) wszedł w tryb awaryjny przy ok. 120km/h. Oczywiście komp i błąd przeładowania turbiny. Mechanik uznał, że gruszka do wymiany. Wymienił, problem nadal występował. Zmiana mechanika - diagnoza - turbo do regeneracji, zapieczone łopatki. Turbo pojechało na regenerację, wróciło w ten sam dzień, facet od regeneracji uznał, że jest sprawna i nie ma sensu regenerować. Stwierdził, że gruszka turbiny jest źle wyregulowana (skok sztangi itd) i ją ustawił na stole, gdy miał wyjętą. Montaż turbiny - brak zmian... Nadal notlauf przy ok 120km/h. Auto poniżej 2000-2000 RPM nie ma w ogóle mocy jakbyśmy jechali SDI. Dopiero gdy turbo zacznie dmuchać moc jest i ładnie przyspiesza. Nie mam możliwości zrobić logów dynamicznych.
Moje pytania:
1) Co jest najbardziej prawdopodobne? Map sensor, może przepływomierz, a może nieszczelność w układzie (sprawdzone "na oko") ?
2) Jest jakiś fachowiec z okolic Obornik/Szamotuł/Poznania, który ogarnia VAG'a, ale tak profesjonalnie i nie każe mi wymienić połowy części zanim auto zacznie normalnie jeździć? Nie mam już siły na tych "mechaników"...

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi - jasiu226
Tu nikt z fusów nie wróży, odezwij się do kogoś z forum z twego regionu co zrobi pełne logi statyczne i dynamiczne i zczyta błędy. Potem wklej je na forum.
Awatar użytkownika
By Husarz -  06 sie 2016, 19:33
 dolnośląskie
#236390
jasiu226 pisze:To teraz ja z moim notlaufem. Sprawa wygląda następująco. Pewnego pięknego dnia Golf (2.0TDI BKD) wszedł w tryb awaryjny przy ok. 120km/h. Oczywiście komp i błąd przeładowania turbiny. Mechanik uznał, że gruszka do wymiany. Wymienił, problem nadal występował. Zmiana mechanika - diagnoza - turbo do regeneracji, zapieczone łopatki. Turbo pojechało na regenerację, wróciło w ten sam dzień, facet od regeneracji uznał, że jest sprawna i nie ma sensu regenerować. Stwierdził, że gruszka turbiny jest źle wyregulowana (skok sztangi itd) i ją ustawił na stole, gdy miał wyjętą. Montaż turbiny - brak zmian... Nadal notlauf przy ok 120km/h. Auto poniżej 2000-2000 RPM nie ma w ogóle mocy jakbyśmy jechali SDI. Dopiero gdy turbo zacznie dmuchać moc jest i ładnie przyspiesza. Nie mam możliwości zrobić logów dynamicznych.
Moje pytania:
1) Co jest najbardziej prawdopodobne? Map sensor, może przepływomierz, a może nieszczelność w układzie (sprawdzone "na oko") ?
2) Jest jakiś fachowiec z okolic Obornik/Szamotuł/Poznania, który ogarnia VAG'a, ale tak profesjonalnie i nie każe mi wymienić połowy części zanim auto zacznie normalnie jeździć? Nie mam już siły na tych "mechaników"...

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi - jasiu226
Jeżeli interesuje Cię okolica Obornik Śląskich - to z czystym sumieniem mogę Ci polecić Mirasa z VAGtune.
By jasiu226 -  08 sie 2016, 19:27
 wielkopolskie
#236564
Witam, niestety nie mogę zrobić normalnych logów VCDS, bo nie posiadam, mam tylko tester Launcha, który zapisuje w jakimś swoim formacie .x431 i nijak nie idzie tego eksportować do excela, więc nagrałem filmik z testera i wrzuciłem na YT. Podaje link, może komuś się uda coś z tego ogarnąć, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 sie 2016, 14:16
 pomorskie
#236857
Touran 2007 BXE 240000 km przebiegu, zero zużycia oleju, , gwizd turbiny i przeładowanie, tryb awaryjny. Wczoraj wyczyszczona geometria turbiny, znów pompuje idealnie i zero gwizdu. Tak więc zawsze warto dokładnie zdiagnozować auto zanim zleci się komuś wymianę turbo

Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
@jasiu226 ale co to za diagnoza, na stole? co to ma wspólnego z próbą dynamiczną? Ani przez moment nie osiągnięto 100% obciążenia, po tym co pokazujesz nie da się nic powiedzieć sensownego
Awatar użytkownika
By MrNazarinho -  16 sie 2016, 16:22
 spoza Polski
#237121
jasiu226 pisze:Witam, niestety nie mogę zrobić normalnych logów VCDS, bo nie posiadam, mam tylko tester Launcha, który zapisuje w jakimś swoim formacie .x431 i nijak nie idzie tego eksportować do excela, więc nagrałem filmik z testera i wrzuciłem na YT. Podaje link, może komuś się uda coś z tego ogarnąć, pozdrawiam.
Do 2000 nie osiąga zadanego doładowania, powyżej 4000 nie trzyma zadanego doładowania.
Sprawdź podciśnienia, wszystkie wężyki które lecą od gruszki, klapy gaszącej/EGR, N75.
Jak sprawa wygląda z hamulcami? Nie masz tak że kilka razy na parkingu wciśniesz i robią się twarde?

Sprawdź jak wygląda króciec przy pompie vacuum, czy się nie giba za bardzo na boki.

Powodzenia!
By marcin.ziom -  07 wrz 2016, 21:34
 wielkopolskie
#238724
Witam. miałem problem z przeładowaniem turbo i po jakimś czasie utrata mocy. Usterka rozwiązana po obu stronach rozwalony intercooler. Po wymienia intercoolera problem zniknął, szukam teraz porad co to mogło być :( ? żeby nie narażać sie na koszta kupna nastepnego intercoolera :roll:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 paź 2016, 17:38
 pomorskie
#240179
@TomuŚ w BKC nie masz typowego zaworka N75
takiego:

Obrazek

tylko masz blok zaworów magnetycznych, taki:
Obrazek

a znajduje się tutaj:
Obrazek

Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
przeładowanie, najpewniej zmienna geometria zatarta, po tym jak auto stało na parkingu przez długi czas robiłeś coś z turbo?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 paź 2016, 17:59
 pomorskie
#240183
@TomuŚ powtórzę pytanie:
Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
przeładowanie, najpewniej zmienna geometria zatarta, po tym jak auto stało na parkingu przez długi czas robiłeś coś z turbo?
Awatar użytkownika
By TomuŚ -  04 paź 2016, 18:18
 pomorskie
#240186
oj nie zauważyłem sorry...

nie nic nie robiłem, jedynie rozrząd, filtry płyny eksploatacyjne i wszycho silnik ma teraz 122 tyś przebiegu, jest czysty suchutki jak nowy.

Do pracy jak jechałem jakiś tydzień-dwa temu i przy wyprzedzaniu odcięło mi turbo, zgasiłem odpaliłem i wszystko oki wiecej sie to nie powtórzyło, ale przy EGR zauważyłem że jest delikatne przypocony :-/ no i fakt turbo ostatnio głośniej gwizda :-/
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18