Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 mar 2011, 21:37
 pomorskie
#39475
na początek logi dynamicznie blok 011 /czyli sprawdzenie ciśnienia doładowania/ - 3 bieg, od 1500 rpm pedał przyśpieszenia na 100% czyli do dechy aż do około 4000 rpm, rozjaśni co jest z doładowaniem,

ps.
dla przykładu u mnie od około 1800 rpm jest już stabilne i stałe doładowanie około 2350 mbar aż do końca, kto nie ma chipa to chyba w granicach +/- 2000 mbar powinno być
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 mar 2011, 21:42
 pomorskie
#39477
[email protected] pisze:Z czego może wynikać takie przeładowanie?
najczęściej z zapieczonych albo przynajmniej "obłożonych" sadzą kierownic turbosprężarki, około 2 tygodni temu robiłem logi wujowi w passacie AJM gdzie przeładowanie sięgało 2600 mbar przy zadanym około 2000 rpm, po czyszczeniu turbo wykres jak z fabryki, a wcześniej wielu doradców podpowiadało mu wymień N75, wymień N108, wymień wężyki podciśnienia, wszystko wymienił a tu zero poprawy, a trzeba było w odwrotnej kolejności, czyli najpierw diagnoza dynamiczna
By [email protected] -  06 mar 2011, 10:27
 -------
#39499
Wczoraj diagnoza na kompie błąd przeładowania i świecy żarowej na 1 cylindrze. Specjalista orzekł iż zawodzi system zmiany geometrii łopatek turbina do czyszczenia 150 zł lecz mówią ze trzeba oddać turbinę. Łatwo jest zdemontować turbinę - pewnie problem z odkręceniem bo śruby sie zapiekają ??
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 mar 2011, 12:03
 pomorskie
#39506
[email protected] pisze: zawodzi system zmiany geometrii łopatek turbina do czyszczenia 150 zł lecz mówią ze trzeba oddać turbinę. Łatwo jest zdemontować turbinę - pewnie problem z odkręceniem bo śruby sie zapiekają ??

150 zł za czyszczenie turbiny to bardzo dobra cena, czy łatwo zdemontować turbinę - wszystko zależy od tego jak mocno trzymać będą śruby
By piter_ldz -  06 mar 2011, 12:22
 łódzkie
#39512
mettenos pisze:
[email protected] pisze: zawodzi system zmiany geometrii łopatek turbina do czyszczenia 150 zł lecz mówią ze trzeba oddać turbinę. Łatwo jest zdemontować turbinę - pewnie problem z odkręceniem bo śruby sie zapiekają ??

150 zł za czyszczenie turbiny to bardzo dobra cena, czy łatwo zdemontować turbinę - wszystko zależy od tego jak mocno trzymać będą śruby
przy mkiv zaplacilem 800zl za czyszczenie... Z tym ze zostawialem auto i robili to sami, na nastepny dzien odbieralem. Ponownie test doszla jeszcze wymiana przeplywki.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2011, 12:45 przez piter_ldz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 mar 2011, 12:38
 pomorskie
#39513
piter_ldz pisze:
przy mkiv zaplacilem 800zl za czyszczenie... Z tym ze zostawialem auto i robili to sami.
to dałeś się "skręcić" na niezłą kasę bo normalnie biorą od 250 do 350 zł,
By piter_ldz -  06 mar 2011, 12:53
 łódzkie
#39514
z czyszczeniem doszlo do wymiany kilka rzeczy zwiazanych z turbo stad taka cena. (sam przeplywomierz mogl byc bosha tanszy wolalem doplacic i wziac PIERBURGa aktualna wtedy cena ~350zl)
By [email protected] -  08 mar 2011, 19:29
 -------
#39625
Jeszcze jedno pytanie ponieważ dzisiaj byłem u „specjalisty” powiedział mi że ponieważ bardzo dużo jeżdżę po mieście to można zacząć od próby zmiany techniki jazdy na troszkę ostrzejszą do 4000 obrot. Geometria łopatek sama się „rozrusza „ czyszczenie to ostateczność może ktoś potwierdzić lub przedstawić swoje zdanie czy istnieje taka możliwość.
Awatar użytkownika
By krz_p -  08 mar 2011, 19:42
 wielkopolskie
#39628
jak łopatki w turbinie są zapieczone to pozostaje tylko czyszczenie, same się nierozruszają
zmień "specjalistę"
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 mar 2011, 23:31
 pomorskie
#39657
za tzw. "odcięcie" odpowiada czujnik ciśnienia doładowania i "odcina" turbo wtedy, kiedy przekroczysz pewną granicę ciśnienia doładowania przez określony czas, granicę tę określa sterownik, jeśli tej granicy nie przekroczysz to nie odetnie, po wyłaczeniu zapłonu czujnik ciśnienia doładowania się resetuje i dlatego objaw ustaje, jesli więc nie będziesz butował to auto nie będzie chwytało notlaufu a zarazem kierownice będą się coraz to bardziej zapieprzać
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18